پیامد و بازخورد خبر اخراج برخی اساتید بیش از همه برای جامعه دانشگاهی چیست؟ آیا غیر از این است که این خبر جوانان و اساتید نخبه را به ترک میهن تشویق می کند؟

چندی پیش رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان اظهار داشتند: «اینکه عناصری در بعضی دانشگاهها، جوان نخبه را از آینده مأیوس و او را به ترک میهن تشویق میکنند، صریحاً خیانت به کشور و دشمنی با آن است» (26/8/ 1400).

در روزهای اخیر خبر اخراج یا به تعبیر آقایان عدم ادامه همکاری با دو تن از اساتید دانشگاه موجی از اعتراض را در بین جامعه دانشگاهی برانگیخته است و در ابتدای این دولت نشانگر روندی است که ظاهراً تازه ابتدای ماجراست. 

اکنون این سؤال پیش میآید که پیامد و بازخورد این خبر بیش از همه برای جامعه دانشگاهی چیست؟ آیا غیر از این است که بیش از همه جوان نخبه  مأیوس می شود؟ آیا غیر از این است که اساتید جوان را از آینده کشور ناامید می کند؟ آیا غیر از این است که این خبر جوانان و اساتید نخبه را به ترک میهن تشویق می کند؟ چراکه اساتید با چنین خبرهایی دیگر هیچ آینده ای را نه برای خود و نه برای کشور متصور نیستند و به این نتیجه میرسند که دیر یا زود به سراغ آنان هم خواهند رفت.

بر این اساس باید اذعان داشت که وزارت علوم و تمام دستاندرکاران این قبیل  تصمیم ها مخاطب اول این سخن رهبر انقلاب - و در صورت عدم توجه - متهم اصلی خیانت به کشور و دشمن آن هستند و اگر مجلس به واقع انقلابی باشد، باید به سرعت در برابر خیانت کاران موضع بگیرد و اجازه ندهد که این خیانت ادامه یابد. سکوت مجلس در برابر این خیانت، نشان خواهد داد که خود آنها نیز در این خیانت دست دارند و یا حداقل به این خیانت رضایت دارند.

امید است که وزارت علوم به سرعت دست از این قبیل امور بردارد و نگذارد که جوانان و اساتید نخبه از آینده کشور مأیوس گردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
14 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.