پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسجد بهشتی تهرانپارس؛

سردار ضیغمی: به حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو و اسوه نگاه کنیم

جانشین فرمانده قرارگاه رسانه ‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نکند حاج قاسم را به عنوان یک اسطوره دست نیافتنی قابی ببندیم که باید پشت ویترین ها نگه داریم که کسی به آن دست نزند و از آن استفاده نکند. اگر این جوری به حاج قاسم نگاه کنیم، مکتب حاج قاسم و مکتب انقلاب امام مرده است. اگر می خواهیم مکتب حاج قاسم زنده بماند باید به عنوان الگو و اسوه به آن نگاه کنیم.

جانشین فرمانده قرارگاه رسانه ‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که باید به حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو و اسوه نگاه کنیم، گفت: آمریکا با عملیات روانی و عملیات رسانه ای دارد هژمونی خودش را در دنیا منتشر می کند؛ وگرنه از درون فرو ریخته است. در 10 سال گذشته آمریکایی ها به هیچ صحنه ای نتوانسته اند وارد شوند که بتوانند حریف خودشان را مهار کنند. بنابر این امروز جمهوری اسلامی به مدد خون شهدا و آدم هایی مثل حاج قاسم سلیمانی در قله عزت هست.

به گزارش خبرنگار جماران، سردار عبدالله ضیغمی در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسجد شهید بهشتی تهرانپارس، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایده حضرت امام بود و از درون آن ساختاری تحت عنوان «جمهوری اسلامی» بیرون آمد و ایده امام در بخش های متعدد متبلور و نظام ما در این ساختار مستقر شد تا بتواند به سمت آن ایده مقدس پیش برود و همه ما می دانیم که پیروزی های فراوانی در این مسیر کسب شده که مهر افتخاری برای اسلام به وجود آورده است.

 جانشین فرمانده قرارگاه رسانه ‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مردم بابت این راه نورانی از همه سرمایه های مادی و معنوی خودشان گذشتند و همه را در راه این مسیر هدیه کردند و افتخارات بزرگی آفریده شد. امروز جمهوری اسلامی علی رغم همه تحریم ها و خباثت ها و دشمنی هایی که دنیای شرق و غرب داشت و همه بضاعت خود را به میدان آورد، به پاس زحمات مردم و خون شهدا، بیش از 40 سال از انقلاب می گذرد و ما سربلند هستیم و ملت ایران در دنیا پر افتخار است.

وی با اشاره به فشارهای طاقت فرسای دشمن بر ملت ایران، یادآور شد: هر سال دشمن در برآوردهای خود می گفت که امسال کار جمهوری اسلامی تمام است و هر سال به این جمع بندی می رسید که تا آخر سال کمر این ملت را خرد کرده است. اما ملت ما علی رغم همه فشارها و سختی هایی که می دانیم، به پاس محبتی که به این راه مقدس دارند و محبتی که به اهل بیت(ع) دارند، به مدد حضرت زهرا(س) و خون شهدا در مقابل دشمن سینه سپر کرده اند.

ضیغمی تأکید کرد: این توشه ای است که باید با خودمان به آن دنیا ببریم و در پیشگاه حضرت زهرا(س) نشان بدهیم که ما 40 سال ایستادیم. در مقابل تمام فشارهایی که دشمن از بیرون آورد و خباثت هایی که جریان نفوذ و جریان های ناکارآمد از داخل به ایران ملت آوردند، این ملت در راه نورانی و مسیر مقدس خودش ایستاد و کم نیاورد. مراقب باشیم این توشه را از دست ما در نیاورند. دشمن فشارهای روانی و جنگ رسانه ای علیه ما درست کرده، حق را ناحق، شیرین را تلخ، تلخ را شیرین، زشت را زیبا و زیبا را زشت می کند. مراقب باشیم تحت این فشارها قرار نگیریم و با آبرو از این دنیا برویم و سختی هایی که تحمل کرده ایم توشه راه همه ما باشد.

وی در خصوص ویژگی های نهفته در مکتب حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری قله حرف را زدند که همه چیز را در اخلاص حاج قاسم خلاصه کردند. جای مباحث فراوانی دارد که این اخلاق چقدر می تواند پیش رونده، جریان ساز و خردکننده دشمن باشد. اما ویژگی های مکتب حاج قاسم چیزی نیست که امروز یک دفعه خلق شده باشد. ویژگی های مکتب حاج قاسم در مقابله و مبارزه با داعش به وجود نیامد و ریشه در دفاع مقدس دارد.

جانشین فرمانده قرارگاه رسانه ‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دفاع مقدسی که حضرت امام اسم آن را «دانشگاه» گذاشت و ما امروز به آن ایام می بالیم و افتخار می کنیم که هشت سال دشمن با تمام تجهیزات و امکاناتش به ما حمله کرد و انقلاب نوپای ما، ارتش از هم پاشیده، نیروهای نامنظم آموزش ندیده با تجهیزات اندک و بعضا ناکارآمد، توانستیم پیروز از آن صحنه بیرون بیاییم. مکتب حاج قاسم آنجا شکل گرفت.

وی افزود: امروز ما می خواهیم مکتب حاج قاسم را برای 100 سال آینده توشه راه خودمان کنیم و نسل ها بیایند و بروند و حاج قاسم به عنوان یک الگو و اسوه مدنظر قرار بگیرد. بعضی ها به امامان ما و حتی حضرت امام از این منظر نگاه می کنند که الگوهای تاریخی بوده اند و باید آنها را به موزه بگذاریم و نمی توانیم به آنها تأسی بجوییم. کما اینکه شما دیدید در دوران تسلط تفکر لیبرالی در کشور ما بعضی از بزرگان آنها با صراحت مطرح کردند که امام را باید به موزه های تاریخ گذاشت. اما دیدگاه مهم این است که ما به بزرگان خودمان به عنوان الگو و اسوه نگاه کنیم.

ضیغمی تأکید کرد: وقتی به بزرگان خودمان به عنوان الگو و اسوه نگاه کنیم، در زندگی ما جاری و ساری می شوند و می توانیم به این الگو و اسوه تأسی بجوییم و به سمت اهداف بزرگ خودمان حرکت کنیم. همه رزمندگان ما امام را به عنوان الگو و اسوه می شناختند و امام هنوز هم زنده است و به عنوان یک الگو مدنظر همه مؤمنین و متدیّنین هست و مقام معظم رهبری در هیچ بیانی نیست که به حضرت امام اشاره نکند.

وی با بیان اینکه باید به حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو و اسوه نگاه کنیم، گفت: نکند حاج قاسم را به عنوان یک اسطوره دست نیافتنی قابی ببندیم که باید پشت ویترین ها نگه داریم که کسی به آن دست نزند و از آن استفاده نکند. اگر این جوری به حاج قاسم نگاه کنیم، مکتب حاج قاسم و مکتب انقلاب امام، مرده است. اگر می خواهیم مکتب حاج قاسم زنده بماند باید به عنوان الگو و اسوه به آن نگاه کنیم.

به گزارش جماران، جانشین فرمانده قرارگاه رسانه ‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: موقعی که تانک های مخالفین بشار اسد پشت دیوار کاخ او بودند، ارتش سوریه کاملا از هم پاشیده بود و ملت پاره پاره شده و برخی علیه حاکمیت دست به سلاح شده بودند و عربستان قول یک جنگ تمام عیار را به آمریکا داده بود تا برای همیشه بشار اسد را از صحنه خارج کند، آمریکا نتوانست وارد جنگ شود. باور کنید که این ابرقدرت تمام شده است.

وی افزود: آمریکا با عملیات روانی و عملیات رسانه ای دارد هژمونی خودش را در دنیا منتشر می کند؛ وگرنه از درون فرو ریخته است. در 10 سال گذشته آمریکایی ها به هیچ صحنه ای نتوانسته اند وارد شوند که بتوانند حریف خودشان را مهار کنند. بنابر این امروز جمهوری اسلامی به مدد خون شهدا و آدم هایی مثل حاج قاسم سلیمانی در قله عزت هست و ان شاء الله روی این قله باقی خواهد ماند و حتما این مسیر نورانی را تا پایان طی خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.