سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیام‌های جداگانه به سران کشورهای مسیحی به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) نوشت: امیدوارم با تمسک به فضائل اخلاقی ادیان ابراهیمی سختی‌ها از جهان رخت بربندد. حضرت مسیح علیه‎السلام مظهر ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران است.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای مسیحی، فرا رسیدن میلاد باشکوه حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی را به آنان تبریک گفت.

سید ابراهیم رئیسی در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای مسیحی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) خاطر نشان کرد: تحولات جهانی به خصوص مبارزه با پاندمی کووید۱۹ نشان داد که امنیت و سرنوشت انسان‌ها به هم وابسته است.

متن پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با کمال مسرت، فرارسیدن سالروز میلاد فرخنده‌ی پیامبر استقامت و صلح، حضرت مسیح(ع) و آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی را صمیمانه تبریک می‌گویم.

سالروز میلاد عیسی روح‌الله(ع) برای ملت ایران، عزیز و مبارک است؛ و احترام او نزد مسلمانان، کمتر از مسیحیان نیست. او مظهر ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران و الهام‌بخش آزادی‌خواهی در مبارزه علیه سلطه‌طلبان است. آن پیامبر بزرگ و مادر پاک وی بارها در قرآن به بزرگی یاد شده‌اند؛ از جمله:

" إِذْ قَالَ اللَّهُ یَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتِی عَلَیْکَ وَعَلَى وَالِدَتِکَ إِذْ أَیَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَکَهْلًا وَإِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ (مائده، ۱۱۰)

یاد کن هنگامی را که خداوند فرمود ای عیسی پسر مریم نعمت مرا بر خود و بر مادرت به یاد آور، آن‌گاه که تو را به روح‌القدس تایید کردم که در گهواره و در میانسالی با مردم سخن گفتی و آن‌گاه که تو را کتاب و حکمت و تورات و انجیل آموختم ...(مائده، ۱۱۰)

تحولات جهانی به خصوص مبارزه با پاندمی کووید۱۹ نشان داد که امنیت و سرنوشت انسان‌ها به هم وابسته است. همکاری کشورها در این بحران به ویژه در حوزه‌ی واکسیناسیون، در مقابلِ دریغ برخی دولت‌ها از ارسال اقلام ضروری حوزه سلامت و تحریم ‌ملت‌ها توسط آن‌ها، آشکارا نشان داد که نظام شایسته‌ی بین‌المللی، به شدت نیازمند بهره‌مندی از عقلانیت، عدالت و معنویت است.

امیدوارم در سال جدید، با تمسک به فضائل اخلاقی ادیان ابراهیمی و در پرتو مساعی مشترک دولت‌ها، مصائب و سختی‌ها از جهان رخت بربندد، پایداری و مقاومت ملت‌ها در احقاق حقوق خود به ثمر بنشیند و طبق بشارت و وعده‌ی مسیح(ع)، مشیت الهی مبنی بر حکومت بندگان صالح پروردگار در پهنه‌ی کره‌ی خاکی حکم‌فرما و بشریت رستگار شود.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.