آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی خرم آبادی، از شاگردان امام خمینی (س) و رئیس حوزۀ علمیۀ خرم‌آباد درگذشت.

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت در پی ارتحال آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی خرم آبادی در پی می آید:

 

متن پیام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مبارز و وارسته، حضرت آیت‌الله عباسعلی صادقی، رئیس فقید حوزه علمیه خرم‌آباد موجب تأثر خاطر شد.

این فقیه عالیقدر و انقلابی عمر گرانمایه خود را وقف ترویج معارف اسلامی، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تربیت شاگردان فراوان در حوزه علمیه کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با اخلاص و بصیرت در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله در کسوت امامت جمعه خرم‌آباد، منشأ آثار فرهنگی ماندگاری شد که بی‌شک مردم شریف لرستان، قدردان این خدمات ارزشمند خواهند بود.

اینجانب این ضایعه را محضر علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و به ویژه بیت مکرّم و مردم ولایت‌مدار لرستان تسلیت می‌گویم و از خداوند برای ایشان علّو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

***

 

پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرارتحال ایت الله اقای حاج شیخ عباسعلی صادقی رحمت الله علیه موجب تأسف و تأثر گردید. 

این عالم خدمتگزار سالیان متمادی عمربابرکت خود را در ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام گذراند و در استان لرستان مایه برکات فراوانی بوده است. 

اینحانب رحلت این روحانی خدوم را به حوزه های علمیه و اهالی محترم و متدین لرستان و به همه وابستگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و علومقام  برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم. 

قم المقدسه 

حسین نوری همدانی

١٤اذر١٤٠٠

***

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اردستانی

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اردستانی نویسنده معاصر به مناسبت ارتحال فقیه مجاهد آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

اناالله و انا الیه راجعون 

رحلت عالم مجاهد آیت اله حاج شیخ عباس علی صادقی قهساره (کهساری) موجب تاثر گردید. ایشان بیش از پنجاه سال عمر پر برکت خود را در خرم اباد با اقامه جماعت، جمعه و تدریس و اداره حوزه علمیه، و تربیت طلاب علوم دینی، اهدا فرزند شهید، در جبهه های دفاع مقدس، و انتشار آثار ارزشمند به اسلام خدمت کرد.

اینجانب، سوگ فقدان وی را به محضر مقدس بقیه الاعظم (عج) و به حوزه علمیه ،شاگردان ،ارادتمندان ،به خصوص فرزندان برومند و بستگانش تسلیت گفته ، حشر با ائمه طاهرین علیهم السلام را برای وی آرزو می کنم.

قم -احمد صادقی اردستانی 

۱۴۰۰/۹/۱۳

***

 

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی فرد

 

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی فرد

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً

ارتحال بزرگ مردی در ادامه راه پیامبران الهی و امامان معصوم استاد گرانمایه و گرانقدرمان شادروان مرحوم آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی که حقا از مصادیق بارز «علما امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل» بود، چنان بر هستی وجودم سنگینی می کند که نوشتن و گفتن برایم سخت دشوار شده.

در کودکی از ده ها هزار نفری بوده ام که آدرس و مسیر هدایت و ولایت و الفبای دیانت را از او آموخته ام، در نوجوانی از برکات وجودی مکتب حیات بخش و چشمه پر فیض آن مرد الهی در حد وسع ره توشه گرفته و در کنار صدها شمع حوزه علمیه کمالیه از خورشید فروزان وجودش کسب نور نموده ام.

در جریان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) حکیمانه راهبری و پشتیابی مان می نمود و در سربازی نظام ولایی و ارائه خدمت به ملت شریف ایران و مردم سربلند لرستان لحظه ای از مساعدت و یاری مان دریغ نکرد و در یک کلمه این عالم کامل پیشوایی شایسته و پدری توانا و مهربان بود که مانند هر لرستانی تا ابد رهین جهاد و اجتهادش خواهیم بود.

اینجانب با قلبی سوزان و چشمی گریان این مصیبت بزرگ و ضایعه اسفناک را محضر رهبری معظم انقلاب و حوزه های علمیه و مردمان باوفای لرستان و بیت نورانی آن حضرت تسلیت می گویم.

 

شاگرد داغدارش

محمدرضا عباسی فرد

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.