رییسی عنوان کرد: ما می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۱ کمترین نقص را داشته و کسری نداشته باشد، بتواند تورم را مهار کند و رشد اقتصادی قابل قبولی در آن دیده شود و همه اینها در بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گزارش جماران؛ رییس جمهوری گفت: تلاش ما براین است لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمترین نقص را داشته باشد و بتواند با مهار تورم رشد اقتصادی قابل قبولی ایجاد کند.

سید ابراهیم رییسی صبح امروز چهارشنبه در نشست مشترک دولت و مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت:‌ این بودجه اولین سند مالی است که ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

 وی با اشاره به اظهارات روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصادی و جهش تولید در نشست مشترک امروز، گفت: من خبر دارم که آقای میرکاظمی در جلسات کارشناسی، از نظرات آقایان استفاده کرده‌اند و باز هم استفاده خواهند کرد که بتوانیم در مهمترین سند مالی سال دولت، ‌هم دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به اصلاح ساختار بودجه و هم دغدغه‌هایی که مجلس، کارشناسان، زبدگان و صاحبنظران اقتصادی دارند، را ببینیم.

رییسی عنوان کرد: ما می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۱ کمترین نقص را داشته و کسری نداشته باشد، بتواند تورم را مهار کند و رشد اقتصادی قابل قبولی در آن دیده شود و همه اینها در بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

لایحه بودجه ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس خواهد شد

 

وی با بیان اینکه لایحه بودجه ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: ‌قبل از اینکه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس بیاید اگر دوستان نظراتی دارند که در همین پیش‌نویس بتواند رعایت شود مطرح کنند. مشی سازمان برنامه و بودجه در این چند وقت هم این بوده که با مشورت صاحبنظران به ویژه دوستانی که در کمیسیون‌های مجلس هستند، کار را دنبال کند.

 

می‌خواهیم این بودجه کمترین نقص را داشته باشد

 

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم این بودجه کمترین نقص را داشته باشد و با نگاه نمایندگان بتواند روستا و شهر را آباد کند و عدالت محور باشد چرا که موضوع عدالت‌محوری از نکات مهمی است که هم شما نمایندگان و هم ما در دولت بر آن تاکید داریم.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: طبیعتا آمایش سرزمینی می‌تواند در سند اجرای عدالت مورد استناد قرار بگیرد تا بتوانیم عدالت را مبتنی بر آمایش سرزمینی در بودجه ۱۴۰۱ عملیاتی و اجرایی کنیم. البته ممکن است کسی در آمایش سرزمینی در منطقه خودش نکته و سخنی داشته باشد که این در جای خود قابل بررسی و رسیدگی است.

وی با اشاره به مسائل مختلف اقتصادی بیان شده‌ در جلسه امروز گفت: در این زمینه مساله سامانه‌های اطلاعاتی، ناترازی بانک‌ها و مساله ضرورت توانمندسازی بخش خصوصی در اجرای خصوصی سازی مورد تاکید دولت است که در برنامه‌ها هم مورد توجه قرار گرفته و دنبال می‌شود.

رییسی خاطرنشان کرد: هفت قانون در ارتباط با فضای کسب و کار، رونق و جهش تولید نقش آفرین مورد تاکید دولت است تا فضای کسب و کار در کشور متفاوت شده و دغدغه‌ها کاهش یابد و این قوانین چندگانه باید مورد توجه باشد.

رییس‌جمهوری در پایان سخنانش  با ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس برای تفاهم و همدلی بیشتر بر لزوم تداوم این نشست‌ها برای تبادل نظر و دیدگاه‌های بین قوا تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.