آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت،‌ مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، به علت سکته درگذشت.

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری در پی می آید:

 

تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محسن مجتهد شبستری رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و فرزندان ارجمند و همه ارادتمندان ایشان در تهران و آذربایجان تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم بزرگوار از جمله موفق‌ترین روحانیون فعال در خدمات اجتماعی و هدایت عمومی و اداره‌ حوزه‌های علمیه در تهران و تبریز بودند. تلاش‌ها و زحمات ایشان در دوران طولانی امامت جمعه‌ تبریز فراموش نشدنی است و آثار ماندگار آن مرحوم در حوزه‌ی علمیه‌ تهران و غیره موجب جلب رحمت الهی به ایشان است ان‌شاءالله.

از خداوند متعال مغفرت و علو درجات این عالم بزرگوار را مسألت می کنم.

 

تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

بسمه تعالی

درگذشت آیت الله آقای حاج شیخ محسن مجتهد شبستری رحمت الله علیه موجب تأثر دوستداران و آشنایان ایشان شد. بی تردید زحمات و خدمات ایشان در مناصب مختلف از زمره باقیات صالحات آن مرحوم خواهد بود. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت این فقدان به خانواده محترم و اخوان و فرزندان و بستگان ایشان، از خدای متعال برای این فقید سعید رحمت واسعه را مسئلت دارم. 

سید حسن خمینی

 

 

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مبارز ‌و انقلابی حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری (قدس سره) عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

این روحانی مجاهد و انقلابی که از پیشگامان شکل گیری نهضت امام خمینی بود، با حضور موثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه و چندین دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و نیز تألیف و نشر کتابهای ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت که همواره در خاطره ها باقی خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به مردم استان آذربایجان شرقی، حوزه های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

روحانی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت

انالله انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، ، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

این عالم مجاهد و یار دیرین امام و انقلاب پس از سالها مبارزه در مسیر استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، در مسئولیت‌های متعدد سیاسی و اجتماعی همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، چندین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و سال‌ها خدمت صادقانه در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه کارنامه ارزشمند و پرافتخاری از خود برجا گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به مردم شریف استان آذربایجان شرقی، حوزه های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاگردان و دوستداران و به ویژه  بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای  ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: آیت الله مجتهد شبستری از پیشگامان انقلاب اسلامی بود

متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

بِسم‌ اللّه الرّحمن الرّحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رحلت عالمِ مبارز ‌و فقیه انقلابی بصیر، حضرت آیت‌اللّه محسن مجتهد شبستری «رحمة اللّه علیه» عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان تمامی دوستداران انقلاب و ملت بزرگ ایران اسلامی شد.

این عالم جلیل القدر و روحانی مجاهد که از پیشگامان و پیشتازان شکل گیری نهضت حضرت امام خمینی «رحمة اللّه علیه»  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود، با حضور مؤثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در سنگر عبادی - سیاسی نماز جمعه، نمایندگی مقام معظم رهبری در خطهٔ دلیران آذربایجان و چندین دوره نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز تألیف و نشر کتاب های ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمند و شاگردان برجسته ای را از خود به یادگار گذاشت و همواره منشاء برکاتی بزرگ بود که در خاطره ها و یادها باقی خواهد ماند.

این یار و یاور وفادار و صادق امامین انقلاب، همواره در کنار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان همراهی همدل و صمیمی در امر برگزاری مراسم و مناسبت‌ها و بزرگداشت ایام اللّه انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته، که اوج آن در مقابله با فتنهٔ پیچیدهٔ آمریکایی - صهیونیستی ۸۸ بود که با بصیرت دینی و روشنگری های خود و با تنویر افکار عمومی، از جمله زمینه سازان و مؤثران خلق حماسهٔ ماندگار یوم اللّه نهم دی در تاریخ جاودانه شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک حضرت بقیة اللّه الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری «مدّظّله العالی»، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قاطبهٔ مردم شریف آذربایجان، بیت معظم و معزا بالأخص فرزند ایشان حضرت حجة الاسلام والمسلمین آقای شیخ جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری؛ و همهٔ شاگردان، ارادتمندان و ملت فهیم ایران اسلامی صمیمانه تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم بزرگوار علو درجات و همجواری با ائمه اطهار «علیهم السلام» و برای سایر بازماندگان سلامتی و صبر و اجر مسألت دارد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

 

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین شهریاری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم انقلابی، مجاهد خدوم، سرباز بااخلاص ولایت، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری رضوان الله علیه موجب تاثر شد.

این روحانی بافضیلت در دوران نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز و پس از آن در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی و اجتماعی خدمات بسیاری را به اسلام و مسلمین ارائه کرد.

اینجانب رحلت آن فقید سعید را به خانواده محترم، شاگردان و همکاران و همه ارادتمندان و علاقمندان ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال غفران و علو درجاتشان را مسألت می کنم.

 

قالیباف درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ 

ارتحال روحانی جلیل القدر و مجاهد نستوه  آیت الله حاج شیخ محسن مجتهدشبستری یار و همراه خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تألم گردید.

آیت‌الله مجتهد شبستری در طول عمر خویش مخلصانه در ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی اهتمام ورزیدند؛ این عالم بزرگوار که از مبارزان نستوه راه دشوار نهضت پیروزی انقلاب اسلامی بود، متعهدانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌ها و سنگرهای متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام خدمات مخلصانه مبادرت ورزیدند که کارنامه درخشان ایشان در سمت های متعدد از جمله بیش از ۲۰ سال نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امامت ‌جمعه ‌تبریز،  عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز،  نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ادوار متعدد  و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیانگر توانایی و شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت  به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه،  مردم بزرگوار ایران بویژه مردم شریف آذربایجان شرقی، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

 رئیس مجلس شورای اسلامی.

 

 

تسلیت رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

متن پیام آیت الله جنتی به شرح زیر است:

«رحلت عالم انقلابی و مجاهد خستگی ناپذیر مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محسن مجتهد شبستری "رحمةالله علیه" عضو برجسته مجلس خبرگان رهبری، موجب تاثر فراوان گردید.

این روحانی مبارز در راه نهضت اسلامی علیه رژیم ستمشاهی و برپایی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزید و در این راه متحمل سختی های فراوان شد. آن مرحوم در عمر پرتلاش خویش علاوه بر عضویت در مجلس خبرگان رهبری از بدو تأسیس، مسؤلیت های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون سه دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت "علیهم السلام"، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز، منشأ خدمات ارزشمندی بود.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را محضر حضرت بقیة الله امام عصر "ارواحنا له الفداء"، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای "دام ظله العالی"، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری به ویژه آقازاده گرامی ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ جواد مجتهد که هم اکنون در مجلس خبرگان عضویت دارند و نیز شاگردان و علاقه مندان و مردم شریف تهران و آذربایجان شرقی تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم، علو درجات و حشر با ائمه اطهار "علیهم السلام" و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

 

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.