مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم طی بیانیه ای در حمایت از مواضع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، حمایت از سخنان و مواضع این مرجع بزرگوار شیعه را وظیفه خود دانسته و از همه علما و‌ مراجع محترم می خواهد تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و‌نظام را تهدید می کند، بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند؛ چرا که وانهادن “ امر به معروف ونهی از منکر” به تعبیر مولا علی علیه السلام موجب سلطه بدان و‌ بدی ها در جامعه می شود.

به گزارش جماران؛ متن بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در حمایت از مواضع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم…

قل الحق من ربکم….

به دنبال درخواست بحق و خردمندانه مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مبنی بر گشودن باب مذاکره و تعامل با جهان  و حل مشکلات معیشت مردم، در ملاقاتی که رئیس مجلس با ایشان داشت، جریان تندرو ازسخن حق و اظهار نظرخردمندانه معظم له سخت برآشفت و در یکی از سایتها که همیشه خودش را محور حق و عدالت می داند،  این مرجع بزرگوار را مورد انتقاد قرار داد و تعابیری که از ساحت علم و اخلاق به دور بود، طبق معمول، در انجا به کار رفت. بدیهی است که مراجع و عالمان دین همواره ملجا و مرجع مردم بوده و در برابر هرگونه بی عدالتی و آسیبی که مردم را تهدید نماید، بی تفاوت نبوده اند. چه آسیبی مهلکتر از فقر و مشکلات معیشت که دامن کثیری از آحاد جامعه را فراگرفته و نظام و  ملت را تهدید می نماید. آیت الله صافی، برحسب وظیفه دینی، از این تهدید و آسیبی که مردم را نشانه گرفته، سخت نگران و بیمناک گشته و بر اساس وظیفه ای که به عهده  عالمان دین است، و به فرموه امام علی علیه السلام: (وما اخذالله علی العلماء ان لا یقاروا علی کظة ظالم و لا سغب مظلوم)، حاکمان و مسولان را انذار و اندرز داده است. 

در مورد مظلومان افغانستان نیز، این مرحع بزرگوار فریاد برآورد و نجات آنان را از چنگ ظالمان وظیفه همه دانست.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، حمایت از سخنان و مواضع این مرجع بزرگوار شیعه را وظیفه خود دانسته و از همه علما و‌ مراجع محترم می خواهد تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و‌نظام را تهدید می کند، بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند؛ چرا که وانهادن “ امر به معروف ونهی از منکر” به تعبیر مولا علی علیه السلام موجب سلطه بدان و‌ بدی ها در جامعه می شود. 

"مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم"

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.