گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله ایازی: حضور رییس قوه قضاییه در بند امنیتی زندان اوین مهم و تأثیرگذار است/ اژه‌ای از خبرنگاران گزارش بگیرد

آیت الله ایازی عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ماجرای انتشار فیلم های زندان اوین به جماران گفت: پیشنهاد من برای رئیس قوه قضائیه این است که از افرادی که در رسانه هستند استفاده شود و اگر اتفاقی افتاد برای رئیس قوه قضائیه بفرستند و همانطور که امیرالمومنین به مالک اشتر گفت، رسانه‌ها عیون رئیس قوه قضائیه در جامعه باشند.

آیت الله سید محمدعلی ایازی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران با اشاره به رویه اصلاح امور قضایی که در دوره «تحول و تعالی» و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به صورت جدی در حال اجراست، گفت: اگر قوه قضاییه واقعاً بخواهد طبق آن چیزی که در قانون اساسی است به مسائل رسیدگی کند و هرکجا که واقعاً خلاف اسلام است، مانند فیلمی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده و اتفاقاتی که در زندان اوین رخ داده است را نشان می‌دهد، ورود کند، باید در اولین اقدام هم به کسانی که ظلم شده و هم کسانی که ظلم کردند، رسیدگی شود.

عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر قوه قضاییه واقعاً می‌خواهد وجهه‌ای در جامعه پیدا کند، راهش این است که مردم جامعه عملاً ببینند که در این زمینه به صورت جدی کار می‌شود.

 

رئیس قوه قضائیه فقط به گزارش‌ها اکتفا نکند

 

وی با اشاره به حضور میدانی رئیس قوه قضائیه در زندان اوین و بند زندانیان امنیتی، اظهار داشت: مثلاً یکی از راه‌هایی که می‌تواند عملی باشد این است که رئیس قوه قضائیه خودش حضوری برود و در جریان کار قرار بگیرد و فقط به گزارش‌ها اکتفا نکند.

آیت الله ایازی در ادامه گفت: گاهی شاید گزارش‌هایی که داده می‌شود ممکن است کامل نباشد، ولی اگر خودشان بروند و حضوری بازدید کنند، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

رسانه‌ها عیون رئیس قوه قضائیه در جامعه باشند

 

عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نتیجه و برآمد بازدید میدانی رئیس قوه قضائیه از زندان بسیار مهم است، افزود: آنچه که ما همیشه در ادله دیدیم و داریم، غایت کار است. باید ببینیم که در آخر چه نتیجه‌ای می‌دهد. اگر واقعاً نتیجه‌ای دیده شود، نشان می‌دهد که در آنجا موثر بوده‌اند و آن زمان است که باید داوری کرد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد من برای رئیس قوه قضائیه این است که از افرادی که در رسانه هستند استفاده شود و اگر اتفاقی افتاد برای رئیس قوه قضائیه بفرستند و همانطور که امیرالمومنین به مالک اشتر گفت، رسانه‌ها عیون رئیس قوه قضائیه در جامعه باشند.

آیت الله ایازی در پایان گفت: این پیشنهاد من است که آقای اژه‌ای از خبرنگاران گزارش بگیرد. ممکن است این گزارش‌ها درست نباشد، اما در عوض به قوه قضائیه کمک می‌کند که بداند افراد تا چه حد به قواعد نظام و قانون اساسی عمل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.