ظهر امروز (بیستم مرداد ماه 1400) لیستی غیررسمی از کابینه دولت سیزدهم منتشر شد که برخی از آنها دارای سابقه حضور در دولت های قبل و برخی دیگر نماینده مجلس هستند.

به گزارش جماران؛ ظهر امروز (بیستم مرداد ماه 1400) لیستی غیررسمی از کابینه دولت سیزدهم منتشر شد که برخی از آنها دارای سابقه حضور در دولت های قبل و برخی دیگر نماینده مجلس هستند.

لیست اسامی این وزیران و زندگینامه و سوابق کاری آنها به شرح زیر است:

 

وزیر کشور: احمد وحیدی

احمد وحیدی سال 1337 در شهر شیراز زاده شد. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری مطالعات استراتژیک از دانشگاه امام صادق است.

وحیدی در سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه پاسداران بود. وی در دولت هشتم از 1382 تا 1384 معاون طرح و برنامهٔ وزیر دفاع و در دولت نهم از 1384 تا 1388 قائم‌ مقام وزیر دفاع بود. در دولت دهم، از 1388 تا 1392 به‌ عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد و در فاصلهٔ سال ‌های 1392 تا 1395 رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی بود. هم اکنون نیز به عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کند.

 

 

 

وزیر بهداشت: بهرام عین ‌اللهی 

بهرام عین‌اللهی متولد سال 1337 در تهران، دارای فوق تخصص قرنیه وسگمان قدامی چشم و تخصص چشماز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی در دوره حسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت در سال  1391، با حفظ سمت دبیری شورای آموزش پزشکی تخصصی به عنوان معاون آموزشی این وزارتخانه منصوب شده بود.

 

 

 

وزیر نفت: جواد اوجی

جواد اوجی متولد دوم مرداد ماه 1345 در شیراز، رتبه سوم رشته مهندسی نفت دانشکده نفت آبادان در سال 1366 بوده و از سال 1369 در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شد.

وی از سال 69 تا 73 کارشناس مهندسی حفاری بود و از سال 73 تا 77 ریاست اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را بر عهده داشت سرپرستی اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال 77 تا 79، ریاست مهندسی نفت شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال 79 تا 82، مدیرعاملی و نایب‌ رئیسی هیئت مدیره شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال 82 تا سال 88 را بر عهده داشت. عضویت در هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت از سال 89 تا 92، هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از سال 88 تا سال 92 و هیئت مدیره شرکت نفت و گاز رضوی(متعلق به آستان قدس رضوی) از سال 98 تاکنون بخش دیگری از فعالیت های او به شمار می آید.

 

وزیر صمت: سیدرضا فاطمی امین

سیدرضا فاطمی امین متولد سال 1353 در شهر شاهرود است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته الکترونیک و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی سیستم ‌های اقتصادی اجتماعی دریافت کرد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی دانش در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

وی از سال 82 تا 84 مجری پروژه شهر سالم مشهد، از 85 تا 86 مجری طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده کشور، از 87 تا 89 مشاور وزیر صنایع و معادن در طرح تحول اقتصادی، از 89 تا 90 معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، از سال 91 تا 92 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در راهبرد‌های صنعتی، معدنی و تجاری، از سال 91 تا 92 مجری طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت بوده است.

همچنین فاطمی امین از سال 96 به آستان قدس رضوی رفته و تا سال 98 مدیر مرکز سرمایه گذاری و مشارکت آستان قدس رضوی بوده و در آستان قدس رضوی سمت های دیگری مثل عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی داشته است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه: سیدمسعود میرکاظمی

سید مسعود میرکاظمی، متولد 1339 تهران است و در سال 1359 به طور رسمی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد. وی سال 1365 کارشناسی مهندسی صنایع و سال 1365 کارشناسی ارشد همین رشته را از دانشگاه علم و صنعت ایران گرفته و مدرک دکترای مهندسی صنایع را نیز در سال 1375 از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد.

میرکاظمی از سال 1376 تا 1380 مدیرعامل فروشگاه اتکا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، از سال 1380 تا 1384 مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و از سال 1383 تا 1384 رئیس دانشگاه شاهد بود. سپس در دولت نهم وزیر بازرگانی و در دولت دهم وزیر نفت شد. همچنین از سال 1391 به عنوان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، وارد نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی شد.

تدریس در دانشگاه‌ های امام حسین(ع)، علم و صنعت ایران و امام صادق(ع)، معاونت پژوهش و آموزش و همچنین قائم مقامی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع)، ریاست مرکز بررسی سیستم‌ ها و افزایش بهره وری، مرکز مطالعات و پژوهش ‌های لجستیکی، مرکز مطالعات بنیادی، همچنین دبیری علمی دومین و سومین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات و اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین، بخش دیگری از سوابق او است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: محمدمهدی اسماعیلی

محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبوترآهنگ همدان، از طلاب دانش ‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم ‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه ‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

وی مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌ های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صداوسیما بوده است. در دولت نهم به‌ عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و رسانه و همچنین معاون فرهنگی‌ - اجتماعی مرکز بررسی ‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری و سپس در دولت دهم به ‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان فعالیت کرده و همچنین عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت ارشاد در زمان وزارت دکتر صفارهرندی را در کارنامه خود دارد.

دوره تولیت حجت ‌الاسلام و المسلمین رئیسی در آستان قدس رضوی، اسماعیلی به ‌عنوان مشاور فرهنگی و همچنین رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس فعالیت ‌های فرهنگی خود را ادامه دادو  با انتخاب سید ابراهیم رئیسی به‌ ریاست قوۀ قضائیه به‌ عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه و همچنین نماینده او در سازمان صداوسیما فعالیت می ‌کرد.

 

وزیر نیرو: علی اکبر محرابیان

علی اکبر محرابیان زاده سال 1348 در شهرستان خوانسار استان اصفهان است. وی مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصادی را از دانشگاه تهران گرفته است. وی در مرداد 1386 پس از استعفای علیرضا طهماسبی از وزارت صنایع در دولت احمدی‌نژاد به این سمت منصوب و پس از انحلال این وزارتخانه از کابینه خارج شد.

محرابیان مدیر فروشگاه شهروند در دوران شهرداری احمدی ‌نژاد بوده است. همچنین مشاور رئیس جمهور و رئیس ستاد طرح‌های ویژه در دولت نهم، طراح لایحه ساماندهی مصرف سوخت، نماینده ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن کشور، عضو شورای عالی فنی کشور، مشاور شهردار تهران، رئیس مؤسسه عمران استان اردبیل و مؤسس و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری استان اردبیل از جمله فعالیت های او بوده است.

 

وزیر آموزش و پرورش: حسین باغ گلی

حسین باغ ‌گلی متولد 1357، دارای مدرک فلسفه تعلیم و تربیت است و اکنون مدیریت مجموعه مدارس امام رضا(ع) در مشهد را بر عهده دارد.

باغ گلی عضو هیئت مدیره مؤسسه خدمات مشاوره‌ ای و پژوهش ‌های اجتماعی آستان قدس رضوی بوده و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و همچین رئیس هیئت مدیره مؤسسه غیر تجاری اندیشه ورزان جوان شهر بهشت است.

 

وزیر علوم: محمدعلی زلفی گل

محمدعلی زلفی ‌گل سال 1345 در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان(استان مرکزی) متولد شد. مدارک کارشناسی را در سال 1369 از دانشگاه اراک، کارشناسی ارشد را در سال 1372 از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکترای خود را در سال 1376 از دانشگاه شیراز اخذ کرد. وی در سال 1380 به رتبه دانشیاری و سال 1384 به رتبه استادی رسید. 

از سال 1383 نام محمدعلی زلفی گل در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی ISI قرار گرفته و مورد تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وقت واقع شد. انجمن شیمی ایران در سال 1392 وی را به عنوان شیمیدان برجسته گرایش شیمی آلی کشور انتخاب نموده و مورد تقدیر قرار داد. سال‌ های متعدد پژوهشگر برتر دانشگاه، استان و همچنین 9 سال متوالی استاد برتر آموزشی گروه شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا را در کارنامه علمی خود دارد.

 

وزیر ورزش و جوانان: حمید سجادی

حمید سجادی متولد یکم فروردین ۱۳۴۸ در تهران است. وی دارای مدرک دکترا در رشته برنامه ‌ریزی در تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اواخر خرداد 1390 از سوی محمود احمدی ‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند. آبان 1396 نیز از سوی فرهاد رهبر مدت کوتاهی به عنوان مدیر کل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی منسوب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: حجت الله عبدالملکی

حجت الله عبدالملکی متولد چهارم فروردین 1360 در قروه کردستان(شهرستان قلعه) و دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است.

وی از سال 85 تا 88 مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی و‌ بین سال ‌های 89 تا 91 عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بوده است. هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(س) است.

 

وزیر ارتباطات: عیسی زارع پور

عیسی زارع پور سال 1359 در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه متولد شده است. وی لیسانس مهندسی نرم افزار، فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر و دکترای علوم کامپیوتر دارد.

بنیانگذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه ‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سوابق زارع پور است و در زمان مسئولیت او در این حوزه برای اولین بار بحث ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در کشور اعم از نرم افزارها، بازی ها، سایت‌های اینترنتی مطرح شد. وی همچنین در دولت ‌های نهم و دهم فعالیت داشته و در کارنامه خود مشاور وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی و فناوری را دارد و در دولت دهم عضو کمیسیون ملی یونسکو بود.

اسفند ماه سال 98 زارع پور به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه انتخاب شد و از جمله اقدامات مهم او در این دوران راه ‌اندازی اپلیکیشن عدالت همراه بوده و رشد و توسعه دیگر سامانه‌ های الکترونیکی قوه قضاییه که به عنوان یکی از دستاورد‌های سید ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در این قوه نام برده می‌شود نیز توسط تیم زارع پور انجام شده است.

 

وزیر دفاع: محمدرضا قرایی آشتیانی

محمدرضا قرایی آشتیانی متولد سال 1339 در تهران است. وی در سال ۱۳۵۸ به عضویت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و دوره کارشناسی را در دانشکده افسری امام علی(ع)، دوره دافوس را در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و دوره دکتری مدیریت دفاعی را در دانشگاه عالی دفاع ملی طی نموده است.

قرایی آشتیانی در فاصله سال ‌های 1378 تا 1384 جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بود و از 1384 تا 1387 به عنوان جانشین فرمانده کل ارتش فعالیت می‌ کرد. در سال 1387 به ستاد کل نیرو‌های مسلح منتقل شد و از 1392 تا 1398 معاونت بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح را برعهده داشت. هم‌ اکنون به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فعالیت می ‌کند.

 

وزیر جهاد کشاورزی: سید جواد ساداتی نژاد

سید جواد ساداتی نژاد متولد تیر ماه 1351 در شهر کاشان است. وی عضو هیات علمی دانشگاه تهران است سابقه دو دروه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد و هم اکنون رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی است.

 

وزیر اطلاعات: سید اسماعیل خطیب

حضور در بدنه مدیریتی دفتر مقام معظم رهبری، مشاور عالی و سرپرست حراست آستان قدس رضوی و ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای مدت هشت سال از سال 1391 تا 1398 در کارنامه سید اسماعیل خطیب دیده می شود.

 

وزیر خارجه: حسین امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان سال 1343 شمسی در دامغان متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد روابط بین ‌الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکترای روابط بین ‌الملل از دانشگاه تهران است.

وی در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به عنوان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه منصوب و در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت ابقا شد. پس از آن به عنوان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی به فعالیت خود ادامه داد.

 

وزیر اقتصاد: سید احسان خاندوزی

سید احسان خاندوزی شهریور  1359 در گرگان متولد شد. وی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه و همچنین نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم است.

 مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهش‌های مجلس،  عضو هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت و کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله دیگر فعالیت های خاندوزی است.

 

 

photo_2021-08-11_14-52-54

 

photo_2021-08-11_14-52-56

 

photo_2021-08-11_14-52-57

 

photo_2021-08-11_14-52-59

 

photo_2021-08-11_14-53-01

 

photo_2021-08-11_14-53-05

 

photo_2021-08-11_14-53-07

 

photo_2021-08-11_14-53-10

 

photo_2021-08-11_14-53-11

 

photo_2021-08-11_14-53-14

 

photo_2021-08-11_14-56-55

 

photo_2021-08-11_14-57-03

 

photo_2021-08-11_14-57-05

 

photo_2021-08-11_14-57-08

 

photo_2021-08-11_14-57-11

 

photo_2021-08-11_14-57-14

 

photo_2021-08-11_14-57-18

 

photo_2021-08-11_14-57-20

 

photo_2021-08-11_14-57-25

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
20 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.