گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

نماینده اصولگرای ادوار مجلس: طرح صیانت مانند قانون جمع آوری ماهواره است/ تندروها چرا طرح شفافیت آرا را تصویب نمی‌کنند؟!

غلامرضا کاتب نماینده اصولگرا مجلس نهم و دهم در پاسخ به این سوال که آیا طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را قابل اجرا میداند یا نه، به جماران گفت:‌ در صورت تصویب اجرا نمی‌شود همان طور که تا امروز قانون جمع‌آوری ماهواره را داشتیم اما اجرا نشد این قانون هم مانند همان قانون است اما اگر به مجلس برگشت باید در صحن مطرح شود تا صادقانه و شفاف، مخالفان و موافقان دیدگاه‌های خود را مطرح و مردم را قانع کنند.

نماینده اصولگرای دوره نهم و دهم مجلس، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را قابل اجرا نمیداند و آن را مانند سرنوشت قانون جمع آوری ماهواره ناکام خواند.

غلامرضا کاتب در گفت گو با خبرنگار جماران گفت: طرح محدودیت اینترنت در مجلس دهم کمیسیون فرهنگی هم مطرح شد و به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد میکرد، کلیات آن در کمیسیون فرهنگی تصویب نشد. در آن دوره تعدادی از نمایندگان  این مسیله را دنبال می‌کردند تا در مجلس تصویب و سپس اجرا شود اما به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به اعمال اصل 85، که در آن موافقان و مخالفان نمی‌توانند نظرات خود را مطرح کنند افزود: در اصل 85 که مخالفان و موافقان خود را به همراه دارد هیچ کدام نمیتوانند صحبت کنند و تنها کلیات آن تصویب می‌شود اما پس از تصویب در کمیسیون مردم نمیتوانند از جزییات آن با خبر ‌شوند که چه چیزی تصویب، چه نمایندگانی مخالف و چه کسانی موافق طرح بوده‌اند. مجلس یازدهم که ادعای شفافیت آرا را دارد، حتی دیدگاه نمایندگان را شفاف نمی کند چه برسد به آرای نمایندگان، که هیچ منطقی در بر ندارد.

نماینده ادوار مجلس در مورد اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: معمولا در قانون اساسی مواردی در اصل ۸۵ قرار میگیرد که به یک نوعی مواد آن انقدر زیاد باشد که در صحن علنی نمیتوان به آن رسیدگی کرد و مجبور بشوند آن را در قانون اصل ۸۵ قرار دهند اما برای طرحی که مواد کمی دارد ضروریتی ندارد زیرا آنها نمی‌خواهند دیدگاه‌های مجلس برای مردم عیان بشود. مردم که نامحرم این نظام نیستند، باید در جریان طرح قرار بگیرند. متاسفانه امروز این تضاد در تفکر مجلس فعلی و نظام حاکم را شاهد هستیم.

 

تندروها چرا طرح شفافیت آرا را تصویب نمی‌کنند؟!

 

وی درباره طرح شفافیت آرا و محدودیت اینترنت گفت: من در مجلس دهم رییس کمیسیون بودم همین تندروهایی که امروز در مجلس حضور دارند به دنبال شفافیت آرا بودند، حالا چرا تصویب نمی‌کنند؟! زیرا منطق قابل قبولی ندارند. باید این طرح در صحن علنی مطرح شود تا نظرات رسانه‌ها بیان و شنیده شود و در حالی بحث محدودیت اینترنت را مطرح میکنند که حداقل باید مردم و صاحب نظران نظرتشان را بگویند حتی از این هم دریغ میکنند. این نشان میدهد؛ که نمیدانیم مجلس چه نوع تفکری را دنبال میکند ضمن اینکه در گذشته قانون تجارت که بسیار تخصصی بود بالای 200 ماده داشت به شورای نگهبان رفت و پذیرفته نشد و به مجلس برگشت و مجبور شدند تک تک مواد را در صحن علنی مطرح کنند. حالا باید منتظر بمانیم شورای نگهبان چه تصمیمی میگیرد اما تا این لحظه دوگانگی در روند طرح را شاهد هستیم و هنوز در کمیسیون مشترک تصویب نشده است.

 

طرح صیانت مانند قانون جمع آوری ماهواره است

 

کاتب در پاسخ به این سوال که آیا این طرح را قابل اجرا میداند یا نه گفت:‌ در صورت تصویب اجرا نمی‌شود همان طور که تا امروز قانون جمع‌آوری ماهواره را داشتیم اما اجرا نشد این قانون هم مانند همان قانون است اما اگر به مجلس برگشت باید در صحن مطرح شود تا صادقانه و شفاف، مخالفان و موافقان دیدگاه‌های خود را مطرح و مردم را قانع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.