گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حق شناس: مافیای فساد نباید در انتخاب شهردار تهران اثر بگذارد/ باندهای قدرت تلاش می کنند که چهره ای نزدیک به خود را منصوب کنند

حق شناس عضو شورای شهر پنجم تهران گفت: بسیاری از باندهای قدرت و جریان های پشت پرده به دلیل منافع خود بیشترین تلاش را می کنند که روی انتخاب اعضای شورا اثر بگذارند، همچنین بیشترین تلاش را خواهند کرد تا بتوانند چهره ای که به آنها نزدیک تر است را در این جایگاه منصوب کنند. لذا باید مراقبت شود که خدایی نکرده تحت تاثیر تلاش های مافیای قدرت و ثروت و فساد قرار نگیرند.

محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر پنجم در گفت و گو با خبرنگار جماران با تاکید بر اهمیت انتخاب شهردار تهران، گفت: مهم ترین وظیفه و انتظاری که شهروندان و قانونگذار از شورای شهر دارد در همان اولین تصمیم و اولین انتخابشان است که متبلور می شود و آن، معرفی چهره ای است که باید مسئولیت اداره شهر تهران را بر عهده بگیرد. شهردار تهران باید در کنار اعضای شورای شهر بتواند امورات شهر را جلو ببرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم شهردای تهران تصریح کرد: جایگاه شهرداری تهران شاید بنا به برخی نظرات کارشناسی، یکی از جایگاه های مهم تصمیم سازی و مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی است. انتخاب شهردار تهران توسط پارلمان محلی انجام می شود بنابراین این جایگاه، جایگاه رفیعی است. انتظار می رود اعضای شورای شهر با دقت حداکثری، ملاحظات و احتیاط های حداکثری فضایی را فراهم کنند که مراقبت ویژه ای از تصمیم خود داشته باشند و تحت تاثیر هیچ عنصری مثل لابی ها و وعده و وعیدها قرار نگیرند و جز کارآمدی، سلامت و بهبود حال خوب مردم شهر ، مسئله دیگری در تصمیم خود دخالت ندهند.

حق شناس افزود: اعضای شورای شهر بدانند که هم خداوند ناظر بر رفتار و اعمالشان است و هم مردم. البته بخش عمده ای از مردم با صندوق های رای، قهر کرده بودند اما در هر صورت این عزیزان، نمایندگان همه ده میلیون نفری هستند که در این شهر زندگی می کنند و نفس می کشند و تصمیمات شورای شهر، روی زندگی تک تک شهروندان اثر مستقیم یا غیرمستقیم دارد. بنابراین اعضای شورای شهر باید در تصمیم خود در انتخاب شهردار مراقب باشند.

 

 شهروندان از شورای ششم انتظار دارند که انتخاب، شفاف باشد

 

وی گفت: سلامت اقتصادی و نداشتن پیشینه ای که موجبات خدشه به جایگاه و حیثیت شهر شود، مسئله مهمی است. با توجه به اینکه انتخاب شهردار به شدت زیر ذره بین است، معتقدم ممکن است تصمیم اشتباه، به چهره شورای ششم و مدیریت شهری آسیب بزند. به همین روی انتظاری که همه شهروندان از شورای ششم دارند این است که این انتخاب، شفاف باشد و در عین حال گذشته فردی که انتخاب می شود، هم به لحاظ کارآمدی و هم سلامت مالی بسیار روشن باشد. 

 

شهردار می خواهد در سازمانی مسئولیت بگیرد که نزدیک به 60 هزار نفر پرسنلی دارد که مستقیما از صندوق شهرداری حقوق می گیرند و بیش از این عدد، کسانی هستند که غیرمستقیم کار می کنند

 

حق شناس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شائبه ابهام اقتصادی رزومه برخی گزینه ها، شاخص پاکدسدتی و انقلابی گری که منتخبان برای شورا نهایی کردند را زیر سوال نمی برد، تصریح کرد: شهردار می خواهد در سازمانی مسئولیت بگیرد که نزدیک به 60 هزار نفر پرسنلی دارد که مستقیما از صندوق شهرداری حقوق می گیرند و بیش از این عدد، کسانی هستند که غیرمستقیم کار می کنند. همچنین حجم بودجه سالانه این سازمان بالغ بر 40 هزار میلیارد است و تصمیمات این سازمان خیلی سریع و فوری روی زندگی 10 میلیون نفر شهروند تهرانی که یک هشتم جمعیت ایران هستند، اثرگذار است. 

وی اظهار کرد: بنابراین این مسائل نشان می دهد که این انتخاب چقدر اهمیت دارد، لذا اعضای شورای شهر در تصمیمی که می خواهند بگیرند، باید بیشترین وسواس، دقت، تلاش، گفت و گو و حساسیت داشته باشند. قطعا بسیاری از باندهای قدرت و جریان های پشت پرده به دلیل منافع خود بیشترین تلاش را می کنند که روی انتخاب اعضای شورا اثر بگذارند، همچنین بیشترین تلاش را خواهند کرد تا بتوانند چهره ای که به آنها نزدیک تر است را در این جایگاه منصوب کنند. لذا باید مراقبت شود که خدایی نکرده تحت تاثیر تلاش های مافیای قدرت و ثروت و فساد قرار نگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.