گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عارف: امیدواریم نگرانی یکدست شدن حکومت در انتخابات بعدی ریشه کن شود

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه حضور مردم پای صندوق رأی مهمتر از این است که به چه کسی رأی می دهند، گفت: ان شاء الله در انتخابات بعدی شاهد این نگرانی ها و دغدغه هایی که تلقی یکدست شدن حکومت و یکپارچه کردن انتخابات به نفع یک جریان است ریشه کن شود.
محمدرضا عارف در حسینیه جماران

به گزارش جماران؛ محمدرضا عارف در حاشیه حضور پای صندوق رأی انتخابات 1400 در گفت و گو با خبرنگار جماران، اظهار داشت: خوشبختانه در چند روز اخیر به نظر می رسد فضا وضعیت بهتری پیدا کرده است. حقیقتا نگرانی مشارکت مردم بود و مردم هم دلایل موجهی برای عدم حضور خود داشتند و به نوعی احساس می کردند می توانند اعتراض خودشان را به عملکرد بعضی از نهادهای مسئول انتخابات و به خصوص نهادهای نظارتی نشان بدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خوشبختانه این مسأله جا افتاد که به هر حال جمهوریت نظام برای ما خیلی مهم است و ارزیابی نقش مردم در جمهوریت نظام هم صندوق های رأی است و احساس می شود مردم متوجه شده اند باید پای صندوق ها بیایند و اعتراض و نظرات خودشان را با ساز و کار احزاب و نهادهای اجتماعی بیان کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم شرایط خاصی که الآن با آن روبرو هستیم و تلاشی که مخالفین انقلاب و دشمنان نظام برای عدم حضور مردم می کنند شرایط را درک کنند و پای صندوق رأی حاضر شوند و هرچه هم صلاح می دانند عمل کنند. برای ما حضور مردم پای صندوق رأی مهمتر از این است که به چه کسی رأی می دهند. دعا می کنیم با حضور پر شور مردم یک انتخابات خوب و منتخبینی که در خدمت مردم باشند را داشته باشیم.

عارف با اشاره به اینکه متأسفانه ما اصلاح طلبان به این روش عادت کرده ایم، گفت: حقیقتا من انتخاباتی را یاد ندارم که احساس کنیم در یک شرایط متعادل کاندیداها توانسته اند حضور پیدا کنند و با رد صلاحیت ها روبرو بوده ایم و یا نگرانی هایی که آدم های مطرح و توانای اصلاح طلب داشته اند و به دلیل رد صلاحیت اصلا ثبت نام نمی کرده اند.

وی افزود: با اتفاقاتی که اخیر افتاد، امیدوارم این مسأله به طور جدی در نظام حکومتی ما حل شود و ان شاء الله در انتخابات بعدی شاهد این نگرانی ها و دغدغه هایی که تلقی یکدست شدن حکومت و یکپارچه کردن انتخابات به نفع یک جریان است ریشه کن شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.