• کدخبر: 1513458
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در نشست استانداران سراسر کشور در آستانه انتخابات؛

دلایل ضعیف بودن رقابت انتخاباتی از زبان وزیر کشور

رحمانی فضلی وزیر کشور به عدم تشکیل ستاد از سوی خیلی از نامزدها، احزاب و گروههای سیاسی در استان های کشور اشاره کرد و گفت: وقتی ستاد انتخاباتی نامزد تشکیل نشده؛ تجمع نیست، میتینگ نیست؛ همه این ها دست به دست هم داده اند تا در کنار یک رقابت تقریبا ضعیف، مواجه با شرایط کنونی باشیم.

به گزارش جماران؛ در پایان نشست ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ابراز امیداوری کرد که با حضور مردم در صحنه انتخابات و انسجام ملی در کشور، مشکلات کنونی کشور رفع و حل گردد.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور آخرین تمهیدات و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات در جمعه این هفته را  با استانداران سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار داد؛ گفت: به لطف خداوند متعال  امروز جلسه ای به صورت مجازی با استانداران سراسر کشور داشتیم و طبق تقویم انتخابات یک روز برای تبلیغات انتخابات و  دو روز دیگر برای تمهیدات اجرایی انتخابات زمان باقی مانده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ظرف شش ماه گذشته وزارت کشور به صورت منسجم، فعال و مستمر  در حوزه انتخابات بویژه در بعد اجرایی در سراسر کشور با محوریت ستاد انتخابات کشور، استانداری ها و فرمانداری های کشور تلاش داشته اند، گفت: این اقدامات در کنار همه فعالیت های جاری وزارت کشور صورت گرفته که انصافاً کار بسیار زیادی است که ما هم تشکر از دوستان داشتیم و تاکید داشتیم ان شاءا...  در این دو سه روز باقی مانده، بتوانیم انتخابات مطمئن، سالم و قانونی و بهداشتی داشته باشیم.

وزیر کشور با تاکید بر این نکته که همه اینها موجب اطمینان بخشی و اعتماد زایی برای  مردم عزیز کشورمان می شود؛ تصریح کرد: در نشست امروز، استانداران از مجموع اقداماتی که در حوزه مشارکت و افزایش حضور مردم در صحنه رای انجام داده اند؛ گزارش دادند.

رحمانی فضلی گفت: امسال به خاطر کرونا با یکسری نگرانی ها و کاستی ها در حوزه تبلیغات مواجه هستیم.

وی در این خصوص افزود: مدارس، دانشگاهها  به عنوان کانون های مشارکت و مراکز فعال سیاسی تعطیل هستند و همچنین مساجد به عنوان کانون مشارکت و آگاهی افزایی توسط روحانیون و مومنین تقریبا غیر فعال هستند و فقط در حوزه نماز فعال است.

وزیر کشور همچنین به عدم تشکیل ستاد از سوی خیلی از نامزدها، احزاب و گروههای سیاسی  در استان های کشور اشاره کرد و گفت: وقتی ستاد انتخاباتی نامزد تشکیل نشده؛ تجمع نیست، میتینگ نیست؛ همه این ها دست به دست هم داده اند تا در کنار یک رقابت تقریبا ضعیف، مواجه با شرایط کنونی باشیم.

رحمانی فضلی از مردم عزیز کشورمان، صدا و سیما، رسانه ها، استانداران و فرمانداران و دستگاههای اجرایی خواست: در ادامه تلاش های قبلی با حضور فعال در صحنه در روزهای باقی مانده، این وضعیت را جبران کنند.

وزیر کشور با تاکید بر امر مهم انتخابات به عنوان مکانیسمی برای انتقال قدرت و مسئولیت از فردی به فرد دیگر است؛ تصریح کرد: آثار سیاسی، اجتماعی، امنیتی و بین المللی انتخابات به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: علی رغم همه این کاستی ها و شرایط باید ثابت کنیم که مهیا و آماده هستیم، درک درستی از شرایط داخلی و بین المللی داریم و اراده ما بر این خواهد بود که مشارکت را با نگاه ملی، فراجناحی و فراشخصیتی تحلیل کنیم و بر همین اساس عمل خواهیم کرد.

موضوع امنیت از دیگر موارد دستور کار جلسه امروز ویدئو کنفرانسی وزیر کشور با استانداران سراسر کشور بود و در این خصوص رحمانی فضلی اظهار داشت: طبق گزارش های ارائه شده از سوی استانداران و رصد های انجام گرفته بحمدا... هیچ گونه مشکل و معضل امنیتی تاکنون در کشور مشاهده نشده است و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

وزیر کشور درخصوص حوزه تدارکات انتخابات هم گفت: همه ملزومات انتخابات از جمله؛ دستگاههای احراز هویت و تعرفه ها به استانداری ها  ارسال شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از نگرانی های بنده این است که تعرفه ها به اندازه باشد، گفت: در طی هشت سال اخیر که انتخابات را اجرا کردیم، هیچ وقت کمبود تعرفه در هیچ حوزه ای نداشتیم؛ با این حال توصیه های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی گفت: با استفاده از نرم افزاز در دسترس، تعداد و  مصرف تعرفه ها در هر شعبه و مصرف شان از طریق ستاد انتخابات، استانداران و فرمانداران کنترل می شود و در صورت نیاز، بموقع و به سرعت تأمین می شود.

وزیر کشور از آمادگی بالای گروه های اجرایی در برگزاری امر انتخابات خبر داد و گفت:  با بخش نظارت انتخابات نیز، هماهنگی های بسیار خوبی شکل گرفته است.

دکتر رحمانی فضلی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم به لطف خداوند متعال با همکاری همه دستگاه های اجرایی و با حضور پرشور مردم و با مسئولیت اجرایی وزارت کشور، انتخاباتی سالم، قانونی امن و بهداشتی داشته باشیم که موجب اعتماد افزایی و اطمینان بیشتر مردم به نظام برگزاری انتخابات باشد و امیدی برای حل مشکلاتی که در کشور مواجه هستیم بوجود آورد؛ چرا که همواره وحدت، انسجام و حضور مردم در رفع این مشکلات موثر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1513458
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.