حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری، سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام، قرائتی از دین را ارائه کرد که بدیلی در عرصه اجرا نداشت. ایشان مردم را صاحبان‌ و حاکمان بر سرنوشت خویش می‌دانست ‌و در این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. امام(ره)، مردم را دارای حق حاکمیت و حق تعیین سرنوشت می‌دانست و هر عملی را که می‌خواست این حق را تضییع کند، برنمی‌تابید و از صحنه خارج می‌کرد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری، سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ابتدای سمینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) و دنیای معاصر»، در جملات کوتاهی ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: در آستانه ۱۴ خردادماه، سالروز عروج ملکوتی امام راحل هستیم، امامی که با نفس مسیحایی خود بر جسم بی‌جان این سرزمین، روحی دوباره بخشید. ابرمردی که در دوران معاصر که از سوی بسیاری از اندیشمندان پایان دین و‌ معنویت تلقی می‌شد، پرچم نهضتی را مبتنی بر ارزش‌ها و معارف دینی به دست گرفت و از پایگاه دین و فقاهت، نهضتی را پایه‌ریزی کرد که در اصلاح دین و دنیای مردم به طور توأمان بکوشد و هر دو را سامان بخشید.

کمساری تصریح کرد: امام، قرائتی از دین را ارائه کرد که بدیلی در عرصه اجرا نداشت. ایشان مردم را صاحبان‌ و حاکمان بر سرنوشت خویش می‌دانست ‌و در این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. امام(ره)، مردم را دارای حق حاکمیت و حق تعیین سرنوشت می‌دانست و هر عملی را که می‌خواست این حق را تضییع کند، برنمی‌تابید و از صحنه خارج می‌کرد.

وی تأکید کرد: اندیشه امام یک اندیشه فرازمانی، فرامکانی و تاریخ‌ساز است که منحصر به یک جغرافیا و‌ عصر و زمان خاص نیست. مخاطب امام در این حرکت و نهضت، اگرچه در مرحله اول، مردم ایران بودند، اما مخاطبان امام، همه آزادگان و حق‌طلبان بودند.

امروز ما بیش از هر زمان دیگری به راه و پیام و اندیشه و خط امام راحل محتاجیم و امیدواریم بتوانیم این صراط نورانی ترسیم شده از سوی امام را ادامه دهیم

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: این همایش بین‌المللی، پایان یک هفته ‌سمینارهای مختلف علمی و پژوهشی است. در این چند روز، بیش از هفت وبینار و یک‌ نشست علمی از سوی معاونت پژوهشی مؤسسه حفظ و تنظیم نشر آثار امام و پژوهشکده امام(ره) و انقلاب اسلامی پیرامون اندیشه امام راحل برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.