جالب اینکه حضور گروهی که مشرق نیوز از تجمعشان در حسینیه جماران ناراحت است و در کمال ... آن را انحراف راه امام خمینی می داند دو دسته را عصبانی کرده است. یکی همین دوستان مشرق و یاران خرد و کلانشان را و دیگری ضدانقلاب ها و براندازانی که از «تجدید بیعت با امام» توسط اصلاح طلبان برآشفته اند. آیا نسبتی بین این دو دسته است؟ شما چه فکر می کنید؟

پایگاه خبری جماران: سایت خبری مشرق در مطلبی با عنوان کذب و هتاکانه «سید حسن خمینی چگونه راه امام را به انحراف می‌کشد؟»، حضور اخیر تشکل جدید اصلاح طلبان در حسینیه جماران را دست مایه ای برای هجمه به بیت امام، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و البته طیف وسیعی از گروههای سیاسی قرار داده است.

اگرچه لحن این مطلب یه هیچ روی دلسورانه نیست؛ بلکه زننده و توام با پرونده سازی است، ولی در جهت تنویر افکار تمام کسانی که این روزها به برگزاری یک جلسه در حسینیه جماران ایراد وارد کرده اند، نکاتی بیان می شود:

1-رویکرد تولیت آستان امام خمینی و مدیریت حسینیه جماران از آغاز تا امروز، گشودن آغوشی باز به روی تمام گروههای سیاسی، احزاب، جریانات، سازمان ها و نهادهایی است که در زیر چتر انقلاب اسلامی و در چهارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند.

از همین رو لیست عظیمی از مجالس برگزار شده در این دو مکان متبرک به وجود امام راحل را می توان تهیه کرد که جالب توجه است. انواع کنگره های احزاب اصلاح طلب و اصولگرا، پذیرایی از هیات های مذهبی، ضبط برنامه های تلویزیونی، سخنرانی چهره ه های شاخص سیاسی و مذهبی، مراسم مربوط به نیروهای مسلح(ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی)، حضور روسای جمهور اسبق، مراسم افطاری، دعا و مناجات و... از انواع مختلف این نشست هاست.

2-از مطلب مشرق بوی ادبیات و نگرش های تکفیری به مشام می رسد. اگر نقد مشرق این است که چرا مدیریت حسینیه جماران، افراد را برای ورود گزینش نمی کند، این نقد وارد است و ما آن را می پذیریم؛ همانگونه که ابوالحسن خرقانی فرمود: «آنکه در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که نزد باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد».

 

نخستین جلسه جبهه اصلاح طلبان ایران در حسینیه جماران

 

ما از حضور هر گروه سیاسی و مذهبی و... در حسینیه جماران استقبال می کنیم و خرسند می شویم اگر هر مجموعه ای، فعالیت خود را از مکانی مزّین به نام امام و منتسب به ایشان آغاز کند.

البته ناگفته نماند که اگر حسن نیتی در این مطلب بود به این هم اشاره می شد که اساسا نماینده نهضت آزادی در تشکل مربوطه ی اصلاح طلبان بنا به گفته ی خودش و شهادت تصاویر، اساسا در جلسه  حسینیه جماران حضور نداشت.

3-مع الاسف از برخی مندرجات این مطلب چنین به نظر می رسد که دوستان سایت مشرق و همفکران آنها با انتشار این مطلب، به زعم خودشان به دنبال فرافکنی و فرار واقعیت شرم آور حذف نام مبارک «خمینی» از قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن سال 1399 بوده اند.

ما برای وصل کردن آمده ایم. ما مأموریتی برای حذف، اخراج، برچسب زنی و خط کشی نداریم و تلاش می کنیم با حسن ظنّ رفتار کنیم. 

ما بنا داشته، داریم و خواهیم داشت که درب حسینیه جماران، حرم مطهر امام و تمام اماکن منتسب به آن مرد بزرگ الهی را به روی تمام انسان ها و سلایق معتقد به فعالیت در چارچوب قانون، باز نگه داریم و از آنان با روی گشاده استقبال کنیم.

اینکه کسی یا کسانی از حضور انتخاباتی رقیب ناراحت هستند ربطی به ما ندارد. درب حسینیه و حرم امام به روی هر کس که عزم تجدید بیعت با امام دارد باز است. همین چند روز پیش دکتر احمدی نژاد با احترام در حرم امام تجدید بیعت کرد و چند وقت قبل جریان های سیاسی مقابل در حسینیه جماران حاضر شدند. البته مسئولان موسسه برای اینکه کسی را که به احترام امام در مجموعه حاضر می شوند تکریم کنند از رؤسای سایت مشرق اجازه نمی گیرند و نخواهند گرفت.

 

نخستین جلسه جبهه اصلاح طلبان ایران در حسینیه جماران

 

اما خوب است سوال کنیم که چرا وقتی هیأت رزمندگان اسلام در حرم مطهر امام مراسم متعلق به اهل بیت را با سخنرانی چهره هایی همچون حجت الاسلام و المسلمین پناهیان برگزار می کند، در رسانه شان اشاره ای نمی کنند و آن را بازتاب نمی دهند؟ نکند هرکس وارد مجموعه ای مربوط به امام می شود از نظر آنها مرتد و خارج از دایره انقلاب محسوب می شود؟!

۴- جالب اینکه حضور گروهی که مشرق نیوز از تجمعشان در حسینیه جماران ناراحت است و در کمال ... آن را انحراف راه امام خمینی می داند دو دسته را عصبانی کرده است. یکی همین دوستان مشرق و یاران خرد و کلانشان را و دیگری ضدانقلاب ها و براندازانی که از «تجدید بیعت با امام» توسط اصلاح طلبان برآشفته اند. آیا نسبتی بین این دو دسته است؟ شما چه فکر می کنید؟

۵- و در آخر، در شرایطی که دیروز رهبر انقلاب تصریح به پرشور بودن انتخابات دارند چرا رییس و روسای سایت مشرق از اینکه گروهی به جای تحریم به استقبال انتخابات رفته اند ناراحت شده اند؟

البته در آینده می توان با گردانندگان سایت مشرق با عنوان های حقیقی تخاطب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
57 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.