آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم از حدود یک ماه قبل به دلیل بیماری گوارشی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت و عصر جمعه ۱۲ دی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت مقامات کشوری و لشکری در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی در پی می آید:

 

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری:

رئیس جمهوری در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی از استادان برجسته حوزه علمیه و بنیان‌گذار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، از درگاه خداوند رحمان برای ایشان رحمت و مغفرت، و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، از استادان برجسته حوزه علمیه و بنیان‌گذار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) موجب تأثر و اندوه گردید.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، علاقه‌مندان و به‌ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان رحمت و مغفرت، و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

                            حسن روحانی

               رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

**‌ پیام تسلیت قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی:

 

در پیام محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آمده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم ربانی، روحانی عالیقدر و مجتهد مهذب حضرت آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

ایشان به عنوان شخصیت ممتاز در طراز مرجعیت دینی و از صاحبنظران، متفکران و اندیشه‌پردازان برجسته جهان تشیع بودند که در سراسر عمر با برکت خویش به فراگیری، نشر و ترویج علوم اسلامی و تربیت طلاب و شیفتگان معارف دینی همت رفیع و سعی بلیغ بیشمار داشتند و در نزد اساتید معظم از جمله حضرات آیات عظام بروجردی، اراکی، بهجت، امام خمینی و علامه طباطبایی درس آموختند.

این روحانی بزرگوار بدلیل اهمیت گسترش حوزه‌های فکری و اندیشه‌های دینی با راه‌اندازی مراکز و موسسات  از جمله موسسه در راه حق، بنیاد فرهنگی باقرالعلوم‌ و موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره)  در زمینه پژوهش  دین و تربیت طلاب و علاقمندان به دروس دینی و حوزوی سهم فراوانی در پاسداری از حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم‌السلام در طول سالهای گذشته داشتند که حاصل آن تربیت و معرفی چندین چهره شاخص و برجسته در این عرصه بود؛ ایشان با ایستادگی در مقابل هجمۀ شبهات نامنصفانۀ دشمنان در سراسر حیات پربرکت خویش، نقشی موثر در تبیین مبانی و اصول انقلاب اسلامی ایفا کردند و با برگزاری طرح ولایت، گامی بلند در جهت تحقق اهداف بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت نسل جدیدی از کارگزاران انقلابی برداشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی همواره در زمره ارادتمندان به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و ایشان نیز در همه ادوار مورد وثوق عنایت رهبری عالی نظام قرار داشتند.

خدمات ایشان که حقیقتاً مطهری زمان بودند، علاوه بر توجه به تعالی و تکثر در علوم دینی و معارف حوزوی و پرورش استعدادهای بالنده در زمینه ترویج نظریه‌های دین و اسلام، در بخش‌های متعدد سیاسی از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، اهتمام در اسلامی کردن متون درسی دانشگاه‌ها و دفتر همکاری‌ها و ارتباطات مبانی حوزه و دانشگاه، ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش داشتند و خدمتگزاری صدیق و متعهد بودند و بدون شک فقدان این فقیه عالی مقام خسارتی جبران‌ناپذیر برای کشور و حوزه‌های اندیشگاهی و دین شناسی خواهد بود.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه مولمه به پیشگاه حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفدا مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، حوزه‌های معزز علمیه و روحانیت گرانقدر، شاگردان و دوستداران به ویژه بیت محترم و فرزندان ارجمند، برای آن عالم ربانی علو درجات و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه الهی مسئلت می‌کنم.

 

**پیام تسلیت آملی لاریجانی 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و نماینده منتخب مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام تسلیت آملی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و فیلسوف الهی آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه، موجب تاسف و تاثر اینجانب گردید.

شاگردی در محضر عالمان برجسته و عارفان وارسته همچون حضرت امام خمینی و آیت الله بهجت و علامه طباطبایی رحمه الله علیهم اجمعین و همراهی با مقام معظم رهبری از ایشان شخصیتی بی‌بدیل ساخته بود، ایشان با عنایت الهی سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سپری نمودند. فقدان ایشان ضایعه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه  است.

اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری مد ظله العالی، حوزه‌های علمیه، ارادتمندان و شاگردان و خصوصاً بیت مکرم و بازماندگان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

 

** پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی

 

در پیام آیت الله نوری همدانی آمده است: خبر ارتحال فقیه عالیقدرآیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تاسف وتاثر عمیق اینجانب گردید. درگذشت آن عالم متقی بی شک ثلمه عظیمی است که به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

پیام حاکی است: علمیت ایشان درابعاد مختلف، تواضع و اخلاص، تقوی و زمان شناسی، صراحت لهجه در دفاع ازارزش های اسلام و انقلاب موجب برجستگی آن مرحوم بوده است.

وی بیان کرده است: تربیت شاگردان فراوان و تاسیس مرکزعلمی وپژوهشی امام خمینی (ره) و آثار قلمی متعدد و بیان مناظره های مستدل ومحکم ازخصوصیات ویژه وی بود.

پیام حاکی است: آیت الله مصباح یزدی سراسر عمر باارزش خود را در راه ترویج مکتب اهلبیت (ع) سپری کردو از هیچ کوششی در این راه دریغ نکرد و این ویژگی می تواند به عنوان یک الگو ارزنده برای طلاب دینی باشد.

آیت الله نوری همدانی در پایان ارتحال وی را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، شاگردان، همسر و فرزندان آیت الله مصباح یزدی تسلیت گفته است.

 

**پیام تسلیت نوبخت

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.  

در این پیام آمده است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

 

انا للّه و انا الیه راجعون

ضایعه اسفبار رحلت روحانی جلیل القدر، فیلسوف مجتهد، مدرس فقه و اصول، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که سال‌ها به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری نمایندگی مردم را بعهده داشت، مایه حزن و اندوه بسیار شد.

ایشان در کنار عضویت در جامعه اسلامی مدرسین حوزه علمیه قم با تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و تدریس در حوزه علمیه قم و مدارس فیضیه و حقانی؛ نحله‌ای از دین‌پژوهی و فلسفه اسلامی را پایه گذاری و از خود به یادگار گذاشتند.

ضمن تسلیت و تعزیت به بازماندگان محترم و مقام معظم رهبری، علو درجات و حشر با اهل بیت اطهار را از درگاه حق متعال مسئلت دارم.

 

** پیام تسلیت علی لاریجانی

 

مشاور مقام معظم رهبری نیز در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.  

در پیام علی لاریجانی آمده است: 

َانا لله و انا الیه راجعون

رحلت فیلسوف گرانقدر و متفکر ارزشمند، آیت الله آقای حاج شیخ محمّدتقی مصباح یزدی، مایه تاسف و تالم گردید ... آن عالم بزرگوار  در طول عمر پر برکت خودر وادی تألیف، تحقیق و تعلیم گام هایی ارزنده برداشتند و  آثار علمی با ارزشی پدید آوردند.  نگاه فلسفی ایشان به مسائل اسلامی، در شمار حسنات علمی و فکری دوران حاضر است. این‌جانب ضمن تسلیت این ضایعه به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه،  جامعه‌ علمی کشور و مخصوصاً به بازماندگان  ارجمند ایشان، رحمت و مغفرت الهی را برای آن عالم بزرگوار مسألت می‌ نمایم.

 

** پیام تسلیت حسام الدین آشنا

 

همچنین حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.  

وی در پیامی توییتری نوشت: «آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی فیلسوفی متأله، استادی مسلم و مربی اخلاقی صاحب‌سبک بود. در دفاع کلامی از دیدگاه‌های سیاسی خود درباره فلسفه حکومت اسلامی و تقابل آن با جمهوریت صاحب‌نظری صریح‌اللهجه بود. او در میان بنیانگذاران موسسات حوزوی، مدیری خطرپذیر، آینده‌نگر و نوآور بود.»

 

** پیام تسلیت سخنگوی شورای نگهبان

 

سخنگوی شورای نگهبان نوشت: آیت الله مصباح یزدی عالمی وارسته بود که دل در گرو دنیا نداشت و در جهت روشنگری معارف اسلامی یک لحظه از پای ننشست.

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

بخشی از یک دیدار تکرار ناشدنی!

چند سالی بود توفیق دیدار و گفتگوی از نزدیک با ایشان را نداشتم. در روز سه شنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۸ توفیق حاصل شد، ساعت ۱۹. بسیار تکیده و رنجور به نظر می‌رسیدند. از همان آغاز و مانند همیشه من را مبهوت کلام الهی خود کردند و اینکه ارزش انسانها به تبعیت از اوامر الهی است. از بزرگی امام (ره) گفتند و من نیز خاطره‌ای که از آقای دعایی به تازگی شنیده بودم را بازگو کردم. ایشان تذکر دادند که این بخش کوچکی از بزرگی امام (ره) است، چه بسیار مطالبی که از امام ره ما نشنیده و ندیده ایم! از ایشان سوال کردم رمز این بزرگی چیست و پاسخ شنیدم، ظلم نکردن به نفس، مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ...

آیت الله مصباح یزدی عالمی وارسته بود که دل در گرو دنیا نداشت

سوال شد چگونه این راه طی می شود؟ فرمودند با توسل به ائمه اطهار(ع) و حتی با یک صلوات!

سوال کردم تکلیف بزرگانی چون ابن عربی و مولوی چه می شود؟ فرمود شاید شرایط فراهم نبوده و اگر این فرصت فراهم می شد چه بسا آنان نیز متوجه می شدند!

در ادامه ذکر خاطره ای از مرحوم شیخ الاسلام امام جمعه سابق سنندج داشتند و اینکه به دعوت ایشان برای سخنرانی به سنندج مسافرت کرده اند و پس از آن امام جمعه مرحوم از حضرت آقا از این سخنرانی تشکر کرده بود.

از ایشان خواستم این افکار بلند را در جلساتی با علاقه مندان در میان بگذارند گفتند دیگر توانی باقی نیست!

با صدای اذان حدود ساعت ۲۰/۱۵ بلند شدم و اگر موقع نماز نبود این جلسه ساعتها به طول می انجامید.

آیت الله مصباح یزدی عالمی وارسته بود که دل در گرو دنیا نداشت و در جهت روشنگری معارف اسلامی یک لحظه از پای ننشست. امید آنکه افکار بلند او در حوزه معارف دینی برای مردم به خوبی تبیین شود و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

 

**پیام تسلیت رئیس دیوان عالی کشور 

 

رئیس دیوان عالی کشور در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و فقیه انقلابی، یار امام و رهبری، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی رحمة الله علیه موجب تأثر گردید.

این عالم فرزانه در دوران عمر پربرکت خود در سنگرهای سیاسی و علمی حوزه و دانشگاه منشأ خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب بود. همچنین در تمام صحنه‌ها در دفاع از نظام و ولایت حضور داشت و در ولایتمداری سرآمد بود.

فقدان این یار دیرین را به رهبر معظم انقلاب و بیت شریف آن مرحوم عرض تسلیت دارم و از خداوند برایشان تقاضای اجر و صبر مسئلت می‌نمایم.

 

** پیام تسلیت رییس دانشگاه آزاد اسلامی 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم ربانی و فیلسوف و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی بنیانگذار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) موجب تاسف و تالم شد.

این فقیه اندیشمند در طول حیات پربرکت شان به عنوان استاد برجسته حوزه، نقش موثری در رشد فلسفه اسلامی، تولید آثار ارزشمند علمی و شاگردان متفکر داشتند و بی تردید تالیفات به جای مانده از ایشان راهگشا و راهنمای خوبی برای شاگردان این دانشمند گرانقدر خواهد بود.

اینجانب، این ضایعه را به مقام معظم رهبری، بیت معزز ایشان و حوزه علمیه تسلیت گفته و از خداوند رحمان و غفار برای آن عالم ربانی، مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

 

** پیام تسلیت رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها 

 

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی درگذشت فیلسوف عالی مقام و مجاهد انقلابی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(رضوان الله علیه) را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

روح ملکوتی فیلسوف عالی مقام و مجاهد انقلابی حضرت آیت الله مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست، عمر پربرکت این عالم فرزانه سالیان متمادی در راه اسلام و تقویت انقلاب اسلامی صرف شد، ایشان در سالهای پیش از انقلاب ضمن حضور در مبارزات تشکیلاتی از سابقون انقلاب بود و سالها در کنار بزرگانی چون شهید دکتر بهشتی به کادرسازی برای انقلاب اسلامی پرداخت، آیت الله مصباح را باید معمار فضای عقیدتی و سیاسی بسیاری از نیروهای انقلاب دانست، باقیات‌الصالحات طرح ولایت نقش پررنگی در بالندگی فضای فکری تشکل های دانشجویی داشت و ان‌شاالله دارد.

ایشان در عرصه سیاست هم مشی و مرام حق طلبی را پیشه خود ساختند و در دوره هجمه سنگین برخی از سیاسیون و به اصطلاح روشنفکران در دهه هفتاد و هشتاد با جان و دل از انقلاب صیانت کردند، حمایت ایشان از جریان انقلاب در سال ۸۴ سبب نشد که چشم بر انحرافات برخی عناصر معلوم الحال در دولت دهم ببندند و شجاعانه ضمن مرزبندی با فتنه با انحراف هم مبارزه کردند.

درگشت این عالم نستوه ضایعه ای بزرگ برای حوزه و دانشگاه است.

این مصیبت را به رهبر انقلاب و بیت مرحوم آیت الله مصباح یزدی و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت و تعزیت می گویم.

 

** پیام تسلیت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه 

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی رحلت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی بنیانگذار و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال روحانی گرانقدر؛ آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی بنیانگذار و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاسف و تالم خاطر این جانب شد.

آن عالم فقید از جمله صاحب‌نظران جامعه علمی کشور در زمینه تفسیر موضوعی قرآن کریم و فلسفه اسلامی بودند و همواره نقش بسزایی در آموزش و تربیت طلاب علوم دینی داشتند.

ایشان در مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مختلف همواره منشا آثار و برکات زیادی بودند و تا آخرین لحظه عمر دست از مجاهدت در راه علم و حکمت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران برنداشتند.

این جانب فقدان این روحانی معزز را به مقام معظم رهبری، جامعه بزرگ روحانیت و بازماندگان محترم ایشان‌ تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه طلب می‌کنم.

 

** پیام فرمانده ناجا در پی ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

 

 فرمانده ناجا در پیامی ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام سردار "حسین اشتری" فرمانده ناجا بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

خبر ارتحال این عالم ربانی و انقلابی، حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی موجب تاسف و تالم بسیار گردید؛ عمر پربرکت ایشان در خدمت انقلاب و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و با اخلاص و دلسوزی از آرمان های ارزشمند انقلاب و نظام پاسداری کرد و خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت.

اینجانب فقدان این عالم جلیل القدر و خستگی ناپذیر را محضر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحق ایشان امام خامنه ای عزیز مدظله العالی، جامعه روحانیت وملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و برای ایشان رحمت واسعه الهی و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

** پیام تسلیت رییس سازمان اورژانس کشور

 

پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور نیز درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیم گفت. در پیام وی آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون  

لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه  انقلابی فیلسوف مجاهد عمار رهبر انقلاب و از اعضای خبرگان رهبری آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست.  اینجانب رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان  و مردم شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

 

 

پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی

 

در پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:    إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‌ءٌ.    الکافی جلد 1 صفحه 38

ارتحال ملکوتی فقیه متأله و فیلسوف و متفکر برجسته و صاحب نظر که سراسر عمر خویش را در راه شناخت و ترویج معارف حقه الهیه و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سپری کرد و به واسطه طهارت روح و تلمذ کردن نزد استادان بزرگی همچون حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیهم و بزرگانی دیگر از تاریخ تشیّع و حوزه های علمیه، شخصیتی جامع و از جمله نوادر گردید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سه جهت در ایشان جمع شد، هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا که آن شخصیت بزرگ با تجمیع این جهات به وجودی مبارک و ارزشمند و محبوب جامعه و نسل جوان تبدیل شد.

این استاد برجسته و بزرگ اخلاق و مدافع بصیر و شجاع آرمان های اسلام و انقلاب، به عنوان فکر و اندیشه ی بی غل و غش معارف اسلامی همواره در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی پیشگام و در صف مقدم دفاع از حاکمیت دینی و جامعیت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم، با وزانت و عمق علمی و احاطه و وسعت آگاهی و بینش و صفای باطن آنچنان اثرگذار بود که دشمنان انقلاب اسلامی و ولایت همواره پا به پای انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی و ولایت فقیه آن شخصیت بزرگ را مورد هجمه قرار می دادند.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی، از پرچمداران بصیرت و دفاع از ولایت بود و در این راه هر ناروایی را به جان خریده و هیچ گاه تردید نکرد، از بزرگترین برکات وجودی آن شخصیت ممتاز تربیت عالمان و صاحب نظران بصیر و انقلابی در سطوح عالی و تعامل حکیمانه با دانشگاه و تشکل های دانشجویی برای تربیت دانشجویان متفکر، متدین و انقلابی و ولایی بود که بسیاری از آنان در جای جای میهن اسلامی افسران جنگ نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی و به عنوان مدافعانی توانمند از مرزهای فکری و اعتقادی و آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کنند.

این رحلت جانسوز را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و حوزه های علمیه، به خصوص شاگردان ارزشمند آن استاد بزرگ و بیت مکرم ایشان و همه علاقمندان آن فقیه بااخلاص و متخلق به ویژه جوانان مؤمن انقلابی تسلیت و تعزیت عرض نموده برای آن عارف و فقیه و عالم ربانی علو درجات و همنشینی با پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم و خاندان مطهرش و برای مصیبت دیدگان صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.