گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت‌و‌گو با جماران؛

محمد سالاری: اصلاح طلبان شورای گفتگو با حاکمیت تشکیل دهند/ تمامیت خواهان مخالف نزدیک شدن اصلاح طلبان به رهبری هستند

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: اصلاحات یکی از جریانات سیاسی ریشه دار کشور و نماینده طیف گسترده ای از جامعه است که بهبود شرایط زندگی مردم و اعتلای کشور را از طریق اصلاح رویکردها، آن هم در چارچوب قانون اساسی و نظام دنبال می کند، لذا فاصله میان این جریان تحول خواه با مجموعه حاکمیت و مقام معظم رهبری پذیرفتنی نیست .

پایگاه خبری جماران: رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی در خصوص ضرورت تشکیل شورای گفتگوی با حاکمیت، در گفتگو با خبرنگار جماران گفت: اصلاحات یکی از جریانات سیاسی ریشه دار کشور و نماینده طیف گسترده ای از جامعه است که بهبود شرایط زندگی مردم و اعتلای کشور را از طریق اصلاح رویکردها، آن هم در چارچوب قانون اساسی و نظام دنبال می کند، لذا فاصله میان این جریان تحول خواه با مجموعه حاکمیت و مقام معظم رهبری پذیرفتنی نیست .

محمد سالاری ایجاد این شکاف ناخواسته میان جریان اصلاحات و حاکمیت را یکی از موانع شکل گیری گفتگوی ملی و انسجام داخلی دانست و ادامه داد: گفتگوی بدون واسطه اصلاح طلبان با مقام معظم رهبری برای اداره بهتر کشور و کاهش تنش ها میان جریانات سیاسی بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه این گفت وگو با موانعی روبه رو شده و باید برای برطرف شدن این موانع چاره اندیشی کرد وساز وکاری تعریف کرد و اعتماد سازی نمود .

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر ضرورت تشکیل شورای تعامل یا گفتگوی با حاکمیت از سوی اصلاح طلبان گفت: برخی جریانات تمامیت خواه سعی دارند با تبلیغات گسترده رسانه ای و ذهنیت سازی، جریان اصلاحات را مقابل رهبری و نظام قرار  دهند تا به اهداف تمامیت خواهانه خود برسند.

 وی اضافه کرد: عملکرد اصلاح طلبان، علی الخصوص در دولت اصلاحات نشان داد که بیشترین همراهی صادقانه و مبتنی بر مصالح عمومی با رهبری از سوی جریان اصلاحات صورت گرفته است.

این عضو شورای  شهر تهران افزود: اصلاح طلبان انتقادات زیادی به نحوه اداره امور کشور و بسیاری از تصمیمات هسته های قدرت دارند و بدون لکنت و به صراحت این مواضع را بارها و بارها اعلام کرده اند و در عین حال حفظ استقلال ، عزت و اقتدار ایران، یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور، تقویت نظام اسلامی و امنیت و منافع ملی از خطوط قرمز آن ها است و عملکرد این جریان نشان داده که همواره تلاش می کند با تاکید بر اندیشه اصلاح طلبی و همکاری با همه نهادهای تصمیم ساز، و البته با محوریت مردم ، شرایط بهبود امور جامعه و کشور را فراهم کند .

سالاری ادامه داد: ترمیم روابط بین اصلاح طلبان و رهبری و ارکان حاکمیت، تحقق مطالبات عمومی را تسهیل می کند و موجب افزایش اعتماد عمومی و انسجام داخلی می شود، لذا اصلاح طلبان باید برای حل مشکلات مردم و اصلاح سازوکارهای معیوبی که در فرایند های اداره امور کشور وجود دارد برای از بین بردن فاصله با رهبری و حاکمیت تلاش کنند و سازوکار رسمی به عنوان شورای گفتگو و رایزنی، در نهاد اجماع ساز جریان اصلاحات تشکیل دهند و اعلام رسمی نمایند .

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی با بیان اینکه اکنون در اوج نارضایتی های عمومی پس از انقلاب قرار داریم، گفت: حل اختلافات داخلی و تنش زدایی میان جریانات سیاسی از طریق گفتگوهای ملی و تکیه بر اشتراکات، امری ضروری است.

سالاری افزود: هرچند پیشنهاد ایجاد شورای گفت و گوی ملی ممکن است از سوی برخی تندروها، به چشم دوختن و طمع اصلاحات به قدرت سوءتعبیر شود اما دلسوزی و علاقمندی اصلاح طلبان به کشور، نظام و مردم و تکیه آن ها بر اصلاح امور نشان داده است که این جریان به دنبال سهم خواهی نبوده و حضور در قدرت سیاسی کشور را در برنامه همیشگی خودش برای بهبود امور  داشته ، لیکن این حضور را تنها از طریق خواست و اراده مردم و صندوق های رای به رسمیت می شناسد . 

سالاری در پایان با اشاره به تاکید رهبری بر جذب حداکثری و گسترش چتر انقلاب، گفت: تنش زدایی داخلی، افزایش همبستگی ملی، استفاده از نظرات نخبگان همه جریانات سیاسی و بهره مندی بیش از پیش از خردجمعی برای اداره بهتر کشور، ارسال پیام انسجام داخلی به جامعه جهانی و افزایش اعتماد عمومی، دلایل محکم و ارزشمندی برای پایان دادن به اختلافات و سوءتفاهمات و بدنبال آن، گفتگوی بدون واسطه اصلاح طلبان با حاکمیت است و امیدواریم حاکمیت نیز برای تحقق این مهم شرایط مورد نظر را فراهم کند.

این فعال سیاسی اعلام کرد، احزاب رقیب در کشورهای غربی ، علی رقم اختلافات جدی در نحوه اداره امور کشور و هجمه های مخرب علیه هم ، بعد از اتمام انتخابات ، سازوکارها و کانالهای گفتگو و مذاکره دایمی و تعریف شده بر سر مصالح و منافع ملی کشورشان را با حاکمیت بر مسند قدرت دارند ، شایسته کشور ایران اسلامی با این میزان تمدن و پشتوانه آموزهای دینی واسلامی نیست که جریانات سیاسی داخل نظام با همدیگر ساز وکارهای گفتگو بر سر اصلاح امور کشور نداشته باشند .

سالاری اضافه کرد: حزب همبستگی ایران اسلامی پیشنهاد مبنی بر تشکیل شورای گفتگوی با حاکمیت که نظر بسیاری از اصلاح طلبان هم است را به شورای هماهنگی جریان اصلاحات رسما اعلام خواهد کرد. هرچند در جلسات با احزاب، این موضوع مطرح شده است و از نظر ما باید نهاد اجماع ساز و تصمیم گیر عالی جریان اصلاحات در خصوص این راهبرد تصمیم گیری و اعلام رسمی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.