سید حسن خمینی در دیدار با شهردار تهران و چند تن از معاونان وی گفت: شهرداری باید تلاش کند تا فرهنگ صحیح زندگی در میان مردم جاری شود و در این زمینه حرکت آقای حناچی در ترویج «سه شنبه های بدون خودرو» بسیار ستودنی است.

دیدار سید حسن خمینی با شهردار تهران

شهردار تهران و چند تن از معاونان با حضور در جماران، با سید حسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش جماران، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ضمن تقدیر از مدیران سابق شهرداری و ادوار مختلف شورای شهر، دکتر حناچی را از برترین کارشناسان مدیریت شهری در کشور دانست و خدمات انجام شده در دوره فعلی شهرداری را علی رغم مضیقه های موجود، ستود.

 سید حسن خمینی با تحسین رویکرد شهرداری در کیفی کردن خدمات شهری اظهار امیدواری کرد، این نگاه در مدیریت شهری ادامه یابد و شهرداری بتواند با خدمت رسانی منطقه محور رضایت مندی بیشتری را برای مردم فراهم آورد.

 سید حسن خمینی همچنین گفت: سنگین بودن سازمان اداری شهرداری بی شک مانع بزرگی پیش روی هر مدیریت مسئولی است، ولی باید ضمن حفظ حقوق تک تک کارمندان سازمان شهری را را چالاک تر کرد.

 سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه شهرداری قطب فرهنگی شهر هم هست، یادآور شد: شهرداری باید تلاش کند تا فرهنگ صحیح زندگی در میان مردم جاری شود و در این زمینه حرکت آقای حناچی در ترویج «سه شنبه های بدون خودرو» بسیار ستودنی است.

یادگار امام در همین زمینه، با اشاره به رقم 0/9 درصدی سهم دوچرخه در حمل و نقل شهری تهران، بر گسترش مسیر های دوچرخه و نیز پیاده رو در شهر تهران تأکید کرد.

 سید حسن خمینی: مردم باید خدمات را در زندگی خود احساس کنند و این مهم با بردن خدمت رسانی به مناطق کوچک و محله های شهر بهتر احساس می شود. 

 

وی افزود: شهر با هسته ای به نام «محله» تعریف می شود و می توان در شهری به وسعت تهران هویت محله ها را باز آفرینی کرد و در مناطق تازه ساز به پیدایش سلول های محلی اقدام کرد. شهروند بدون داشتن محله و همسایه ای که با یکدیگر هم درد باشند صرفا جایی برای خوابیدن دارد و از همین رو، آنچه که شهر را به محلی برای زندگی تبدیل می کند هویت محلی هر شهر است.

 سید حسن خمینی با اشاره به برخی آمار و اطلاعات ارائه شده در جلسه در خصوص ساخت مسکن و عوارض آن در شهر تهران، گفت: اقدام خوب شورای شهر در ممانعت از  فروش شهر به هر قیمت و چشم بستن بر درآمد های هنگفت آن بسیار ارزشمند است.

در این دیدار پیروز حناچی شهردار تهران ضمن بیان گزارشی از خدمات شهرداری در حوزه هوشمندسازی شهر تهران، حمل و نقل شهری، مسکن و شهرسازی، فضای سبز و...، بر اولویت داشتن حرکت در جهت اجرای طرح تفصیلی تهران تأکید کرد.

همچنین چند تن از معاونان شهردار نیز گزارش هایی را از اقدامات تخصصی انجام شده در این حوزه ارائه دادند.

در پایان این دیدار، حناچی و معاونان از اتاق ملاقات های امام، حسینیه جماران و اتاق محل بستری امام در بیمارستان قلب بقیه الله(عج) جماران بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.