آیت الله العظمی یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه دار فانی را وداع گفت.

ایشان به دلیل زمین خوردگی، دچار شکستگی لگن و استخوان دست شده بود و در بیمارستانی در قم بستری بودند.

پیام دفتر آیت الله العظمی صانعى در پی ارتحال ایشان

إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً(احزاب/23)

در ایام شهادت حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) روح بلند آزاد مرد عرصه علم و اجتهاد، فقیه نواندیش، بقیة السلف شاگردان حضرت امام خمینی(سلام الله علیه)؛ حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سره) به دیدار معبودش شتافت و کوله‌ باری از غم و اندوه را بر دل مشتاقانش قرار داد.

او که ارادت زایدالوصفی به اهل بیت (علیهم السلام) و علوم آل محمد(صلی الله علیه و اله و سلم) داشت، بهترین ایام و اوقاتش مطالعه، تدریس و تألیف فقه و فقاهت بود و از این جهت آثار بجای مانده از ایشان سرمایه‌ای ماندگار برای حوزه‌های علمیه، جامعه اسلامی و جوامع بشری خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداء، ملت شریف و بزرگوار ایران، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه، اعلام می‌دارد با توجه به وصیت آن عزیز سفر کرده، در ایام کرونا هیچگونه مراسم از تشییع و... برگزار نمی ‌گردد.

 

جزئیات درگذشت آیت الله العظمی صانعی

بامداد جمعه خبرگزاری شفقنا اطلاع داد که این مرجع تقلید شیعه در اثر زمین خوردگی در منزل دچاز مصدومیت شدید و شکستگی لگن و دست چپ شده است.

ایشان بلافاصله به بیمارستانی در قم مقدسه (مجتمع بیمارستانی نکویی، هدایتی فرقانی قم) منتقل و تحت آزمایش های لازم و مقدماتی برای عمل جراحی قرار گرفت.

حال عمومی ایشان روز جمعه نسبتا خوب و با ثبات گزارش شد.

حضرت آیت الله صانعی به علت نارسایی کلیوی و بالا بودن کراتینین، شامگاه جمعه تحت دیالیز قرار گرفتند تا در صورت بهبود علائم خونی، عمل جراحی شکستگی استخوان  بر روی ایشان انجام شود.

بامداد روز شنبه حدود ساعت ۴ صبح ایشان، دچار عارضه قلبی می شوند که به آی سی یو منتقل شده و تحت نظارت بیشتر قرار می گیرند ولی حدود ساعت ۸ صبح مجددا دچار عارضه قلبی می شوند  که به ایست کامل قلبی منجر شده و متاسفانه امکان احیاء ایشان محقق نمی شود. نهایتا حضرت آیت الله صانعی حدود ساعت هشت و بیست دقیقه صبح شنبه (۲۲ شهریورماه) به ملکوت اعلی پیوست.

 

پیام های تسلیت در پی رحلت آیت الله العظمی صانعی

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
22 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.