رئیس بنیاد امید ایرانیان در چهل و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمود طالقانی در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام خود به همین مناسبت منتشر کرد، اندیشه و رفتار آیت الله طالقانی را الگویی مناسب برای سیاست‌ورزی انسانی، اخلاقی، دینی و ملی دانست.

به گزارش جماران؛ متن یادداشت محمدرضا عارف به شرح زیر است:

«هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگمرد آزادی‌خواه، استبداد‌ستیز و استوار در دفاع از حقوق ملت، آیت‌الله سید محمود طالقانی، ناباورانه و زودهنگام از میان ما رفت. او نماینده‌ی بزرگ سنت سترگ مشروطه‌خواهی ایرانیان در انقلاب اسلامی بود. از سویی احیاگر اندیشه‌ی آیت‌الله محمد حسین نائینی- صاحب تنبیه‌الامه - و از سویی یار و یاور و وفادار به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در به پیروزی رساندن نهضت بود.

تحولات و رخدادهای بعدی انقلاب، به وضوح نشان داد که فقدان آن عزیز نستوه، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای نهضت نو پای ملت و آرمان‌هایش بود.

از طرفی او محل تلاقی آزادی‌خواهی و عدالت‌جویی بود. هم آزادیخواهان او را مراد و پیر خود می‌دانستند و هم عدالت‌جویان چون پروانه به گردش می‌چرخیدند.

امروز گرچه او در بین ما نیست، اما اندیشه و رفتارش می‌تواند الگوی سیاست‌ورزی انسانی، اخلاقی، دینی و ملی ما باشد. امروز بر ماست که از بزرگانی چون طالقانی بیاموزیم و اندیشه‌های او را محور اتحادمان قرار دهیم.

در سالروز ارتحالش، یاد و خاطره‌ی ایشان و فرزند ارجمندشان سرکار خانم اعظم طالقانی را گرامی داشته، از خدای بزرگ برایشان علو درجات مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.