رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در پیام هایی جداگانه درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفتند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با تسلیت رحلت آیت‌الله تسخیری دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: این روحانی وارسته از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(سلام‌الله علیهم) بود و سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا، حضرت آیت‌الله تسخیری، دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو سابق مجلس خبرگان و مشاور مقام معظم رهبری، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این روحانی وارسته که از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(سلام‌الله علیهم) بود، سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و بین مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و همجواری با اولیاء الهی و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم گرانقدر مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام موجب تأسف و تأثر گردید.

ضایعه فقدان این روحانی وارسته و خیرخواه را که برای تحقق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در مقابله با توطئه های بی شمار و برنامه های تفرقه انگیز دشمنان اسلام تلاش های فراوانی نمود، به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ‌علاقمندان، شاگردان و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

***

متن پیام محمد جواد ظریف به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

 انا لله و انا الیه راجعون 

اذا  مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلى یوم القیامة

رحلت عالم پارسا و جلیل القدر حضرت آیت الله شیخ محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان تسلیت عرض می کنم. 

بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز و برجسته و کوشا در جهان اسلام که عمر پر برکت خویش را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب و جمهوری اسلامی، علم آموزی و روشنگری دینی و به خصوص تلاش های مخلصانه ایشان در مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و مجمع فقه اسلامی در تقویت وحدت و تقریب بین امت اسلامی و معرفی صحیح مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مکتب تشیع و مقابله با فتنه های دشمنان برای ایحاد شکاف در جهان اسلام و مشاورت به مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام کرد، خلأیی ژرف برای بهره مندان از محضر آن عالم بزرگ، حوزه های علمیه و دلسوزان و علاقمندان به وحدت جهان اسلام به شمار می آید.

 اینجانب ضمن طلب علوّ درجات برای آن عالم فقید، از درگاه ایزد منان برای خانواده و دیگر ارادتمندان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم. 

محمد جواد ظریف 

وزیر امور خارجه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.