نماینده ادوار ششم تا دهم مجلس در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: «نقش خبرنگاران در انعکاس دردها و مشکلات اساسی مردم و ایجاد پلهای ارتباطی میان آنها و مسئولان و فراهم کردن زمینه های کاستن از گرفتاریها و آلام جامعه، نقش حساس و بی بدیلی است.»

به گزارش جماران؛ محمد رضا تابش، نماینده ادوار ششم تا دهم مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی اختصاصی برای جماران به مناسبت روز خبرنگار نوشت:

«جان نباشد جز خبر در آزمون

هر که را افزون خبر،جانش فزون

در آستانه عید سعید غدیر خم، این روز بزرگ را به همه خبرنگاران واصحاب رسانه ومطبوعات، تبریک میگویم و ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهید صارمی، فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را گرامی میدارم.

در مطلع سخن، مراتب همدردی خویش را با مردمان رنجدیده لبنان  که در حادثه انفجار عظیم اخیر عزیزانشان را ازدست دادند، ابراز می دارم وهمچنین به خانواده های درگذشتگان براثر ابتلا به بیماری کویید ۱۹،تسلیت می گویم.

در روزگاری که سرعت انتشار اخبار، روز به روز در حال افزایش است و حوادث و رخدادهای مختلف، بر زندگی انسان تاثیر می گذارد، خبرنگاران، این طلایه داران آگاهی، شفافیت و راستی، پیشاهنگ جبهه اطلاع رسانی و تلاش گر در عرصه روشنگری افکار عمومی هستند.

سالی که اکنون پنجمین ماه آنرا پشت سر میگذاریم، سالیست که در آن در کنار همه حوادث و رویدادهای مختلف، مردم ایران و جهان دست به گریبان همه گیری ویروس کویید ۱۹ و آسیبها و معضلات بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و عاطفی آن هستند.

در همه عرصه های تاثیرگذار زندگی و ازجمله این عرصه،این خبرنگاران هستند که قلم بر دست و دوربین بر دوش، بااطلاع رسانی مناسب و موثر در جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط جامعه، همپا و همراه با کادر درمان، ایثارگریها و تلاشهای این عزیزان را ثبت و ضبط نموده و به جامعه عرضه داشتند و اینگونه نقش خود در این بحران نفس گیر را ایفاء نمودند. نقش آفرینی ارزنده ای که همچنان تداوم دارد.

سال پیش رو در کنار بحران کرونا، سال آسیب پذیرتر شدن جامعه به واسطه تبعات این بیماری فراگیر و همچنین شدت گرفتن تحریمهای ظالمانه نیز هست.

نقش خبرنگاران در انعکاس دردها و مشکلات اساسی مردم و ایجاد پلهای ارتباطی میان آنها و مسئولان و فراهم کردن زمینه های کاستن از گرفتاریها و آلام جامعه، نقش حساس و بی بدیلی است که اگر به درستی ایفاء شود، تاثیر بسزایی هم در ارتقاء سطح تاب آوری و حفظ سرمایه اجتماعی و هم کاهش میزان اضطرابهای فردی و تنشهای عمومی دارد.

از طرفی اخبار متعددی که این روزها از کشف فسادها و اختلاسها و محاکمه ها و گاه متواری شدن متهمین به فساد به گوش می رسد، این اصل مهم که خبرنگار و رسانه آزاد و مستقل میتواند اولین و بهترین ضمانت برای پاسداشت شفافیت و پاکدستی و مبارزه با فساد و رانت باشد را بیش از پیش به اثبات می رساند.

امیدوارم در کشاکش این فراز و نشیبها و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، مسئولان نیز با درک شرایط موجود کشور و نیاز به همدلی و اتحاد و پرهیز از تنشها و اختلافات، ضمن پایبندی به اصل مهم گردش آزاد اطلاعات در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، راه را بر نقش آفرینی خبرنگاران شجاع، آگاه، تحول آفرین و فساد ستیز باز کرده و حامی و پشتیبانشان باشند.

و صد البته حفظ حرمت قلم و آلوده نشدن آن به زخارف دنیوی و تاثیرناپذیری از تهدید و تطمیع، وظیفه سترگی است که جامعه فهیم خبرنگاران و اصحاب رسانه ومطبوعات همیشه نسبت به آن توجه داشته و دارند.

توفیق این عزیزان را برای ایفای نقش شایسته درعرصه اطلاع رسانی و ترویج عدالت و آزادی و دموکراسی و نقد منصفانه و بستن راه بر ظلم واستبداد وفساد وکژیها ونارواییها ازخداوند متعال مسئلت دارم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.