بنیاد باران به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(س) و 15 خرداد بیانیه ای را منتشر کرد.

به گزارش جماران،متن این بیانیه به شرح زیر است: خرداد، فشرده تاریخ اندیشه ها، آرمان ها و تکاپوهای نخبگان و مصلحان و عموم ملت ایران است. روایت هر روز آن را از آغاز تا پایان باید مدام خواند و در هریک تأملی دوباره کرد.  فردا سالگرد رحلت امام خمینی(ره) است و روز بعد آن نیز سالگشت نهضت نیمه خرداد. 

دو روزی که درک فرآیند تحولات سیاسی معاصر ایران بدون فهم آن دو رخداد مهم، ناممکن است. امسال به دلیل شرایط ویژه ای که کشور از نظر مقابله با شیوع ویروس کرونا دارد، امکان پرداختن حضوری به این مباحث و تشکیل اجتماعاتی در خور این رویدادها نیست. اما نمی توان از کنار آنها به سادگی گذشت. 

امام خمینی(ره) احیاگر بزرگ دین در زمانه ما و معمار بزرگترین انقلاب مردمی جهان در دهه های پایانی قرن بیستم است. انقلابی که به نام خدا آغاز شد، به وسیله تمامی ملت و به منظور برآوردن تمام آرمان های تاریخی مردم ایران برای دستیابی همگانی به آزادی، استقلال و پیشرفت از پایگاه دین و از طریق تحقق دموکراسی سازگار با دین، پیش رفت و پیروز شد. راه دشوار آزادی و دموکراسی و تامین حقوق اساسی ملت از جمله حق تعیین سرنوشت در این سال ها و دهه ها پر فراز و نشیب بوده و همواری ها و ناهمواری های فراوان داشته است، اما همچنان اندیشه و تجربه امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار یک نظام سیاسی متکی بر ملازمت و همنشینی دو پایه جمهوریت و اسلامیت و تبلور خواسته ها و آرمان های انقلابی ملت در قانون اساسی و ضرورت اجرای بی تنازل آن، قطب نما و راهنمای در شناخت و نقد و ارزیابی امروز و فردای ما است. 

یاد و راه آن رهبرفقید و معمار بزرگ گرامی باد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.