حزب اتحاد ملت منطقه خوزستان در خصوص اتفاقات اخیر رخ داده در این خطه بیانیه‌ای صادر کرده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از روابط عمومی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، متن این بیانیه به شرح زیر است: 

مردم سرافراز و رنج کشیده خوزستان

مدیران و مسولین محترم کشوری و استانی

هراز چند گاهی، خوزستان شاهد حوادث ناگوار و آسیب‌زای ناشی از عدم رسیدگی به امر خدمات‌رسانی عمومی بوده و این حوادث به کرات موجبات و اسباب نگرانی روز افزون شهروندان را فراهم ساخته است. بسیاری از این حوادث، محصول سهل انگاری و سوء مدیریت‌های مزمن ادارات ذیربط حوزه خدمات رسانی عمومی بوده است. اخیرا بخش غیزانیه اهواز که از تراکم جمعیت قابل توجهی برخوردار  و در منطقه‌ای سرشار از منابع و صنایع نفتی و پتروشیمی واقع شده است، دستخوش اعتراضات مردمی همراه با برخورد قهرآمیز بود. 

متاسفانه این برخورد قهرآمیز به مصدوم و زخمی شدن عده‌ای از اهالی بخش غیزانیه منجر شده است. حسب اطلاع، منشاء وقایع، اعتراض عده‌ای از اهالی غیزانیه به قطع آب اشامیدنی ساکنین آن بوده که از دیر باز نسبت به رفع اشکال آن و تامین نیازهای عمومی در این بخش، توجه کافی بعمل نیامده و همواره با سهل انگاری مواجه شده است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه خوزستان، بمنظور جلوگیری از تکرار وقایع موصوف، توجه و التفات مسولان و مدیران ملی و محلی را به نکات زیر جلب می‌نماید:

1- اعتراض مسالمت‌آمیز، حق قانونی مردم است و همه باید به این حق احترام گذاشته و تمام زمینه‌های ظهور این کنش را فراهم آورند تا خدای ناکرده توسل به راه‌های خشونت آمیز، شکل نگیرد.

2- مسوولین ایجاد نظم و امنیت باید تلاش کنند تا بدون استفاده از خشونت، حرف مردم محروم از نیازهای اولیه را بشوند و روش‌های جایگزین را به جای استفاده از قوه قهریه به کار بگیرند.

3- از مسوولین دولتی و مدیران استانی درخواست می‌کنیم برای حل سریع مشکل دسترسی مردم منطقه به آب سالم، وارد عمل شوند و طرح‌های لازم را با سرعت بیشتر به پیش ببرند.

4- به وزارت نفت و شرکت‌های زیر مجموعه مستقر در منطقه یادآوری می‌کنیم که به مسوولیت های اجتماعی و محیطی خود برای مشارکت در حل مشکلات و مسائل مردم منطقه پایبندی نشان دهند.

5- از دولت محترم درخواست می‌کنیم برای حل مشکلات بهداشتی، آموزشی و زیست محیطی کلیه مناطق نفت‌خیز جنوب کشور که در محرومیت به سر می‌برند، برنامه جامعی تدوین کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.