جمعی از مراجع تقلید و علما از تلاش‌ها و خدمات علی لاریجانی به عنوان رئیس سه دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر کردند.

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی خطاب به علی لاریجانی اقدامات و خدمات شایسته وی در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را  پرثمر  و گوارا توصیف کرد و نوشت: جنابعالی در جایگاه ریاست مجلس  شورای اسلامی درختی غرس کردید که حاصل آن میوه آزادی و خدمت بود‌ و محصول آن را  که شربت اخلاص است، باید به گوارایی نوشید.

متن پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به این شرح است:

خدمت جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته

بسم الله الرحمن الرحیم

و ایاه نستعین بعد التحیه

آنچه جنابعالی در طی سالیان متمادی در خدمت نظام اسلامی به ویژه به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی سپری کردید درختی غرس نمودید که حاصل آن میوه آزادی و خدمت بود.

اکنون باید کوشید محصول آن حاصل را که شربت اخلاص و سپاس به درگاه خداوند سرمدی است فراهم و نوشید که چنین نوشیدنی گواراست.

۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ برابر با ۲۷ ماه مبارک ۱۴۴۱

جوادی آملی

***

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ۱۲ سال مدیریت راهگشای لاریجانی در مجلس، منشا خدمات فراوان بود

در متن پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به لاریجانی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی (دامت تاییداته)

با اهدا سلام و تحیت؛

جنابعالی در مدیریت دوزاده ساله مجلس، خدمات فراونی به قوه مقننه داشته اید و نظرات شما در بسیاری از مسائل سیاسی کشور راهگشا بود.

اینجانب به نوبه خود از زحمات شما تشکر کرده و امیدوارم از وجودتان در نهادهای مهم کشور استفاده شود.

همیشه موفق باشید.

ناصر مکارم شیرازی

***

تجلیل آیت الله العظمی نوری همدانی از خدمات لاریجانی در سه دوره ریاست مجلس

آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی خطاب به لاریجانی نوشت: جنابعالی در ٣ دوره نمایندگی از طرف مردم شریف استان قم و مدیریت مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته اید و خدمات فراوانی را به انجام رسانده اید.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته

امروز خدمت به مردم و این نظام ولایی اسلامی توفیق بزرگی از جانب پروردگار متعال محسوب می گردد.

جنابعالی الحمدلله از جمله شخصیت هایی می باشید که خداوند متعال این توفیق را به شما عنایت کرده است و ٣ دوره نمایندگی از طرف مردم شریف استان قم و مدیریت مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته اید و خدمات فراوانی را به انجام رسانده اید و از آنجا که تربیت شده بیت فقه و فقاهت می باشید و این خود یک مزیت مهمی است امیدوارم در آینده نیز با توجه به فکر و فرهنگ و شایستگی و مدیریت مخصوصی که دارید برای جامعه و نظام اسلامی منشا خدمات باشید.

١٣٩٩/٢/٣١

حسین نوری همدانی

***

قدردانی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از لاریجانی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی خطاب به لاریجانی از  مدیریت و خدمات وی برای اعتلا و عزت کشور طی سه دوره متوالی ریاست مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی و با تاکید بر تجارب ارزنده شان، اظهار امیدواری کرد وی در آینده منشأ خدمات بیشتر باشند.

متن پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب مستطاب آقای دکتر علی لاریجانی زید عزه العالی

سلام علیکم

اکنون بعد از سه دوره متوالی که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتید و با مدیریت شایسته خدمات فراوانی را نموده‌اید، لازم دیدم از جنابعالی تقدیر و تشکر نمایم.

بدیهی است آنچه که انسان در طول حیات خود برای رفاه مردم و اعتلای و عزت کشور انجام می‌دهد عندالله تعالی محفوظ است و مآجور می‌باشد.

امیدوارم با تجارب مفید و ارزنده‌ای که کسب نموده‌اید، بتوانید در آینده منشأ خدمات بیشتر باشید.

۲۴ رمضان المبارک ۱۴۴۱

لطف الله صافی

***

قدردانی آیت‌الله العظمی مظاهری از علی لاریجانی

آیت‌الله العظمی مظاهری در نامه‌ای به علی لاریجانی از زحمات و خدمات وی قدردانی کرد.

متن پیام آیت الله مظاهری به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، دانشمند مکرّم جناب آقای دکتر علی لاریجانی«دام مجده و تأییده»

با اهداء سلام و تحیّت، مرقوم شریف جنابعالی، که سرشار از لطف و محبّت آنجناب است، واصل و موجب مزید تشکّر و امتنان گردید. بر حسب حق‌شناسی لازم می‌دانم در پایان سه دورۀ متوالی مسئولیّتِ خطیر ریاست مجلس شورای اسلامی، از جنابعالی که بحمدالله و منّه کارنامه‌ای مشحون از افتخار خدمت به اسلام و ملّت عظیم‌الشّأن ایران را دارا می‌باشید، صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری نمایم.

مدیریّت موفّق آنجناب در مجلس شورای اسلامی، که همراه با تعهّد مؤمنانه و التزام به اصول اسلام و انقلاب اسلامی و صداقت و صراحت اخلاقی و عقلانیّت نظری و عملی و توجّه به مصالح کشور و ملّت و رعایت اعتدال و انصاف و ادب در صحنه سیاسی و مردم گرایی فروتنانه و خیرخواهانه و تلاش برای اعتلای اسلام و ایران و صبر و استقامت در برابر بی مهری‌ها و عبور کریمانه و مدبّرانه از ناملایمات بود، حقّاً و انصافاً مایۀ تحسین و مباهات است و امید است مورد قبول و رضای الهی و لطف و عنایت حضرت ولی‌الله‌الأعظم«ارواحنافداه» بوده باشد.

از خداوند تعالی سلامت و سعادت و حُسن عاقبت و نیز مزید تأیید و تسدید و توفیق جنابعالی را در خدمتِ بی‌منّت به دین و آیین و فرهنگ و ملّت بزرگوار ایران مسألت می کنم.

«إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ إِنَّا لا نُضیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً».

والسلام‌علیکم و رحمةالله و برکاته.

***

آیت الله العظمی سبحانی: لاریجانی در حساس ترین مراحل مجلس وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد

در پیام آیت الله العظمی جعفر سبحانی خطاب به علی لاریجانی آمده است:

«محضر محترم جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت عزّه

با اهدای سلام

از خداوند متعال موفقیت گسترده آن عزیز را خواهانم.

موفقیت جنابعالی در مجلس شورای اسلامی در این سه دوره، افتخار آفرین است و این مطلبی است که همگی بر آن گواهی می‌دهند. در حساس ترین مراحل مجلس شورای اسلامی وظیفه دینی و اخلاقی و سیاسی خود را به نحو احسن عمل نموده اید و اعمال نیک جنابعالی در دفتر حسنات ثبت خواهد شد، ولی خدمت به جمهوری اسلامی در همه احوال امکان پذیر است.

انشاالله در آینده هم در هر مقامی باشید بسان گذشته افتخارآفرین خواهید بود.

با تقدیم احترام

جعفر سبحانی»

***

آیت الله فاضل لنکرانی به لاریجانی: در آینده باید از وجود شما هرچه بیشتر در تداوم نظام و استمرار آن همگان بهره مند گردند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پاسخ به نامه لاریجانی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت مستطاب آقای دکتر علی لاریجانی دام عزه العالی

بعد از سلام وتحیت، اکنون که یک دوره طولانی را به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی پشت سر گذاشتید

برخود لازم می دانم که از تلاشها و درایت و بصیرت و انقلابی بودن جنابعالی کمال تشکر را داشته باشم به یقین تدابیر شما در قانون گذاری و درخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در صداقت نسبت به ولایت فقیه و در اعتقاد به احکام وقوانین اسلام و نیز در حمایت از حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه و تحکیم مذهب اهلبیت عصمت و طهارت وهمچنین در خدمت به مردم انقلابی استان قم خصوصاً در ایام کرونا هیچگاه فراموش نخواهد شد.

بحمدالله از چهره های بسیار ارزشمند نظام اسلامی و از افتخارات این مجموعه می باشید ، روشن است که در آینده باید از وجود شریف هرچه بیشتر در تداوم این نظام و استمرار آن همگان بهره مند گردند. انشاء الله تعالی.

۱/۳/۱۳۹۹

محمدجوادفاضل لنکرانی

نماینده آیت الله سیستانی در ایران: سه دوره مدیریت لاریجانی در راس قوه مقننه، مقتدرانه و همراه با عدالت و انصاف بود

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با صدور پیامی حضور سه دوره متوالی دکتر لاریجانی در راس قوه مقننه را مقتدرانه همراه با تعهدی مومنانه و رعایت انصاف و اعتدال توصیف کرد.

حجت الاسلام سید جواد شهرستانی با صدور پیامی خطاب به علی لاریجانی، حضور سه دوره وی در صحنه قانونگذاری کشور را مقتدرانه همراه با تعهد مومنانه دانست و تاکید کرد: کوشش در جهت وفاق خردمندانه قوای سه گانه از موارد یادکردنی در کارنامه دکتر لاریجانی است.

 متن پیام حجت الاسلام سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی در ایران خطاب به علی لاریجانی به این شرح است:

صدیق ارجمند، فرزانه گرانقدرجناب آقای دکتر لاریجانی (دام عزه)

با سلام و تحیت، توفیق مدام و عمر باعزت و سربلندی را از خداوند سبحان برای حضرتعالی مسئلت دارم، اکنون که پس از سه دوره متوالی حضور مقتدرانه در صحنه قانون گذاری با تعهدی مومنانه و رعایت انصاف و اعتدال این مرحله از زندگی پربار را به پایان می برید، لازم می دانم از توجه شایسته شما به امور مختلف بلده طیبه کریمه اهل بیت علیهم السلام و سعی بلیغ در جهت سامان دهی به ابعاد مختلف نیازهای این استان تقدیر کنم.

تردیدی نیست که روزگار ریاست مجلس، از درخشان ترین مراحل زندگی پربار و سرشار از خدمات صادقانه شماست. کوشش در جهت وفاق خردمندانه قوای سه گانه، توجه به منویات مراجع عظیم الشان و علمای عالیقدر حوزه های علمیه، اقدام برای تمشیت امور فرهنگی و مذهبی و عمرانی و یاری رسانی به مراکز علمی، فکری و فقهی در گستره جامعه و حوزه ها و اهتمام در جهت کاستن از تنش های سیاسی و اجتماعی در موارد بسیار حساس از جمله موارد یادکردنی کارنامه درخشان جنابعالی است. مزید توفیقات الهی را بر ادامه متعهدانه در خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی برایتان مسئلت دارم.

جواد شهرستانی‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
12 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.