گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو هیات مدیره شرکت پست خبر داد: افزایش 165 درصدی فروش محصولات اینترنتی در دو هفته ابتدایی سال 99

وی از افزایش 165 درصدی فروش محصولات اینترنتی خبر داد و گفت: این آمار دو هفته ابتدایی سال است و نشان می دهد که مردم به خرید و فروش اینترنتی اقبال نشان دادند. شرکت پست رشد ترافیکی بسیار زیادی داشت و تلاش ما این بود که در ایام تعطیلی نوروز پست تعطیل نباشد و خدمت رسانی به مردم مختل نشود. همچنین شرکت ملی پست تلاش کرد که هم دستورالعمل های وزارت بهداشت و هم دستورالعمل های ابلاغ شده توسط اتحادیه پست جهانی رعایت شود.

پایگاه خبری جماران: عضو هیات مدیره شرکت ملی پست درباره نحوه فعالیت شرکت پست در تعطیلات نوروزی توضیح داد.

بهزاد اقبال خواه در گفت و گو با خبرنگار جماران، گفت: شرکت ملی پست در تعطیلات نوروزی به کار خود ادامه می داد و پرسنل مشغول به کار بودند تا تردد اضافه مردم در شهر کاهش پیدا کند. این عضو هیات مدیره شرکت پست در ارتباط با فعالیت وزارت ارتباطات با هدف حذف تردد اضافی مردم در ایام کرونا گفت: بخشی از فعالیت وزارت ارتباطات در حوزه هایی مثل تخصیص حجم اینترنت است. فعالیت محوری شرکت پست هم در ایام نوروز و روزهای کرونایی ارائه سرویس به فروشگاه های اینترنتی بود.

اقبال خواه گفت: در ایامی که با شیوع ویروس کرونا رو به رو بودیم حجم خرید و فروش از فروشگاه های اینترنتی بالا رفت و تمایل مردم به خرید و فروش اینترنتی و خرید مایحتاج آنها از طریق کانال های اینترنتی و ... افزایش پیدا کرد.

 

افزایش بیش از دو و نیم برابری خرید و فروش اینترنتی در تعطیلات نوروز

وی از افزایش 165 درصدی فروش محصولات اینترنتی خبر داد و گفت: این آمار دو هفته ابتدایی سال است و نشان می دهد که مردم به خرید و فروش اینترنتی اقبال نشان دادند. شرکت پست رشد ترافیکی بسیار زیادی داشت و تلاش ما این بود که در ایام تعطیلی نوروز پست تعطیل نباشد و خدمت رسانی به مردم مختل نشود. همچنین شرکت ملی پست تلاش کرد که هم دستورالعمل های وزارت بهداشت و هم دستورالعمل های ابلاغ شده توسط اتحادیه پست جهانی رعایت شود.

 

بسته های پستی در چند مرحله ضدعفونی می شد

اقبال خواه در خصوص دستورالعمل های اتحادیه پست جهانی چنین توضیح داد: این دستورالعمل ها شامل پروتکل هایی درباره ضدعفونی بسته های پستی بود؛ از قبیل اینکه این بسته ها چگونه و در چند مرحله ضدعفونی شوند. کامیون های حمل بار ضد عفونی می شد و بارها در استان هایی مثل قم و گیلان که شیوع بیماری در آنها بالا بود، به مدت 24 ساعت در سالن های ضدعفونی شده قرنطینه می شد.

 

نگرانی مردم از آلوده بودن بسته های پستی به تدریج برطرف شد

عضو هیات مدیره شرکت پست ادامه داد: رعایت این گونه کارها با این هدف بود که مردم از آلوده بودن بسته های پستی نگرانی نداشته باشند که خوشبختانه این موضوع به مردم منتقل شد. مردم در روزهای اول نگران آلوده بودن بسته های پستی بودند این موضوع با اطلاع رسانی هایی که صورت گرفت به تدریج برطرف شد.

وی افزود: نامه رسان های ما که به خانه های مردم مراجعه می کنند هم احساس رضایت بیشتری از سمت مردم دارند و هم رفتارهای بهتری مشاهده می کنند. این در حالی است که در روزهای ابتدایی ممکن بود مردم بسته را تحویل نگیرند و یا گاهی اوقات رفتاری می کردند که مورد رضایت نامه رسان ها نبود. اما به مرور و با کیفیت خوبی که از عملکرد شرکت پست دیدند این قبیل موضوعات برطرف شد.

 

پست در نوروز با همه ظرفیت در اختیار فروشگاه های اینترنتی بود

عضو هیات مدیره از سه حمایت ویژه شرکت پست از فروشگاه های اینترنتی خبر داد و گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا بخشی از ظرفیت شرکت پست در اختیار شرکت ها و سازمان های دولتی بود. مثلا گذرنامه، کارت سوخت یا نامه های دبیرخانه ها جابه جا می شد. اما ما همه ظرفیت شرکت پست را به بخش تجارت الکترونیک اختصاص دادیم.

اقبال خواه با بیان اینکه شرکت پست حتی در روزهای تعطیل به فروشگاه های اینترنتی خدمات ارائه می کرد، ادامه داد: شرکت پست بار را از این فروشگاه ها تحویل می گرفت و پردازش آن انجام می شد. مثلا در روزهای سوم و چهارم فروردین با وجود تعطیلی رسمی کشور تحویل بار صورت می گرفت و پرسنل شرکت پست سر کار بودند.

 

پست به فروشگاه های اینترنتی تخفیف ویژه ایام کرونا می دهد

وی دومین حمایت شرکت پست از فروشگاه های اینترنتی را ارائه تخفیف ویژه ایام کرونا اعلام کرد و گفت: آقای آذری جهرمی تاکید داشتند که تا جای ممکن به فروشگاه های اینترنتی تخفیف داده شود. این موضوع هنوز هم در دستور کار شرکت پست قرار دارد. به فروشگاه های اینترنتی که با ما مذاکره می کنند تا جای ممکن تحفیف ویژه ایام کرونا داده می شود تا بهای تمام شده خدمات و کالا برای مردم کاهش پیدا کند. این موضوع با هدف این است که مردم به فروش های اینترنتی و غیرحضوری بیشتر اقبال نشان دهند.

 

ترافیک فروشگاه های اینترنتی بالا رفته است

اقبال خواه در ارتباط با سرعت عملکرد پست در ارسال محصولات به مشتری گفت: به ضرس قاطع می گویم که سرعت تحویل بسته های پستی الان گلوگاه فروشگاه های اینترنتی نیست. ترافیکی که در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد باعث شده که این فروشگاه ها در انبارهایشان زمان پردازش بیشتری لازم داشته باشند. یکی دو مورد از فروشگاه های بزرگ که آنها را می شناسید می گویند از زمانی که شما سفارش می دهید تا زمانی که کالا از انبار ما خارج شود و به بسته بندی برسد 48 تا 72 ساعت طول می کشد. این مساله به خاطر بالا رفتن سفارش ها از این فروشگاه هاست. بنابراین وقتی به شما می گویند کالا چهار پنج روز دیگر به دست شما می رسد از این چهار یا پنج روز فقط دو روز سهم شرکت پست است و سه چهار روز اول فرآیند پردازش انبار و بسته بندی این فروشگاه هاست.

 

پست در تهران کالا را 24 ساعته تحویل می دهد و در شهرستان ها 48 ساعته

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: بعضی از فروشگاه ها هم در انبار کالا ندارند و به همین خاطر کالا با تاخیر از سوی تامین کننده آنها با تاخیر به فروشگاه می رسد. شرکت پست تلاش خود را می کند که تاخیر در مرحله آخر که به پست مربوط می شود به حداقل ممکن برسد. البته متاسفانه مشتری در نهایت تمام نگاهش این است که پست کالا را با یک هفته تاخیر تحویل می دهد، اما کسی زمان پردازش در فروشگاه اینترنتی را لحاظ نمی کند.

وی در پایان گفت: زمانی که پست محصول را از شرکت تحویل گرفته و به دست مشتری می رساند بیشتر از 48 ساعت نیست. قراری که ما با فروشگاه های اینترنتی داریم این است که باری که آنها تا ساعت 9 شب به ما تحویل می دهند حتما روز بعد در تهران توزیع شود و در کل کشور این زمان 48 ساعت است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.