جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش جماران؛ جهانگیری با اشاره به پیشنهاد دبیرخانه ستاد برای تصویب «چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ»، از تلاش های دبیرخانه برای تدوین این طرح قدردانی کرد و گفت: سند در واقع نوعی ریل گذاری برای متولیان اجرایی است تا بتوانند در چارچوب تعیین شده برنامه های اجرایی را بهتر و مطلوبتر پیش برند.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید به صورت دقیق و روشن مشخص شود که در تدوین اسناد ملی چه اهدافی را دنبال می کنیم، خاطر نشان کرد: گاهی اسناد شامل موضوعاتی کلی هستند که کاربرد آنها بیشتر برای امور پژوهشی و کتابخانه ای است اما برخی اسناد در حقیقت نقشه راهی برای اجرا هستند که در این گونه موارد لازم است چارچوبی مناسب با رویه ای یکسان در این اسناد رعایت شود. بنابراین طرح چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ که منجر به یکسان سازی رویه های تدوین اسناد ملی در بخش فرهنگ کشور می شود، کاری ارزشمند است.
وی در ابتدای جلسه نیز با اشاره به برخی از اقدامات دولت برای مقابله با ویروس کرونا گفت: برای پیشگیری و مقابله با این ویروس جلسات متعدد و برنامه ریزی های گسترده ای ذیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است و همه دستگاه ها موظف به همکاری با این وزارتخانه شده اند.
دکتر جهانگیری با اشاره به ابعاد فرهنگی و اجتماعی انتشار ویروس کرونا در برخی از شهرهای کشور، تصریح کرد: آموزش ها، اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود تا بتوانیم این ویروس را در کشور مهار کنیم.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید واقعیت ها در خصوص ویروس کرونا به مردم گفته شود و در عین حال نباید وحشت و نگرانی در جامعه ایجاد گردد، خاطر نشان کرد: مردم باید با خودمراقبتی و توجه به آموزش های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس اقدام کنند و در این میان رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه های پزشکی به ویژه در اماکن مذهبی و زیارتی توسط مردم متدین و انقلابی قم که شیوع این ویروس از این شهر اتفاق افتاده، ضروری است.
در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی، آموزش و پرورش، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از تشکیل جلسات کمیته تخصصی ستاد برای بررسی و تهیه چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ ارائه کرد.
وی همچنین با اشاره به نگرانی ها در خصوص انتشار ویروس کرونا در کشور خاطر نشان کرد: رسانه ها نباید حجم نگرانی در کشور را بالا ببرند چرا که ایجاد بیش از حد نگرانی می تواند منجر به آسیب روحی و روانی در جامعه شود.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی عضو شورای انقلاب فرهنگی نیز از علما و ائمه جمعه خواست در خصوص ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن مذهبی مثل حرم های مطهر، اماکن زیارتی و مساجد روشنگری با مردم صحبت کنند.
در ادامه جلسه طرح "چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای ستاد نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص این طرح مطرح کردند.
در جمع بندی نظرات و پیشنهادات، کلیات طرح‌" چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ" به تصویب رسید و مقرر شد دبیرخانه ستاد با اخذ نظرات اصلاحی دستگاه های ذیربط متن نهایی طرح را تدوین نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.