نخستین جلسه ستاد مرکزی سی و یکمین بزرگداشت امام خمینی(س) پیش از ظهر روز(یکشنبه 27 بهمن ماه 98) در جوار حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این جلسه گفت: خداوند در قرآن کربم به پیامبر(ص) خود وعده ها، بشارت ها، چشم روشنی ها و امیدهای فراوانی داده و او را به صفات منحصر و استثتایی توصیف می کند و آیاتی که در هرکدام از آنها یک دنیا راز و رمز بزرگی پیامبر(ص) نهفته است؛ اما به نظر من هیچ کدام از آنها به عظمت سوره کوثر نیست.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: خداوند با جمله زیبای «انا اعطیناک الکوثر» آرامش بی کرانی به پیامبر(ص) داد و پیامبر(ص) را از همه نگرانی هایی که در رابطه با آینده و سرنوشت نهضت او داشت در آورد و اطمینان داد و امر کرد که به خاطر این نعمت بزرگ «فصل لربک و النهر».

وی تأکید کرد: کوثر، که همان فاطمه زهرا(س) است، معجزه تربیت پیامبر(ص) است و بی مناسبت نیست که پیامبر بزرگ اسلام فاطمه(س) را مادر خطاب می کند. یکی از معانی مهم «أم» در ادبیات عرب، اساس و پایه است. یعنی فاطمه(س) اساس نهضت پیامبر(ص) و تداوم این انقلاب مقدس است و هر آنچه از ارزش ها و بلندی ها را در سیمای اسلام می یابیم رشته، ریشه، قطره ای از آن وجود بلند کوثر پیامبر است و همه چیز به فاطمه(س) بر می گردد. رحمت و غضب الهی، توفیق ها و شکست ها به این حقیقت ناب بر می گردد.

نخستین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)

انصاری یادآور شد: در نظام اسلامی ما خداوند برکات و نعمت های فراوانی به ما  ارزانی داشته و می دارد و این نعمت ها برگرفته از وجود امام است. امام منشأ همه خوبی ها، امیدها و عشق هاست. اگر می بینیم بعد از 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم علی رغم مشکلات سیل آسا به خیابان ها می آیند و در روز 22 بهمن معجزه حضور خود را نشان می دهند به خاطر عشق به امام، راه امام و رهبری است.

سردار سلیمانی یک اسلام باور، انقلاب باور، امام باور و یک سردار شجاع، اما با روش و منش پهلوانی و یک اسطوره اخلاق به تمام معنا است.

وی ادامه داد: همچنین اگر ملت ایران در شهادت یک سردار رشید و انقلابی خودش یعنی حاج قاسم سلیمانی آن گونه به صحنه می آید و مملکت یک پارچه عزا، ماتم، بهت و شور حسینی می شود به خاطر این است که ملت ایران این سردار رشید را پرورش یافته مکتب امام می داند و هرچه از این شهید می بیند و آگاهی پیدا می کند همه را از آموخته های او در انقلاب اسلامی می داند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی تأکید کرد: سردار سلیمانی یک اسلام باور، انقلاب باور، امام باور و یک سردار شجاع، اما با روش و منش پهلوانی و یک اسطوره اخلاق به تمام معنا است. به خاطر این است که بر دل ها حکومت می کند و مردم فقط او را یک نظامی در صحنه نبرد نمی شناسند بلکه یک انسان با ویژگی های خاص در عرصه های مختلف می دانند. 

وی تصریح کرد: من با ایشان ارتباط برادرانه و کاری داشتم. یک کلمه درباره بی اخلاقی و خروج ایشان از نزاکت اخلاقی نشنیدم. حتی با دشمنانش محترمانه برخورد می کرد و با همه طیف های کشور صمیمی بود. شاید به خاطر برخی ملاحظات نتوانم بگویم چه تلاش ها و سفارشاتی برای زدودن کینه ها انجام می داد.

انصاری افزود: یک پایه و رکن اساسی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) در ترویج اندیشه امام و آوردن شخصیت های محور مقاومت به ایران و حرم امام این بزرگمرد بود و بدون هیچ گونه ادعا این کار را انجام می داد. واقعا خدمات بی نظیری را در جهت راه اندازی و تثبیت ستاد خارجی بزرگداشت امام انجام داد. هیچ کاری نبود که از سپاه قدس برای نشر اندیشه امام بخواهیم و انجام نشود. ما در جلسات امنیتی بعضاً می گفتیم ممکن است آوردن شخصیت های انقلابی از کشورهایی مانند لبنان و فلسطین خطرآفرین باشد اما سپاه قدس با برنامه ریزی های مناسب آنها را آنها را به کشور عزیزمان آورده و در صف اول میهمانان خارجی بزرگداشت امام می نشاند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی عشق به امام را به همه تزریق، و نام و پرچم امام و ولایت را در همه جا برافراشته می داشت. در طول 30 سال بعد از رحلت امام هرگز ارتباطش با بیت امام قطع نشد و نه تنها سرداران بزرگ انقلابی و جهادی دنیای اسلام را به حرم امام می آورد، بلکه آنها را تا جماران نیز همراهی می نمود و با یادگار امام ملاقات های دوستانه داشتند. او در اولین فرصت بعد از جنگ 33 روزه آقای سید حسن نصرالله را به جماران آورد و یادگار امام یکی از لباس های امام را به ایشان هدیه داد و سید حسن نصرالله گفت این بزرگترین سرمایه من است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی تأکید کرد: این عظمت امام است که سربازان او در این برهه این گونه می درخشند و دشمن با همه غرورش دست به یک جنایت بزرگ جنگی می زند و ترامپ شخصاً ترور یک مرد مبارز خستگی ناپذیر را هدایت می کند. این برای آمریکایی ها ننگ بزرگی است که رئیس جمهورشان ناجوانمردانه در دل شب یک نفر را ترور و احساس غرور کند. این چه غروری است؟! جالب است هنوز چند روز از این غرور نگذشته بود که به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین پایگاه نظامی آمریکایی ها در عراق بمباران می شود و آمریکایی ها باید سالیان سال تحلیل کنند که این چه قدرتی بود که امام در کالبد ملت ایران دمیده است.

در شهادت سردار سلیمانی دو حادثه غم انگیز هم اتفاق افتاد؛ یکی جان باختن عده ای از هموطنان در کرمان و این صحنه بسیار دلخراش و اسف بار بود و همچنین سقوط هواپیمای اوکراینی که در آن تعدادی از جوانان و مردم عزیز ما به شهادت رسیدند و ان شاء الله مسئولین پیگیری کنند و امیدواریم در نظام اسلامی این صحنه ها تکرار نشود.

وی ادامه داد: در این حرکت مردانه کار ظریفی انجام شد و تصمیم بر این شد که ضربه قاطع بزنیم ولی مراقب باشیم که کمترین تلفات انسانی را داشته باشد. من فکر نمی کنم از این نکته اخلاقی نکته ای بالاتر وجود داشته باشد. نیروهای نظامی ما، ادوات جنگی و رادارهای آنها را نابود کردند، اما چیزی که روحیه آمریکایی ها را نابود می کند متخلق بودن ما حتی در جنگ است.

انصاری اظهار داشت: و پس از شهادت ناجوانمردانه شهید سلیمانی حماسه حضور مردم نقطه اوج افتخار نظام و انقلاب بود و دنیا باور نمی کرد با شنیدن خبرشهادت یک سرباز سپاه امام و رهبری، همه آحاد یک مملکت به خیابان ها بیایند. این چه آهنگ بیدار باش و آماده به خدمتی است که امام بر این انقلاب و نهضت دمیده است. و یک دفعه همه مملکت پادگان دفاع از عزت ایران و اسلام می شود. من فکر نمی کنم برای مبارزه با آمریکایی ها هیچ قدرتی بالاتر از این باشد.

وی تأکید کرد: فریادهای امام در 15 خرداد برای تحقق این وعده بود. این صحنه ها بیانگر این است که امام با خدا معامله کرده محبتش در دل مردم بعد از 41 سال بیشتر از روزی است که در میان مردم بوده است. این افتخارآمیز است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی یادآور شد: در شهادت سردار سلیمانی دو حادثه غم انگیز هم اتفاق افتاد؛ یکی جان باختن عده ای از هموطنان در کرمان و این صحنه بسیار دلخراش و اسف بار بود و همچنین سقوط هواپیمای اوکراینی که در آن تعدادی از جوانان و مردم عزیز ما به شهادت رسیدند و ان شاء الله مسئولین پیگیری کنند و امیدواریم در نظام اسلامی این صحنه ها تکرار نشود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار این بود و هست که هر انتخاباتی در کشور ما پرشکوه تر، آزادتر، شادکننده تر و توأم با دستاوردهای بیشتر برای مردم باشد. این خواسته همه ما است. اگر امام هم در میان ما بود و از او سؤال می کردیم بزرگترین آرزوی شما چیست، خواهند فرمود من دوست دارم حداکثر مردم به صحنه بیایند؛ همان طوری که رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری تأکید دارند.

انصاری افزود: مردم واقعا آگاهانه و مخلصانه به سرنوشت کشورشان رأی دهند و هیچ شائبه ای در تحمیل و بستن فضای کشور غالب نشود، امیدواریم در چند روز آینده شور انتخاباتی از امروز بیشتر شود و جناح های سیاسی کاری کنند که طرفداران آنها پرشورتر به صحنه بیایند. هر حضوری می تواند به سرنوشت ملت کمک کند. همه جناح ها و سلیقه ها باید باشند و ملت روز انتخابات را روز وحدت خود بداند.

وی تأکید کرد: ما نباید دنبال سیاه نمایی باشیم و مصالح فردی و گروهی را بر مصالح جمهوری اسلامی ترجیح دهیم و دهان به حرف های نا به جا درباره رقیب بگشاییم. نه در آیین اسلام و نه در اخلاق امام و رهبری است که کسی به رقیب خود اهانت کند. هیچکس قدرت آن را ندارد که بتواند یک گروه یا یک فکر را از صحنه حذف کنم؟!

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی اظهار داشت: امروز روز همدلی و حمایت از یکدیگر و ارکان نظام است. اگر از دست اندرکاران نظام حمایت نکنیم به انقلاب ظلم کرده ایم. امروز خیلی از قوا و دولت مردان نظام با اراجیفی که در خارج از کشور و بعضاً از دهان بیگانه پرستان خارج می شود، با مظلومیت تلاش می کنند. مگر وجدان ما مرده و نمی دانیم کشور ما در چه وضعیتی است؟! حتی شرکای تجاری ما در معاملات سعی می کنند بیشترین امتیاز را از ما به نفع خودشان بگیرند؛ بستن حساب ها و نیامدن دارو و ملزومات مردم و تحریمهای ظالمانه به جای خود. چه چیزی جز وحدت، انسجام و برادری این ملت را روی پای خودش نگه می دارد؟ ما باید انسان تربیت یافته در متن مشکلات باشیم. کدام جای دنیا است که مشکلات ندارد؟

همایشی را با محوریت مقابله با آثار شوم معامله قرن در ایام بزرگداشت امام خواهیم داشت.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت در یکی از عملیات ها خدمت امام آمد و به مزاح گفت همه امدادهای غیبی به نفع صدام بود. خود من در یکی از عملیات ها به جبهه رفتم و پس از پایان عملیات خدمت امام رسیدم و هرچه فکر کردم خبر خوشحال کننده ای به امام بدهم، پیدا نکردم. این صحنه ها در همه جریان ها، جنگ ها و حوادث اتفاق می افتد. و باید آفرین گفت به دست اندرکاران و نیروهایی که در اوج سختی ها و مشکلات در صحنه هستند و به مردم امداد می رسانند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سی و یکمین بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: سه سال در ماه رمضان مراسم بزرگداشت امام را برگزار کردیم. یادگار امام از مقام معظم رهبری استفسار فرمودند که مراسم سال آینده بزرگداشت امام به چه صورت باید برگزار شود و مقام معظم رهبری فرمودند مراسم بزرگداشت امام باید با همان کیفیت سالهای قبل از ماه رمضان برگزار شود.

وی تأکید کرد: تمام توفیقات ما به برکت برافراشته بودن پرچم و نام و مکتب سیاسی امام است. هرچه مراسم بزرگداشت امام باشکوه تر باشد اقتدار و عظمت ملت ما بیشتر خواهد شد و قدرت بازدارندگی ما بیشتر می شود. پس باید به دنبال ایجاد بستر و امکانات حداکثری در مراسم بزرگداشت امام باشیم تا همه دنیا موج حضور مردم را در بزرگداشت امام شاهد باشند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: باید اصول و رئوس برنامه های ما مثل سال های قبل از برگزاری مراسم در ماه رمضان باشد. یعنی مراسم را در ساعات اولیه روز 14 خرداد برگزار گردد و مردم نیز در ساعات اولیه روز حضور داشته باشند. منتظریم به یاری خداوند در سی و یکمین سالگرد بزرگداشت امام حماسه دیگری خلق شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای حضور زائرین حرم امام خمینی(س) اظهار داشت: کمیته های مختلف سی و یکمین سالگرد بزرگداشت امام از امروز کار خود را آغاز می کنند و از وزارت محترم کشور هم درخواست می کنم که دستورالعمل های لازم را برای سراسر کشور ارسال کنند. در سی سال گذشته تجربه های خوبی در عرصه های مختلف خدمات به مردم به دست آورده ایم و ان شاء الله سال آینده این تجربه کامل تر خواهد شد.

انصاری در پایان گفت: ما باید در مقابل طرح ننگین معامله قرن یک همایش بزرگ بین المللی در خنثی کردن آثار شوم این سیاست برگزار کنیم. لذا همایشی را با محوریت مقابله با آثار شوم معامله قرن در ایام بزرگداشت امام خواهیم داشت.

نخستین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) / اسماعیل نجار

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران و نماینده ویژه دولت و وزیر محترم کشور در ستاد بزرگداشت، نیز در این نشست گفت: امیدواریم دستگاه های اجرایی کشور و همه نیروها با عشق و علاقه ای که به امام دارند، همه امکانات خودشان را به صحنه بیاورند.

وی افزود: بعد از مراسم امسال دنبال آسیب شناسی بوده ایم و به همه استان ها اعلام کردیم که پیشنهادات خودشان را ارائه دهند. یکی از موضوعات توجه به زیارت اولی ها بود و موضوع اول این است که در صورت امکان قومیت های دارای لباس خاص با لباس خودشان در این مراسم شرکت کنند. مسأله دیگر این است که اعزام زائرین از شهرهای دور از مسیر ریلی انجام شود.

نجار اظهار داشت: ان شاء الله تمهیدات لازم برای حضور تمام زائران عاشق را داشته باشیم و تأکید خواهیم کرد که ستادهای بزرگداشت امام را در سراسر کشور با حضور استانداران تشکیل دهند.

نخستین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) / محمدرضا یزدی

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده، نیز با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه قرارگاه شهید فهمیده تأمین امنیت مراسم بزرگداشت امام خمینی است، گفت: حضور مردم تأمین کننده امنیت است. اگر عین الاسد را زدیم و آمریکا جرأت نکرد پاسخ دهد به دلیل حضور میلیونی مردم بود. اگر حضور مردم در سی و یکمین بزرگداشت امام پررنگ باشد با خودش امنیت می آورد.

وی یادآور شد: آمریکایی ها و دشمنان به دنبال این هستند که حضور مردم در عرصه های مختلف کمرنگ باشد. خواهش ما این است که مردم برای رقم زدن آینده روشن تر برای کشور حتما در انتخابات به صحنه بیایند و نظر رهبری هم همین است.

نخستین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) / محمد رضا مهماندار

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور ناجا، نیز در این نشست گفت: یکی از مراسم هایی که ملت ایران از روی عشق و علاقه حضور پیدا می کنند مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) است. نیروی انتظامی و پلیس راهور هم تمام تلاش خودشان را به صورت شبانه روزی برای این مراسم به کار می برند.

 

گزارش تصویری >>>نخستین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.