رییس شورای شهر تهران گفت: مجموعه اتفاقاتی که در چند دهه گذشته افتاده نشان داد که اثرگذاری مجلس کمتر شده و آن توقعی که مردم از این نهاد داشته اند برآورده نشده است.

به گزارش جماران، محسن هاشمی در کنفرانس خبری حزب کارگزاران سازندگی برای مشارکت در انتخابات گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم. مجلس نخستین نهادی بود که پس از انقلاب اسلامی در راستای مردمسالاری تشکیل شد. یازدهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی که اهمیت مضاعفی برای کشور دارد با چالش های متعددی هم روبه رو شده که یکی مربوط به فضای کلی انتخابات و دیگری مربوط به وضعیت اصلاح طلبان است.

وی افزود: مهم ترین موضوعی که نظام و حاکمیت و کشور را با مشکل مواجه کرده افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم است. دلیل اصلی آن نیز تحریم های بی سابقه ای است که باعث افت شدید درآمدهای ارزی کشور و متعاقبش کاهش ارزش پول ملی ما شده است. این موضوع باعث کوچک شدن سفره ایرانیان و کاهش سطح رفاه در کشور شده است. لذا باید به مساله معیشتی مردم توجه بیشتری شود و قول هایی داده شود که انشالله بتوان در راستای تحقق آنها عمل کنیم.

هاشمی بیان کرد: چالش دیگری که با آن مواجه هستیم مربوط به خود مجلس است. مجموعه اتفاقاتی که در چند دهه گذشته افتاده نشان داد که اثرگذاری مجلس کمتر شده و آن توقعی که مردم از این نهاد داشته اند برآورده نشده است. آخرین موردی که ما در این زمینه داشتیم بحث افزایش قیمت بنزین بود که دیدیم مجلس در آن دور خورد و این موضوع اهمیت بالایی داشت و باید تلاش شود تا مجلس مجددا در صدر امور قرار گیرد. باید بتوانیم مجلس کارآمدی در اختیار مردم قرار دهیم.

رییس شورای شهر تهران گفت: در بعد فعالیت سیاسی اصلاح طلبان نیز به نظر می رسد که ما با دو چالش جدی مواجه هستیم. یکی کارنامه و دستاوردی است که باید در این مدتی که در برخی مراکز قدرت حضور داشتیم ارائه کنیم مخصوصا فراکسیون بیش از یکصد نفره ای که در مجلس حضور داشتند. چالش دوم هم روشن است که در خصوص بحث ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو است و می توان گفت به همین دلیل بود که شورای عالی اصلاح طلبان تصمیم گرفت فهرست رسمی ارائه ندهد. ولی همین شورا تصمیم گرفت که احزاب اصلاح طلب با اختیار خودشان لیست انتخاباتی دهند.

وی افزود: امروز که در خدمت شما هستیم حزب کارگزاران سازندگی به عنوان یکی از احزاب پیش رو اصلاح طلب تصمیم گرفته تا در انتخابات شرکت کند. البته این حزب در انتخابات های گذشته نیز فعال بوده است. حتی در انتخابات مجلس خبرگان سوم هم که بسیاری از احزاب اصلاح طلب لیست نداده بودند کارگزاران لیست داد. گذشت زمان هم نشان داده که احزاب فعال نمی توانند به صورت زیگزاگی در صحنه انتخابات حضور داشته باشند و نمی توانند تنها زمانی که امکان رای آوری بالاست شرکت و زمانی که زمینه رای آوری و مشاکت مردم پایین باشد حضور پیدا نکنند.

هاشمی رفسنجانی گفت: این به نوعی مسئولیت پذیری و پاسخ به مردم است که از طرف کارگزاران بروز داده شده است. امیدوارم که بتوانیم در این فاصله بسیار کم نظر مردم را به لیست یاران هاشمی جلب کنیم و نتیجه مطلوبی کسب کنیم. 

وی بیان کرد: دلیل ارائه این فهرست شرکت در انتخابات است و اسامی کاندیداها در درجه دوم قرار داشت. زیرا به دلیل ردصلاحیت عمده کاندیداها سعی شد از بهترین های کاندیداهای تاییدصلاحیت شده استفاده شود. کسانی که حتی ارتباط تشکیلاتی با کارگزاران نداشتند ولی به دلیل شرکت در انتخابات معرفی شدند.

هاشمی گفت: مشی ایت الله هاشمی هم اولویت دادن به مسائل انقلاب و کشور بود و ایشان به مسائل فردی و جناحی کمتر توجه می کرد. بر اساس همین مشی بود که تصمیم گرفتیم در انتخابات شرکت کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.