گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

دادستان تهران: آرمان امام خمینی(س) تعیین سرنوشت ملت به دست خودشان بود

دادستان تهران گفت: یک روزی مستشاران آمریکایی برای ما تصمیم گیری می کردند. انقلاب اسلامی آنها را بیرون کرد و اداره کشور و سرنوشت مردم را به دست خود مردم سپرد. این معنای جمهوریت در آرمان های امام بود.

دادستان تهران با اشاره به اینکه آرمان امام خمینی(س) تعیین سرنوشت ملت به دست خودشان بود، گفت: در بیانیه گام دوم همه این موارد پیش بینی شده است. بنابر این باید خودمان را مقاوم و وحدت و انسجام را در جامعه تقویت کنیم؛ راه پیروزی این است.

علی القاصی‌مهر در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص جایگاه جمهوریت در انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوریت یعنی تعیین سرنوشت مردم توسط  خود مردم باشد. آرمان امام این بود که سرنوشت هر جامعه ای باید به دست مردم آن جامعه باشد و به دست دیگران نباشد. در کشور ما همین مسأله اتفاق افتاد.

دادستان تهران افزود: یک روزی مستشاران آمریکایی برای ما تصمیم گیری می کردند. انقلاب اسلامی آنها را بیرون کرد و اداره کشور و سرنوشت مردم را به دست خود مردم سپرد. این معنای جمهوریت در آرمان های امام بود.

وی در پاسخ به این سؤال که «امروز برای تقویت این اصل چه گامی می توانیم برداریم؟» گفت: برای تقویت این اصل باید به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری توجه کنیم. در بیانیه گام دوم همه این موارد پیش بینی شده است. بنابر این باید خودمان را مقاوم و وحدت و انسجام را در جامعه تقویت کنیم؛ راه پیروزی این است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.