رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت امروز یکشنبه 13 بهمن 1398 در دومین روز از ایام دهه فجر با حضور در مرقد امام راحل با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(س) تجدید بیعت کردند.  

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار حضرت امام و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری، رییس جمهوری و هیات دولت را همراهی کردند.  

در ادامه این مراسم حسن روحانی و اعضای هیات دولت با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.  

 

روحانی: امام «پدر جمهوری خواهی» بود

 

photo_2020-02-02_09-08-00

گزیده سخنان رییس جمهورd به شرح زیر است: 


-امام «پدر جمهوری خواهی» بود.

 

-امام تجربه مشروطه را پیش رو داشته است که از تشکیل عدالتخانه و مجلس شورای ملی قدم به قدم از حضور مردم کاسته شد.

 

-انتخاباتی که در ابتدا با رأی مردم بود، اما به تدریج در دربار افرادی منتخب می شدند و آنگاه تشریفات انتخابات برگزار شد؛ از ابتدا معلوم بود چه کسانی به مجلس می روند. 

 

-امام خلافت اسلامی و... را قبول نکرد. بلکه در میان همه مشورت ها «جمهوری اسلامی» را برگزید؛ امام نه تنها پدر اسلام خواهی، بلکه پدر جمهوری خواهی در تاریخ ایران بود.

 

-تاکید امام این بود که انتخاب کردن حق مردم است و هرکس نگذارد مردم هر آنکس را که مردم می خواهند انتخاب کنند و هرکس مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کند از مشی امام فاصله دارد. 

 

-امروز نیاز به وحدت داریم.

 

 -تا روزی که «جمهوریت» هست، ملت ایران در برابر توطئه ها پیروز است.

 

- روزی که مردم برای شاگرد مکتب امام شهید حاج قاسم سلیمانی به خیابان ها آمدند نشان دادند راه امام در میان مردم زنده است و اسلامیت و جمهوریت زنده است و مردم کسی را که مظهر امنیت کشور است، سمبل می دانند.

 

- دهه فجر را به خاندان امام و یادگار ایشان آیت الله سید حسن خمینی تبریک می گویم.

 

گزیده سخنان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان های امام خمینی (س) به شرح زیر است:

 

- انقلاب با همان عواملی که پدید آمد، پیش می‌رود و هر چه که آن عوامل را تضعیف کند یک عمل ضد انقلابی است.

 

-  ١٢بهمن دو قهرمان داشت: مردم و امامی که فریادگر صدای آنها بود.

 

 - اگر این توان تضعیف شد نمی‌توانیم جامعه را با آن صلابت و قدرت به پیش ببریم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.