درخواست وزارت کشور در خصوص واگذاری پنج‌ ساله حق استفاده از ۲۰۴ مدرسه بی‌استفاده واقع در ۲۰ شهرستان کمتر توسعه یافته به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کمیسیون لوایح هیئت دولت بررسی می‌شود.

به گزارش جماران،  استفاده از الگوهای نامناسب برنامه‌ریزی منطقه ای، نابرابری های فضایی، عدم توزیع عادلانه امکانات طبیعی و ... عدم توسعه متوازن در سطح کشور را به همراه داشته است.

با توجه به تفاوت های موجود بین مناطق مختلف کشور، شرایط ایجاب می نماید تا ضمن اتخاذ سیاست های عدم تمرکز از کلیه ظرفیت ها و امکانات بالفعل و بالقوه موجود منطقه ای در رشد و توسعه مناطق استفاده گردد.

از طرفی به منظور تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی و هم‌چنین دستیابی به اهداف و برنامه های پیش‌بینی شده در سند توسعه ۲۰ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، بهره‌گیری از ظرفیت ها، قابلیت ها و امکانات موجود در پهنه سرزمینی، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس برآوردهای وزارت کشور حدود ۲۰۴ مدرسه بی‌استفاده در مناطق روستایی شهرستان های هدف سند مذکور وجود دارد که بهره‌گیری مطلوب از آن ها در پیشبرد اهداف مورد انتظار به ویژه در زمینه های آموزش و توانمندسازی، افزایش مهارت های شغلی، ایجاد مشاغل خانگی، ایجاد بازارچه های محلی، افزایش کارآفرینی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار است.

با توجه به موارد فوق و به منظور بهره‌گیری از مدارس بی‌استفاده موجود در مناطق روستایی یا شهری شهرستان های موصوف، وزارت مورد اشاره به استناد تبصره (۵) ماده (۶۵) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، درخواست واگذاری حق استفاده از ۲۰۴ مدرسه بی‌استفاده واقع در ۲۰ شهرستان کمتر توسعه‌یافته به مدت پنج سال به وزارت مذکور (سازمان شهرداری ها و دهیاری ها) را به هیئت دولت ارائه نموده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.