• کدخبر: 1325032
  • منبع: ایرنا و سایر خبرگزاری ها
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی وارد کرمان شد.

به گزارش جماران؛ پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شبانگاه دوشنبه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی و در میان استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی ،مدیران کل و مسئولان نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی وارد شهر و دیار خود شد.

استقبال کنندگان از پیکر سردار شهید سلیمانی، ساعاتی قبل با حضور در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی عمق ارادت و چشم انتظاری و البته قدرشناسی خود را به این سرباز وطن نشان دادند.

تعداد زیادی از اهالی کرمان نیز ساعت ها قبل از ورود سردار شهید سلیمانی به فرودگاه کرمان در خیابان های منتهی به فرودگاه ایستاده اند.

همزمان با ورود پیکر پاک سپهبد شهید سلیمانی به کرمان اهالی دیار کریمان به صورت خود جوش به عزاداری پرداختند.

لحظه ورود پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به فرودگاه کرمان

حضور صدها هزارنفری مردم برای تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید پورجعفری

 خیل عظیم مردم کرمان در انتظار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش

گلباران مزار شهید سردار سلیمانی

156875880

کرمانی‌ها با صدور طوماری خواستار شدند؛ دولت‌های اروپایی موضع خود را نسبت به ترور سردار سلیمانی اعلام کنند

مردم کرمان امروز (۱۷ دی ماه) ضمن بدرقه باشکوه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا گلزار شهدا با امضای طوماری از دولت‌های اروپایی خواستند تا موضع خود را نسبت به ترور این سردار بزرگ اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طومار به صورت یک بنر در مسیر مراسم تشییع پیکر سردار دل‌ها نصب شده و  مردم به صورت خودجوش در حال امضا کردن آن هستند.

در این طومار خطاب به سفرای کشورهای اروپایی در ایران آمده است: اقدام غیرقانونی و خصمانه دولت ایالات متحده آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد رشید ابومهدی المهندس و یاران همراه، مصداق مسلم تروریسم دولتی است.

در ادامه طومار اشاره شده است: این اقدام از سوی دولتی انجام شد که به اذعان مقامات رسمی آن، گروه تروریستی و خطرناک داعش را ایجاد و از آن حمایت کرد این در حالی است که شهید قاسم سلیمانی به عنوان مبارز خستگی ناپذیر با سال ها تلاش شبانه روزی خود نقش کلیدی در نابودی داعش در منطقه بر عهده داشت.

در این طومار همچنین یادآورشده است: بی تردید مجاهدت های ایشان خدمت بزرگی در تامین امنیت مردم جهان و از جمله شما کشورهای اروپایی محسوب می شود.

طومار اضافه کرده است: انتظار روشن آزادی خواهان و صلح دوستان جهان فارغ از دین، ملیت و زبان، مخالفت و اعلام محکومیت این اقدام تروریستی است اما با اظهار تاسف و انزجار شاهد آن هستیم کشورهای اروپایی که به دروغ شعار صلح و مبارزه با تروریست سر می دهند در قبال این اقدام تروریستی سکوت اختیار کرده و حتی برحی از آنها بی شرمانه از اقدامات دولت استکباری آمریکا حمایت می کنند.

در پایان طومار امضا کنندگان ضمن اعتراض شدید نسبت به سکوت و یا حمایت دولت های اروپایی، قاطعانه درخواست کرده اند تا این دولت ها نسبت به محکومیت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موضع خود را اعلام کنند.

بوسه

بوسه سردار سلامی، فرمانده سپاه، بر تابوت شهدای مقاومت در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان

رئیس سازمان اورژانس کشور: تعدادی از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت در کرمان جان باختند

متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند.

مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود. 

 خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به دلیل ازدحام جمعیت  متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

 اقامه نماز جماعت در محل خاکسپاری سردار سلیمانی

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
192 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1325032
  • منبع: ایرنا و سایر خبرگزاری ها
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.