گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مشاور حشد الشعبی: ایران قلب محور مقاومت است/ امام خمینی(س) سنگ بنای مقاومت را بنا نهاد

علاء عادل محمود معروف به ابو علی اکبر، مسئول دفتر تقریب مذاهب مناطق جنوب عراق واز فعالین زیارت اربعین است. وی همچنین از مشاوران حشد الشعبی است و به گفته خودش به خاطر پیروی از مرجعیت و به نیت دفاع از خاک، آبرو و شرف، داوطلبانه وارد حشدالشعبی شده و تا زنده هست در این راه خدمت خواهد کرد.

یکی از مشاوران حشد الشعبی با اشاره  به  تحولات عراق، گفت: آگاه باشید که حاکمان، سیاسیون و سرویس های اطلاعاتی مثلث انگلیس – آمریکا – رژیم صهیونیستی برنامه هایی را برای 10 سال، 20 سال آینده طرح ریزی کرده اند که چگونه جهان را به دست بگیرند. یعنی نه تنها بر جهان اسلام سلطه داشته باشند بلکه چگونه بر اروپا فشار بیاورند. در همین راستا ترامپ بر تشدید تظاهرات تشویق می کند.

علاء عادل محمود در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص آینده منطقه خاورمیانه در سایه دخالت های آمریکا اظهار داشت: همان طور که همگان می دانند فشار اقتصادی که بر عراق و لبنان و دیگر کشورها چیره شده، فشاری عادی نیست. بلکه این نوع فشار نظام مند و مسأله ای از قبل برنامه ریزی شده است که فرزندان امت را به رویگردانی از کشورشان بکشانند تا علیه ملت خود و برادران و رهبرانشان شورش کنند.

مسئول دفتر تقریب مذاهب مناطق جنوب عراق تصریح کرد: این برنامه سرویس های اطلاعاتی بریتانیایی، صهیونیستی و آمریکایی است. یعنی برنامه خانه شیطان است و اهل خرد و بصیرت از  برنامه های آنها آگاهی دارند. اکثریت برادران مجاهد، اهل بصیرت هستند اما عموم مردم ومدعیان فرهنگ و فرهیختگان به خاطر فشار مادی ومعنوی و جنگ ها از زندگی خسته می شوند.

وی با اشاره به اعتراضات مردم عراق، گفت: پشت این تظاهرات، اهداف سیاسی جریان دارد و به قصد تخریب ملت ها آن را راه انداخته اند و به نیت ضربه زدن به محور مقاومت برنامه ریزی شده است. یعنی همان محور و نیرویی که جلوی اسرائیل ملعون و آمریکا، در عراق، لبنان، یمن، و جمهوری اسلامی ایران ایستاده است. طبیعتا چنین محوری از نظر آنها باید شکسته شود.

ابو علی اکبر افزود: به دلیل اینکه با وجود تلاششان در جنگ شکست خوردند، حالا از در فرهنگ وارد شده اند و دنبال جنگ نرم هستند. البته افراد پاک سرشت از همه طوائف وادیان باید در مقابل آنها بایستند و ما خیالمان راحت است که این مسائل اخیر منطقه، که یک جنگ فرهنگی است، به خیر و صلاح مسلمانان تمام می شود وسبب یکپارچگی مسلمانان ان شاء الله آمریکا رو به افول و زوال است. صهیونیست ها، پیروان سعودی آنها و همه کسانی که آتش فتنه و شورش می افروزند بدانند که قطعا از شکست خوردگان و زیانکاران هستند.

وی با اشاره به اینکه منافقان و دشمنان جمهوری اسلامی می خواهند به قلب و مرکز محور مقاومت ضربه بزنند، تأکید کرد: ملت عراق در دو سال اخیر از شعار «الحسین یجمعنا» استفاده می کنند. امام حسین(ع) که برای تمام جهانیان است وشامل تمام ادیان اعم از مسیحی، صابئی و حتی یهودیان است؛ البته به غیر از صهیونیست ها. یعنی ما خیالمان راحت است که دو کشور ایران وعراق تا وقتی که پرچم امام حسین(ع) را حمل می کنند از هم جداشدنی نیستند.

عادل محمود با بیان اینکه رسول الله سبب وحدت همه مسلمانان است، گفت: این اراده محور مقاومت نیست. یعنی اراده ی یک شخص و حتی یک ملت هم نیست بلکه اراده خداوند است. امام خمینی(س) بعد از حضرت رسول(ص)، سنگ بنای این مقاومت را بنا نهاد. اگر امام خمینی نبود، حشدالشعبی هم نبود؛ چنانچه حزب الله لبنان وهرچیزی که با هدف مقاومت شکل گرفته هم نبود.

وی افزود: امام خمینی(س) فرمودند «ما هرچه داریم از این محرم است». ما هم می گوییم ملت عراق هرچه دارند از برکت عاشورا و انقلاب 22 بهمن ایران است. شما هم باید از انقلاب خودتان محافظت کنید واین موضوع مهمی است. امروز می بینیم که خط مقاومت در میانه راه خویش قرار دارد و به کوری چشم دشمنان با آرامش، اطمینان، واستمرار باقی خواهد ماند.

این مشاور حشد الشعبی تأکید کرد: می گویند که آمریکا به دنبال دموکراسی است اما امروزه، به وضوح می بینیم که آمریکا سر دسته فتنه های عالم است. آمریکا شیطان بزرگ و به دنبال چپاول ملت ها وثروت آنها است.

وی یادآور شد: قیام امام حسین برای اصلاح امت و دادن درس مقاومت بود و لذا محور مقاومت امتداد قیام امام حسین است. این قیام تنها مختص به مسلمانان نیست و بلکه متعلق به همه آزادگان عالم و مبارزان با فساد است. متعلق به کذابینی که از سفارت های آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی تغذیه می شوند نیست. آنها ادعا می کنند که به دنبال اصلاح وتجدد هستیم ولی افراد با بصیرت می دانند که همه ادعاهای آنها دروغ است.

عادل محمود اظهار داشت: خط امام حسین(ع) و هدف ایشان واضح است. شهادتشان سبب استحکام اسلام و قوت یافتن لااله الا الله و محمد رسول الله شد؛ والآن پیروان این راه، در این راه به شهادت می رسند. امام خمینی(س) در همین راستا عمل کرد و آیت الله خامنه ای راه ایشان را در پیش گرفته است. همچنین آیت الله سیستانی(حفظه الله) وهمه مراجع عظام و خوبان و پاک سرشتان از هر دینی، پایه و اساس نشر آرامش، صلح و اقتصاد سالم هستند.

وی در پاسخ با سؤالی در خصوص ارتباط سیاست های ترامپ با تحولات منطقه از جمله تظاهرات در عراق و لبنان، گفت: امروزه دیگر آشکار شده است و ترامپ به وضوح اعتراف می کند که ما اموال شما را می خواهیم و وعده پیشرفت و تحول را می دهند. درحالی که نیروهای آمریکایی به غیر از ویرانی کشورها ونابودی مردمانش چیزی ندارند. آیه قرآن است که می فرماید:«إنّ الملوک اذا دخلوا قریةً أفسدوها» این عین آیه قرآن است و آمریکا از زمان های سابق غارتگر ثروت ملت ها است. البته بعد از آنکه حوادثی رخ داد، مردم مجاهد و البته آزادگان عالم آنها را شکست دادند. لذا نه تنها مسلمانان بلکه تمام آزادگان مقاومت می کنند.

مسئول دفتر تقریب مذاهب مناطق جنوب عراق با اشاره به حمله عربستان به یمن، اظهار داشت: مردم مظلوم یمن سال ها زیر فشار، تنگنا، و قحطی هستند و سال ها خشونت آل سعود را تحمل کرده اند. آل سعود وجهه اسلام را خراب کرده وسبب خواری دین اسلام شده و نابودگر اسلام ناب محمدی هستند. حتی اهل تسنن از اینها برائت می جویند چرا که شراب ورقص را در دیارمقدس حرمین شریفین مباح کرده اند. کدام مسلمان، کدام شرافتمند وکدام آزاده ای این را می پذیرد؟! امروز آمریکا با همین تظاهرات کنندگان جنگ افروزی می کند ودر میان تظاهرات کنندگان جاسوس هایی دارد که پیرو دستورات سفارتخانه های آمریکا هستند واین آشکار واضح است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها مدعی دولت مدنی و جامعه مدنی هستند، تأکید کرد: دولت مدنی در اصل حکومت ناب محمدی است. حکومتی که همه مسلمان و حتی پیروان سایر ادیان را مورد حمایت قرار دهد؛ واین اسلام حقیقی است. این را تمام تظاهرات کنندگان وجوانان باید بدانند از این نوع حکومت باید پیروی کنند. در عین حال که طرح خواسته هایی مثل اشتغال و رشد اقتصادی جزو حقوق اولیه آنها است، اما اگر پیگیر عاملان ظلم و فشار باشید به آمریکا خواهید رسید.

ابو علی اکبر در پایان گفت: آگاه باشید که حاکمان، سیاسیون و سرویس های اطلاعاتی مثلث انگلیس – آمریکا – رژیم صهیونیستی برنامه هایی را برای 10 سال، 20 سال آینده طرح ریزی کرده اند که چگونه جهان را به دست بگیرند. یعنی نه تنها بر جهان اسلام سلطه داشته باشند بلکه چگونه بر اروپا فشار بیاورند. در همین راستا ترامپ بر تشدید تظاهرات تشویق می کند. لذا من فکر می کنم برگزاری همایش ها و کنفرانس ها روش درست و مهمی در جهت برقراری اتحاد است. چون این دورهمی ها می تواند تبیین کننده مسائل مهم و سبب رفع اختلاف ها باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.