« مجموعه حنان هیچ ارتباط سازمانی، تشکیلاتی، و اقتصادی با سیدمحمدخاتمی ندارد.»

به گزارش جماران، عبدالله  معینی موسس مدرسه حنان طی یادداشتی که در اختیار جماران گذاشت، نوشت:

سال گذشته روزنامه فرهیختگان اقدام به درج مطلبی درباره شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران کرد که اینجانب در همان زمان، باطل بودن ادعاهای آن روزنامه درباره مدرسه حنان را با دلایل روشن، اثبات کردم که تکذیبیه در همان روزنامه و نیز سایر روزنامه ها و وبسایتهای گوناگون منتشر شد. امسال نیز مجددا جدول «گران ترین مدارس غیرانتفاعی تهران» شاید با همان انگیزه ها در فضای مجازی منتشر شده است که مجددا با همان تاکید و جدیت، ادعاهای آن مقاله را درباره مدرسه حنان، تکذیب می کنم. 

در جدول مذکور، شهریه دریافتی  «حدود ۳۷ میلیون تومان» اعلام شده است که دروغی بزرگ است. اولا هیچ خانواده ای برای تحصیل فرزندش در مدرسه ای که اولویتش قبولی در کنکور نیست و هیچ بنر و تبلیغاتی از قبولی‌های کنکور ی که از نظر ما بلای بزرگ آموزش کشورمان است، بر در و دیوار آن به چشم نمی خورد حاضر نیست چنین رقمی را بپردازد، .ثانیا مدرسه حنان به دلیل همجواری با اداره آموزش و پرورش منطقه و اداره کل آموزش و پرورش تهران  همیشه در معرض بیشترین نظارتها بوده است و امکان دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب را ندارد و ۱۴۰۰ نفر دانش آموز حنان، بهترین مرجع برای تحقیق در این باره هستند. هم‌چنین با یک تماس مستقیم ساده با اداره آموزش و پرورش منظقه می‌‍‌توان به صحت این ادعا پی برد. 

در ستون دیگری از همین جدول، مجموعه حنان به «سید محمد خاتمی» منسوب شده است و در ستون روبرو عدد ۳۷ میلیون تومان به عنوان شهریه مدرسه ذکر شده است. تقارن این دو در کنار هم و در صدر این جدول، به نظر نشان از غرضِ خاص نویسنده دارد. مطابق تمام اسناد مالی مدرسه، شهریه پیش دانشگاهی حنان در حدود نصفِ این عدد است  و به همین ترتیب شهریه مقاطع پایین تر به حدود یک چهارمِ این عدد می‌رسد. پس انتشار این عدد دروغ در صدر این جدول، بالطبع ناشی از اشتباه یا نادانیِ نویسنده نیست و طرح روشنی است برای اینکه در شرایط اقتصادی امروز، افکار عمومی را نسبت به شخصیتی حساس کند که نامش به نیکی در خاطر مردم این سرزمین نشسته است. 

البته مجموعه حنان هیچ ارتباط سازمانی، تشکیلاتی، و اقتصادی با ایشان ندارد. اما از آنجا که ایده دوستی و گفت وگو، مهمترین رویای حنانی هاست، طبیعتا مبدع و پایه گذار ایده گفت وگو، شخصیتی الهام بخش و امید آفرین برای مجموعه ماست. ما دستِ تمامی کسانی که برای توسعه گفت و گو و مدارا و صلح در جهان می کوشند، از هر گرایش فکری، سیاسی، فلسفی و با هر دین و کیش و آیینی، می فشاریم. در مدرسه حنان، هیچ ایدئولوژی خاص فکری حاکم نیست و برای گزینش یا پذیرش دانش آموزان، معیارهای رایج در مدارس را نداریم. ایده گفت و گو و مدارا نخست باید در مدرسه خودِ ما انجام شود و برای تحقق آن لازم است که همه اقشار جامعه در کنار هم حضور داشته باشند و زندگی کنند. در میان هزاران نفر دانش آموز و فارغ التحصیل و آموزگار و مدیرانِ حنان، انواع سلیقه ها و گرایشهای سیاسی و فکری و تمام طبقات اقتصادی و اجتماعی وجود دارند و ما در کنار یکدیگر تمرین می کنیم انسانهایی بینهایت متفاوت از خودمان را دوست بداریم. «زنده باد مخالف من» شعار زیبایی است که به ما یاد می دهد که مخالفانِ ما، آموزگاران بهتری برایمان هستند و بیشتر به ما زندگی و برکت می بخشند تا کسانی که بی وقفه ما را تحسین و ستایش می کنند.

اینجانب از همه مردم، روزنامه نگاران، بازرسان، افشاگران، منتشرکنندگان این خبر و همه و همه دعوت می کنم تا خودشان به حنان بیایند و ببینند مدرسه ای که در صدر لیست نویسنده آمده، چه فضایی دارد و چه رویاهایی را پی می گیرد و به لحاظ اقتصادی چه سطحی دارد. همچنین مخاطبان حقیقت‌جو را دعوت می کنم مقاله سال گذشته اینجانب در روزنامه اطلاعات را برای روشن تر شدن موضوع مطالعه بفرمایند.(اینجا بخوانید)

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
24 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.