گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

هادیان در گفت و گو با جماران خبر داد:

سازمان رگولاتوری گران شدن بسته های اینترنتی را پیگیری می کند/ مردم برای VDSL ثبت نام کنند

یکی دو شرکت خدمات اینترنت را نسبت به ماه های قبل گران کرده اند. اما چون هیچ مصوبه ای در این خصوص وجود ندارد، سازمان رگولاتوری در حال پیگیری است که به نرخ های قبل برگردد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با تأکید بر مطلوب بودن سرعت اینترنت همراه در ایران، گفت: برای اینترنت ثابت هم VDSL در حال راه اندازی است. مردم الآن هم می توانند برای آن ثبت نام کنند تا بعد از عملیاتی شدن این خدمات را دریافت کنند.

سید جمال هادیان که به مناسبت روز خبرنگار در محل پایگاه خبری جماران حضور یافته بود، در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص گران شدن اخیر بسته های اینترنت اظهار داشت: یکی دو شرکت خدمات اینترنت را نسبت به ماه های قبل گران کرده اند. اما چون هیچ مصوبه ای در این خصوص وجود ندارد، سازمان رگولاتوری در حال پیگیری است که به نرخ های قبل برگردد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در خصوص سرعت اینترنت در ایران گفت: سرعت اینترنت 4G ایران مطلوب و خوب است. سرعت اینترنت ما متوسط به بالای جهان و با بعضی از کشورهای اروپایی قابل مقایسه است. البته هرچه تکنولوژی بالاتر می رود سرعت اینترنت هم افزایش پیدا می کند. اگر 5G عملیاتی شود تحول بزرگی رخ خواهد داد. اما الآن به سرعت 4G در سطح کشور در حال گسترش است.

قول وزیر ارتباطات در خصوص اینترنت ایرلاین ها

وی افزود: فکر می کنم حدود 70 درصد از جاده های اصلی کشور هم پوشش اینترنت دارند و بقیه در دست اقدام است. اما استفاده از اینترنت در قطار، مترو و هواپیما نیاز به تکنولوژی خاصی دارد. چون اشیاء قابل حرکت هستند. الآن در مورد قطار دارد کار می شود. در مورد هواپیما هم وزیر ارتباطات قول داده که بعضی از ایرلاین های ما تا پایان امسال در تمام طول مسیر دارای اینترنت شوند.

هادیان با بیان اینکه به نظر ما در همه جای شهرها الآن اینترنت 3G و 4G هست ادامه داد: قطعی اینترنت در بعضی از نقاط چند دلیل دارد. یکی از آنها تداخل دکل ها است. مسأله بعدی نزدیک بودن به بعضی از مراکز حساسی است که از حوزه امواج استفاده می کنند. این موارد نیاز به لکه گیری دارد. تیم اجرایی باید یکی یکی همپوشانی امواج را بررسی یا دکل را جا به جا کند و یا دکل جدیدی نصب کند. این کار هم دارد انجام می شود. یعنی اگر کسی از هر روستا، شهر و یا منطقه ای در تهران برای ما موقعیت بفرستد، بلافاصله آن را بررسی می کنیم.

قطعی اینترنت را به 195 اعلام کنید

وی تصریح کرد: شهروندان می توانند هرگونه اختلال در دسترسی به اینترنت را از طریق سامانه 195 به ما اعلام کنند. بلافاصله ما موضوع را برای مسئول این کار می فرستیم و موضوع بررسی می شود. به مدیرکل استان اعلام می کنند و خیلی سریع کار انجام می شود. اما وقتی که نیاز به کار فنی، مثل نصب دکل داشته باشد، نیاز به زمان دارد.

80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات وصل می شوند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات تأکید کرد: الآن پروژه وزارت ارتباطات این است که طبق قانون 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تا آخر امسال باید دارای اینترنت باشند و به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند. اما به تدریج این کار برای همه جای کشور در حال انجام است. USO پروژه توسعه ارتباطات روستایی و وصل شدن روستاها به شبکه ملی اطلاعات است که قانون و محدوده معین کرده و به سرعت دارد کار می شود و ارتباطات ثابت و همراه دارد گسترش پیدا می کند و یکی از اهداف آن هم توسعه اشتغال و مهاجرت معکوس است.

مردم برای VDSL ثبت نام کنند

وی افزود: برای اینترنت ثابت هم VDSL در حال راه اندازی است. مردم الآن هم می توانند با مراجعه به مراکز مخابرات برای آن ثبت نام کنند تا در آینده نزدیک که این نوع خدمات راه اندازی و عملیاتی شد از این خدمات استفاده کنند. مشکل فعلی اینترنت ثابت ما استفاده از سیم مسی و فاصله یا مراکز مخابراتی است. در این نوع خدمات به دلیل اینکه 90 درصد مسیر از فیبر نوری استفاده می شود، سرعت چند برابر افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.