گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حاج علی اکبری: نگاه امام راحل به نماز جمعه فوق العاده بود

امروزه در حدود 900 شهر کشور نماز جمعه داریم و در طی این 40 سال مردمان عزیز و مؤمن ایران اسلامی از برکات این فریضه ارزشمند بهره مند شده اند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزاری نماز جمعه را شجره طیبه ای دانست که به دست امام خمینی(س) غرس شده و گفت: به نظر من نگاه ایشان به این مسأله بوده که وقتی ما در هر منطقه ای نماز جمعه داشته باشیم در حقیقت شبکه پر مهر و پر برکت امامت در آن منطقه شعبه دارد و سازمان دهی فراگیر کشور در پرتو نماز شکل می گیرد

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در آستانه چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه، در گفت و گو با خبرنگار جماران اظهار داشت: سال 58 که به دست باغبان خردمند و ژرف اندیش انقلاب اسلامی، درخت پربرکت امامت جمعه غرس شد، شاید کسی باور نمی کرد که این شجره طیبه در حدود 40 سال تبدیل به یک درخت تناور و پر ثمر شود. ولی ما امروزه در حدود 900 شهر کشور نماز جمعه داریم و در طی این 40 سال مردمان عزیز و مؤمن ایران اسلامی از برکات این فریضه ارزشمند بهره مند شده اند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: نگاه امام راحل به نماز جمعه فوق العاده بود و می فرمودند نماز جمعه در رأس امور است؛ و جای دیگر فرموده اند که نماز جمعه از اعظم برکات الهی است برای ملت عزیز ما. به نظر من نگاه ایشان به این مسأله بوده که وقتی ما در هر منطقه ای نماز جمعه داشته باشیم در حقیقت شبکه پر مهر و پر برکت امامت در آن منطقه شعبه دارد و سازمان دهی فراگیر کشور در پرتو نماز شکل می گیرد.

وی در پایان گفت: خدای متعال را شاکریم که این روزها و آثار این حسنه بزرگ امام راحل و شهدای عزیز محراب را در کنار سایر حسنات ایشان دیدیم. ان شاء الله خدای متعال در چلّه پیش روی، برکات این مبانی و بنیان های استوار را بیشتر بنماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.