دکتر حمید انصاری گفت: حضرت امام در انتخاب اصلح معیارهای مشخصی دارند ولی مهمتراز انتخاب فرد دغدغه برگزاری انتخابات آزاد و در شان مردم و بدون اعمال نظر ونفوذ مجریان واصحاب قدرت است که مطمئنیم مجریان ترتیب نمایش دیگر از انتخابات را خواهند داد واین بار نیز خواهیم دید که ملت ایران از حضور پرشور خود در صحنه دریغ نخواهند کرد..

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) گفت: همزمانی برگزاری مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام با آغاز دهه چهارم انقلاب، هجرت همراه و هم نفس حضرت امام بانو خدیجه ثقفی و قرار گرفتن درآستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سبب برگزاری باشکوه تر و گسترده تر مراسم بستیمن سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، دکتر حمید انصاری امروز شنبه در یک نشست خبری ضمن گرامی داشت یاد وخاطره حضرت امام، گفت : خرداد، ماه خدا، ماه مردم وماه حماسه و انقلاب است و این ماه معنای خاصی در ادبیات اسلامی و فرهنگی مردم ما دارد .
وی افزود: آغاز دهه چهارم انقلاب و برگزاری جشن های 30 سالگی انقلاب از این جهت که ملت در بیستمین سال غروب خورشید تابناک چهره حضرت امام، چگونه دوباره با آرمانهای ایشان تجدید پیمان می کنند شورخاصی به این مراسم می بخشد.
انصاری با اشاره به رحلت یار همراه و همنفس حضرت امام در روزهای آغازین سال جاری گفت: بانو خدیجه ثقفی امسال در جمع زائران حرم مطهر نیست و براین اساس قطعاً بانوان و دختران متعهد انقلابی در راستای زنده نگهداشتن یاد وخاطره این مادر و بانوی نمونه انقلاب حضور گسترده تری در مراسم خواهند داشت.
وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه برگزاری انتخابات رییس دولت دهم عنوان کرد : انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات آزادانه با حضور همه اقشار مردم مظهر جمهوریت نظام وبزرگترین میراث سیاسی امام است.
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در ادامه با اشاره به برنامه های متنوع این موسسه در کنار سایر نهادها و ستاد مرکزی سالگرد حضرت امام گفت: در سال جاری با همکاری رایزنی‌های فرهنگی و سیاسی در کشورهای مختلف جهان، همایش‌ها و جشنواره هایی برگزار می گردد که از این طریق یاد و نام امام در ایران و جهان طنین انداز می شود.
انصاری با اشاره به حضور زائران بی شماری از کشورهای همجوار و نقاط مختلف جهان خاطرنشان کرد: بیش از 800 مهمان خارجی از 47 کشورمختلف جهان از نزدیک شاهد اوج احساسات مردم و عظمت وفاداری آنها به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی خواهند بود.
وی با اشاره به شرکت مهمانان خارجی در دو همایش علمی نیز گفت : دو همایش « اخلاق در روابط بین الملل از نگاه امام » در مرکز مطالعات سیاسی وزارت امورخارجه و همایش « وحدت از دیدگاه امام» که یکی از مبرم‌ترین نیازهای جامعه بشری است، برگزار می شود.
انصاری با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی ، تبلیغی ، انتشاراتی و هنری متنوعی نیز برای سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)در نظرگرفته شده است، اظهار کرد: 14 عنوان ویژه نامه و نشریه برای مخاطبین و سنین مختلف درباره شیوه ، اندیشه ومنش زندگی حضرت امام ، بیش از 30 عنوان کتاب واثر مکتوب جدید از جمله کتاب "قدس ایران" درباره زندگی و خدمات همسر حضرت امام و ترجمه مجموعه ای از کتب مختلف به زبان های عربی ، انگلیسی و اردو منتشر می شود.
وی افزود : تولید 10 عنوان نرم افزار و لوح فشرده شامل لوح فشرده" دیوان امام" و "مجموعه اشعار شاعران معاصر درباره امام" ،" وصیت نامه" شامل متن کامل وصیت نامه و متن دست خط ها و همچنین فیلم قرائت وصیت نامه،" یاران امام" و متن صوتی "کتاب 40 حدیث" برای استفاده عموم مردم و مجموعه چند رسانه ای "امام و کودکان" و "امام و انتخابات" از دیگر این اقدامات است .
انصاری با اشاره به طراحی وب سایت ویژه کودکان ، راه اندازی سامانه پیام کوتاه در ایام سالگرد ، طراحی ماکت های سه بعدی وپازل های دو بعدی از حرم مطهر و 14 عنوان پوستر متنوع در برگیرنده مضامینی از اندیشه های امام به همین مناسبت گفت: بیش از 500 دقیقه برنامه های مستند و داستانی و گفتگو با شخصیت های جهانی درباره امام و پخش این برنامه ها از رسانه ملی ، اجرای زنده برگزیده آثار موسیقیایی 19 سال گذشته درباره امام بمدت سه شب در تالار وحدت از 11 تا 13 خرداد ، اعلام فراخوان جشنواره بزرگ موسیقی « با عنوان صدای سخن عشق » ، فراخوان جشنواره عکس برای معرفی بهترین عکسهای جلوه های ارزشمند تصویری از حضور مردم در مراسم 19 سال گذشته، برگزاری نمایشگاه عکس وهنرهای تجسمی و نمایشگاه « سلامی برآفتاب » درحرم مطهر از جمله برنامه های فرهنگی سالگرد ارتحال حضرت امام است .
انصاری ادامه داد : برگزاری نمایشگاه «تصویر یار » با همکاری روزنامه نگاران از 11 تا 15 خرداد در پردیس هنری پارک ملت ، انتشار 4 مجموعه شعر از شاعران معاصر درمورد امام وانقلاب ، برگزاری شب شعر "رسول صبح" در هندوستان و برپایی 120 نمایشگاه استانی وشهرستانی درمراکز و نهادهای مختلف و مسابقه وبلاگ نویسی ویژه نوجوانان از دیگر این برنامه ها است .
وی افزود : 100 هزار جزوه و کتاب ، برای برگزاری مسابقات با همکاری وزارتخانه های کار ، تعاون ، سازمان ملی جوانان ، هلال احمر، سازمان مناطق آزاد و آموزش و پرورش توزیع می شود و براین اساس همایشهای صنفی ، دانش آموزی و دانشگاهی در حسینیه جماران وحرم مطهر برگزار خواهد شد.
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام با بیان اینکه اوج مراسم سالگرد در روز 14 خرداد با حضور مسئولین عالی نظام ، صدها هزار زائر کاروانی و خیل بی شمار زائران تهرانی برپا می شود، گفت : با توجه به دلایلی که به آن اشاره شد برای مراسم امسال پیش بینی بیش از یک میلیون زائر ثبت نام شده داریم که باید جمعیت زائران تهرانی و مردمی که با وسائل شخصی و بصورت انفرادی و خانوادگی شرکت می کنند را به آن اضافه نمود.
وی با بیان اینکه این مراسم همه ساله تضمین کننده راه انقلاب در مسیر نورانی است که امام ترسیم کرده است، اظهار کرد: بزرگداشت یاد امام در سطح کشور نشانه و محکی برای سنجش میزان وفاداری مردم به امام و ادامه راه او در انظار جهانیان است پس برهمگان است تا دراین همایش عظیم و نمایش بزرگ ملی شرکت کنند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات گفت : مردم ایران پیش از پیروزی انقلاب بجز دو مقطع کوتاه هیچگاه شاهد انتخابگری خود در عرصه تعیین سرنوشت خویش نبوده اند لذا مشارکت آگاهانه وفاداران امام در این عرصه ضروری است.
اما مهمتر از انتخاب فرد، دغدغه برگزاری انتخابات آزاد و بدون اعمال نظر و نفوذ توام با رعایت ادب و اخلاق اسلامی است.
انصاری ادامه داد: حضرت امام در انتخاب اصلح معیارهای مشخصی دارند ولی مهمتر از انتخاب فرد دغدغه برگزاری انتخابات آزاد و در شان مردم و بدون اعمال نظر و نفوذ مجریان و اصحاب قدرت است. مطمئنیم این بار نیز ملت ایران از حضور پرشور خود در صحنه دریغ نخواهند کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد این موسسه در بیستمین سالگرد ارتحال امام، گفت: امسال در رویکرد بیرونی ، پیامی که از این مراسم به دنیا مخابره می شود پیام وحدت است همان پیامی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید خاص دارند و توطئه ها و اتفاقات تلخ اخیر نیز نشان دهنده عمق نیاز به این حقیقت است چرا که قدرت های بزرگ خواهان وحدت ادیان توحیدی به طور عام و وحدت مسلمانان به طور خاص نیستند .
وی با بیان اینکه پیام وحدت فرازهای مهمی از وصیت نامه حضرت امام را در برگرفته است، اظهار کرد : در بعد داخلی مهمترین رویکرد نیز انتخاب فرد اصلح وشایسته است که صداقت ، توانایی ، دانایی ، و خرد لازم برای ادامه راه امام آنگونه که امام می خواسته و در قانون اساسی نیز جلوه گر شده است را داشته باشد.
انصاری با بیان اینکه همواره نیازمند تذکرات اخلاقی امام هستیم، گفت : تهذیب نفس توجه به اخلاق کارگزاران و پرهیز از تفرقه از اولویت های مدنظر است.
به گفته وی آشنا سازی نسل جوان و نوجوان با اندیشه و میراث امام با توجه به جایگزینی تدریجی نسل جدید در زمره اولویت هاست.
وی در خاتمه با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی وخبری جماران عنوان کرد : این پایگاه خبری به آدرس www.jamaran.ir در راستای پوشش برنامه ها و اخبار این ایام و همچنین فعالیت در زمینه اخبار رویدادهای مرتبط با حضرت امام در طول سال راه اندازی شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.