گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

خاطرات محمد هاشمی از حاج سید احمدآقا: حلّال مشکلات بود

در پاریس مسائل گوناگونی وجود داشت که حاج احمدآقا وظیفه پیگیری وضعیت ملاقات‌های امام و هم بیانیه‌هایی که صادر می شد را برعهده داشت.

جماران، کیاوش حافظی: رئیس اسبق صداوسیما گفت: حاج احمد آقا قبل از پیروزی انقلاب در ارتباط با رزمندگان نه تنها در ایران بلکه در لبنان و سوریه نقشی تعیین کننده بود و در انقلاب نیز ایشان همواره در تمامی لحظات همراه امام بودند. بعد از رحلت امام نیز ایشان در تدوین آثار امام و تنظیم دقیق آنها سعی بسیار وافری داشتند. «حاج احمدآقا» حقیقتاً حق بزرگی به گردن انقلاب و مردم دارند که ان شاءالله خداوند تمامی سعی و کوششی که ایشان داشتند را ذخیره آخرتش قرار دهد.

محمد هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با خبرنگاران جماران، با ذکر خاطره ای درباره مرحوم حاج سیداحمدآقا گفت: من زمانی که امام به نوفل لوشاتو آمدند از آمریکا به آنجا رفتم و در کنار ایشان بودم، مرحوم حاج احمدآقا نیز به همراه امام آمده بودند. در پاریس مسائل گوناگونی وجود داشت که حاج احمدآقا وظیفه پیگیری وضعیت ملاقات‌های امام و هم بیانیه‌هایی که صادر می شد را برعهده داشت.

وی افزود: ایشان برای انتقال مطالب و ترجمه فارسی مصاحبه‌های خبرنگاران با امام، نظارتی کامل داشتند تا حتی یک حرف جابه جا نشود و همان حرف‌هایی را که امام زده بودند با امانت داری منتقل شود. در نتیجه، اعتمادی که امام به احمدآقا داشت، حلّال بسیاری از مشکلات بود. زمانی که من مسئول صداوسیما بودم و شورای سرپرستی این سازمان تصمیم به عزل من گرفته بود، امام مجدداً طی حکمی مرا منصوب کردند و به سه قوه پیغام دادند که اعضای شورای سرپرستی یا استعفا دهند یا آنها را عزل می‌کند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این مسأله در مجلس این‌گونه عنوان شد که انتصاب مجدد هاشمی و حکم امام، کار «حاج احمدآقا» بوده و پس از این ماجرا، آقای فخرالدین حجازی در مجلس که شوخ طبع بود و طبع شعر هم داشت، شعری را با این مضمون در مجلس خواند که بازگشت من به صداوسیما با سرانگشت احمد انجام شده است. بعد از آن امام نامه‌ای به مجلس و سران قوا فرستادند که در پایانش چنین آمده «گفته شده پای احمد در میان بوده، این خلاف واقع است و گوینده این حرف به درگاه خداوند توبه کند.» این مساله اعتماد امام به سیداحمدآقا را نشان می‌داد که به تعبیر امام حتی یک «واو» هم به حرف‌های ایشان اضافه و کم نمی‌کردند. حتی اگر می‌خواستند در بیانیه و مطلبی، جمله‌ای را زیاد و کم کنند از امام سوال می‌کردند و بعد این کار را انجام می‌دادند.

وی بیان کرد: حاج احمد آقا قبل از پیروزی انقلاب در ارتباط با رزمندگان نه تنها در ایران بلکه در لبنان و سوریه نقشی تعیین کننده بود و در انقلاب نیز ایشان همواره در تمامی لحظات همراه امام بودند. بعد از رحلت امام نیز ایشان در تدوین آثار امام و تنظیم دقیق آنها سعی بسیار وافری داشتند. «حاج احمدآقا» حقیقتاً حق بزرگی به گردن انقلاب و مردم دارند که انشاءالله خداوند تمامی سعی و کوششی که ایشان داشتند را ذخیره آخرتش قرار دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.