پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

جماران شکایت های ناکام از کریمی قدوسی را بررسی می کند؛

نماینده رویین تن

گویا او نماینده رویین تن مجلس دهم است. اما در حماسه ها هم چهره های رویین تنی مثل اسفندیار یا آشیل نقطه ضعفی داشتند. آیا شکایت های بسیار زیاد علیه کریمی قدوسی می تواند از ادامه رفتارهای او جلوگیری کند؟ در ادامه تعدادی از این شکایت هایی که علیه این نماینده جنجال ساز شده است را بررسی می کنیم.

پایگاه خبری جماران، کیاوش حافظی: «خائن»، «جاسوس» و «توطئه»کلماتی است که مثل نقل و نبات از زبان محمدجواد کریمی قدوسی جاری می شود. او ادعاهای عجیب و غریبی می کند که اکثرا تکذیب می شود. آخرین نمونه ادعاهایش که تکذیب شد بعد از استعفای ظریف بود. می گفت استعفا تایید قبول شده است اما ظریف در کمتر از 24 به سعدآباد بازگشت. می گفت زنگنه هم رفتنی است اما زنگنه پاسخ داد: بگرد تا بگردیم. در خیلی از مواد مواضع و رفتارهایش نادیده گرفته شده است اما آمار بررسی رفتارش در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس سر به فلک می کشد؛ شاید تعداد پرونده هایش از دست اعضای این هیات هم در رفته باشد.

 

شکایت دادستانی از کریمی قدوسی

کریمی قدوسی در یکی از تازه ترین ادعا‌های خود مدعی جاسوسی حسن روحانی رئیس جمهور  ایران برای سرویس ام آی سیکس انگلستان شد.

نماینده مشهد در فیلمی که اخیرا از او منتشر شد می گوید: روحانی از سازمان اطلاعاتی ام آی سیکس انگلستان دستور می‌گیرد و در کشور اجرا می‌کند. سازمان اطلاعات سپاه شنود تلفنی مکالمه حسن روحانی با مأمور ام آی سیکس را به خودش نشان داده است.

با این حال سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران این اظهارات را مسبوق به سابقه دانست و گفت: سازمان اطلاعات سپاه طی مکاتبه‌ای با کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست تذکر لازم به اعضای کمیسیون و دیگر نمایندگان مجلس در پرهیز از طرح این گونه ادعاها و اظهارات را داشته و تاکید کرده است که هرگونه نقل و قول از این سازمان منوط به اطلاعات و گزارش‌های رسمی است که به دستگاه‌های ذیربط منعکس می‌شود.

بعد از این اظهارات کریمی قدوسی اظهارات خود را تغییر داد و در توئیتر نوشت: هیچ نماینده ای مدعی ارتباط مستقیم ام آی سیکس با رئیس جمهور نبوده ما نیز با سخنگوی سپاه در این مورد هم نظر بوده و ارتباط مستقیم سرویس های جاسوسی با رئیس جمهور را قویا تکذیب می کنیم.

او همچنین نوشت: تحریف حق و جعل باطل همیشه در اولویت رسانه های زرد و زنجیره ای بوده است.

 

آنگونه که محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته، دادستانی کل کشور علیه کریمی قدوسی شکایت کرده است.

جمالی گفته: آقای کریمی قدوسی در قم صحبت‌هایی را درباره آقای روحانی و آقای لاریجانی مطرح کرده که در پی آن دادستانی کل کشور علیه ایشان شکایت کرد، در این راستا بنا شد که وی در هیأت نظارت حضور پیدا کرده و توضیح دهد.

 

شکایت ریاست جمهوری از نماینده مشهد

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور نیز از شکایت دولت از کریمی قدوسی خبر داد و گفت: دو سه مورد شکایت از آقای کریمی قدوسی انجام شده است. یکی از شکایت‌ها منجر به صدور کیفرخواست شد و از این منظر متفاوت بود و قدمی هم پیش رفت اما بعد متاسفانه در قرار موقوفی تعقیب در مرحله بدوی صادر شد که آن را مجدد مورد اعتراض قرار دادیم و شکایت در مرحله بالاتر، باید به دیوان کشور برود.

 

ابتکار: شکایت های ما از کریمی قدوسی نتیجه ندارد

یکی از پرونده های شکایت دولتی ها که جنیدی از آن سخن گفته شکایت معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده است.

نماینده مردم مشهد در گفتگویی با فارس گفته بود «باید پرونده افرادی چون خانم ابتکار و خانم مولاوردی که از جاسوسانی چون نزار زاکا، کاوه مدنی و سیدامامی حمایت ‌می‌کنند مورد بررسی قرار گیرد. مردم می‌خواهند بدانند این افراد چه ارتباطی با این جریانات دارند که تا این حد از این افراد حمایت می‌کنند.»

او همچنین گفته بود: کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: تیم کاووس سیدامامی که در قالب فعالان محیط‌زیست به جاسوسی می‌پرداختند مورد حمایت خانم ابتکار و آقای کلانتری بودند و همچنین در مورد کاوه مدنی که در حوزه محیط‌زیست مشغول جاسوسی بود و او را فراری دادند.‍

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت هم در نامه به رئیس مجلس و هم با شکایت در قوه قضائیه، در تلاش است تا یک بار برای همیشه به تهمت و دروغ‌های کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس پایان دهد، هرچند امید چندانی ندارد.

وی در گفت‌وگو با «ایران» و در پاسخ به اینکه شکایتش از کریمی قدوسی، نماینده مجلس به کجا رسیده است، گفت: این تنها شکایت من از کریمی قدوسی نیست، زیرا ایشان پیش از این هم توهین کرده و تهمت زده است، اما متأسفانه شکایت‌های ما به نتیجه خاصی در مجلس منتهی نمی‌شود.

 

شکایت خاتمی چه شد؟

از جمله شکایت هایی که از محمدجواد کریمی قدوسی انجام شده شکایت سیدمحمد خاتمی است.

خاتمی به خاطر توهین و افترا از کریمی قدوسی شکایت کرده که البته شکایت او هنوز نتیجه ای در برنداشته است. کریمی قدوسی مدعی دیدار خاتمی با ملک عبدالله برای جلب حمایت وی از میرحسین موسوی در انتخابات 88 شده بود. وی در لحن عجیب و غریبی در توئیتر نوشت: «محمد خاتمی یکی از مهره‌های برجسته، در آن ایام جهت جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض می‌رود و با ملک عبدالله دیدار می‌کند. در آن جلسه عبدالله خطاب به خاتمی می‌گوید: چرا ایران در منطقه و کشور‌های عربی فعال است؟ می‌خواهید دستور بدهم ایران را روی سرتان خراب کنند؟ خاتمی در پاسخ می‌گوید: اعلی حضرتا در صورت رأی آوردن ما از هر کجا که امر بفرمایید خارج می‌شویم.»

به گفته سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار بود این شکایت در این هیات نیز بررسی شود.

با این حال جواد امام گفته از شکایت خاتمی هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

البته خاتمی در این مورد، علاوه بر کریمی قدوسی از حسین شریعتمداری و سردار نقدی نیز شکایت کرده است.

 

توهین به علمای اهل سنت و شکایت فراکسیون اهل سنت

کریمی قدوسی 13 اسفند نیز 95 در واکنش به دیداری که فراکسیون اهل سنت مجلس با سیدمحمد خاتمی داشته موضعی وحدت شکنانه گرفته بود.

او گفته بود: «همان کسانی که منشاء انحراف بودند موقعی که از دنیا رفتند کنار ملجاء صاحب رسالت و انقلاب الهی اسلام ناب دفن‌شان کردند که مسلمانان هرکجا نام پیامبر(ص) را می‌شنوند نام آن‌ها را از خاطر نبرند.»

این اظهارات با واکنش نمایندگان اهل سنت رو به رو شد. آنها در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار بررسی اظهارات تفرقه‌انگیز کریمی قدوسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شدند و نوشتند: آقای جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در سخنرانی قبل از خطبه از نماز جمعه این شهر ضمن صحبت و سخنرانی بدترین تهمت‌ها و توهین‌ها را به بزرگان دین، خلفای راشدین و مقدسات اهل سنت اظهار کرده‌اند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها به جدّ همگان را به حفظ وحدت دعوت کرده و بیان فرموده هر حنجره‌ای که از آن کلام تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی خارج شود، حنجره شیطان است.

رئیس مجلس نیز دستور رسیدگی به این اظهارات را صادر کرد. در نهایت نیز همه اعضای این هیات سخنان کریمی قدوسی را خلاف شئون نمایندگی و در تضاد با امنیت ملی کشور دانستند.

 

شکایت مسکوت مصطفی کواکبیان

دی ماه 95 بود که محمدجواد ظریف در جلسه ای محرمانه در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور پیدا کرد.

کریمی قدوسی بعدا مدعی شد وزیر امور خارجه در این جلسه نسبت به اعتماد به آمریکا ابراز پشیمانی کرده و گفته که اشتباه کرده است. این ادعا که با تکذیب دولت و مجلس رو به رو شد به خاطر واکنش ها و جنجالهایی که برانگیخت معروف ترین ادعای کریمی قدوسی به شمار می رود.

در پی این رفتار نماینده مشهد، مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی شکایتی متن شکایتی تنظیم کرد. این شکایت که به امضای تعدادی از اعضای این کمیسیون نیز رسیده بود در اختیار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار گرفت.

آن ‌طور که جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته، این شکایت به درخواست خود کواکبیان مسکوت ماند. با این حال کواکبیان به ایلنا گفت: نظر نهایی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این بود که این بحث مربوط به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و باید هیات رییسه این کمیسیون در این رابطه اقدام و نامه‌ای را تقدیم این هیات کند که اقدامی صورت نگرفته است.

 

شکایت دستگاه امنیتی به خاطر انتشار فیلم محرمانه

حاشیه سازی های کریمی قدوسی حتی با اعتراض نهادهای امنیتی نیز رو به رو شده است.

پاو شهریور ماه در جلسه سوال از وزیر خارجه فیلمی از عبدالرسول درّی اصفهانی که به اتهام جاسوسی دستگیر شده است پخش کرد. پخش این فیلم واکنش هایی از سوی دستگاه های امنیتی به دنبال داشت.

محمدجواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اخیرا از شکایت یکی از نهادهای رسمی از کریمی قدوسی به خاطر پخش این فیلم خبر داده است. برخی رسانه ها اعلام کرده اند این نهاد رسمی شورای عالی امنیت ملی بوده است. پیشتر نیز علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس در توئیتر خود از شکایت وزارت اطلاعات از کریمی قدوسی به دلیل پخش این فیلم در مجلس خبر داده بود. رحیمی گفته علت شکایت این دستگاه امنیتی محرمانه بودن فیلم بوده است.

 

تبرئه از شکایت فریدون

کریمی قدوسی دو سال پیش مدعی شده بود که حسین فریدون برادر حسن روحانی به علت تقلید صدای رئیس جمهور در دستگاه قضایی پرونده دارد.  او گفته بود حسین فریدون با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالا‌های غیرمجاز اقدام کرده و از آن‌ها خواسته تا جلوی واردات این کالا‌ها را نگیرند.

این موضوع با واکنش حسین فریدون رو به رو شد. محمدجواد جمالی درباره شکایت فریدون از نماینده مشهد گفته بود: سه شکایت از کریمی قدوسی از طرف حسین فریدون انجام شد که دو مورد آن هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آن را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد، اما مورد بعدی آن در حال بررسی است.

شکایت فریدون از کریمی قدوسی همچنین در قوه قضاییه پیگیری شد که بعد از برگزاری دادگاه، هیات منصفه کریمی قدوسی را مجرم تشخیص نداد.

 

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی هم شکایت کرد

یکی از شکایت ها علیه کریمی قدوسی توسط علاءالدین بروجردی مطرح شده است. کریمی قدوسی مدعی شده بود علاءالدین بروجردی رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی متهمین پرونده ۲۸۰۰ میلیارد تومانی است.

او گفته بود: با توجه به اعترافات امیر منصور آریا متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعترافات فرزند بروجردی که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد، علاءالدین بروجردی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای در واکنش به این اظهارات گفت: متأسفانه مطالب و اتهاماتی علیه بنده و فرزندانم در ماجرای فساد مالی اخیر مطرح شده است که حتی دادستان کل کشور نیز آن را تکذیب کرده است. من دو پسر دانشجو دارم که بسیجی هستند و اصلا کار اقتصادی نمی‌کنند. ایشان در چند مصاحبه اتهاماتی علیه من مطرح کرده که به دلیل تکرار و اینکه از حد و حدود خارج شده از ایشان به قوه قضاییه شکایت می‌کنم.

محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره بررسی شکایت بروجردی از کریمی قدوسی گفته: بنا به اختلاف نظر‌هایی که بین آقای بروجردی و آقای کریمی قدوسی در مجالس قبلی وجود داشته، شکایتی به محاکم قضایی شده که برای آن حکم صادر شده است. آقای بروجردی تاکید داشت که با توجه به صدور حکم قضایی دیگر نباید آقای کریمی قدوسی در این موارد علیه او مصاحبه و صحبت کند.

وی افزود: برای بررسی این شکایت آقای کریمی قدوسی در جلسه هیات حاضر شد و این توضیح را داد که صحبت‌هایی به نقل از او علیه آقای بروجردی مطرح شد که او این حرف‌ها مطرح نکرده و سایت عمارنیوز منتشر کرده است.

 

با این حال بسیاری از کسانی که اقدام به شکایت از او می کنند یا پرونده شان مسکوت مانده و یا هیچ امیدی به سرانجام پرونده ندارند. گویا او نماینده رویین تن مجلس دهم است. اما در حماسه ها هم چهره های رویین تنی مثل اسفندیار یا آشیل نقطه ضعفی داشتند. آیا شکایت های بسیار زیاد علیه کریمی قدوسی می تواند از ادامه رفتارهای او جلوگیری کند؟ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.