امروز شما در جوار مرقدی هستید که زیارتگاه ملائکه است، یعنی شما اگر در جوار این حرم مطهر تلاش و خدمت می کنید، در نقطه ای حضور دارید که زیارتگاه ملائکه الهی است.

 

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، روز گذشته طی سخنانی در همایش خادمین افتخاری آستان مقدس حضرت امام خمینی(س) گفت: مفتخرم که در میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار یکی از فرزندان برومند شایسته و برگزیده آن بزرگوار که عمر مبارک خود را در راه فهم معارف قرآن و عترت و آراستگی به آموزه‌های حیات بخش اسلام و تبیین و تعلیم و تربیت انسان‌ها بر اساس معارف انسان‌ساز دین و فراهم آوردن زمینه اجرای احکام خدا و استقرار نظام سیاسی برآمده از ارزش‌های متعالی اسلام سپری نمود، حضرت امام خمینی(س) و در حضور یکی از فرزندان شایسته آن عزیز، محضر شما عرض ادب دارم.

امام بزرگوار مفتخر است در روز میلاد فاطمه زهرا(س) متولد شده است

وی افزود: امیدوارم که خداوند متعال راه را برای انجام وظایف دینی و دستیابی به اهداف والای بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب اسلامی هموار فرماید و ما افتخار گام برداشتن در این راه را داشته باشیم. با عنایت به ایام میلاد صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) که امام بزرگوار مفتخر است در روز میلاد با سعادت مادر بزرگوار خویش چشم به جهان گشوده است، به روایتی که علما و مفسرین اهل سنت و جماعت در شأن اهل بیت پیامبر اکرم نقل نموده اند و عالم بزرگوار اهل سنت، جارالله زمخشری که از اکابر علمای اهل سنت و جماعت است، در کتاب تفسیر خود و دیگران این روایت را نقل کرده اند، این محفل نورانی را نورانی تر بنمایم. از پیامبر اکرم نقل می کند  ذیل کریمه مبارکه «قل لا أسألکم علیه أجرا إلا المودة فی القربى» از آیات نورانی قرآن کریم که پیامبر اعظم از سوی خدای متعال اعلام می کند، من پاداشی از شما نمی خواهم|، بلکه پاداش رسالت من، مودت و دوستی و ارتباط با اهل بیت من است. 

کسی که با محبت خاندان پیامبر قبض روح شود، شهید است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: ذیل این آیه اولاً می‌فرماید مراد از «قربی»نزدیکان پیامبر یعنی امیرالمومنین علی بن ابی طالب، فاطمه زهرا(س) و حسنین هستند. در حقیقت قربای پیامبر در این شخصیت های برجسته تعریف می شود. بعد از بیان اینکه نزدیکان و اهل بیت پیامبر این خانه است یعنی خانه علی بن ابی طالب(ع) این روایت را نقل می کند که «من مات علی حب آل محمد مات شهیدا» کسی که با محبت خاندان پیامبر، خمسه طیبه، فاطمه زهرا(س)، حسنین و فرزندانش قبض روح شود، شهید است. 

وی اظهار کرد: مراقب باشیم طوری زندگی کنیم که با محبت اهل بیت جان بدهیم. حضرت امام خمینی(س) می‌فرمایند که یکی از علمای بزرگوار برای ایشان نقل کردند که وقتی بر بالین شخصی حاضر شدند زمان قبض روحش فرا رسیده بوده و ان عالم به او تلقین کرده تا بگوید  لا إله إلا الله، ولی آن فرد این ذکر را بر زبان جاری نکرد. گفت اصرار کردم بگو  لا إله إلا الله ولی وی گفت چگونه این را بگویم وقتی خداوند دارد هر آنچه دارم از من می ستاند. خدا دارد من را از اموری که به آن علاقه دارم جدا می کند. آن عالم فرمود که آن شخص در حالی از دنیا رفت که خدای ناخواسته دشمن خدا بود. 

امام در حالی دنیا را متحول کرد که هیچ ارتباطی با آن نداشت

امام جمعه موقت تهران افزود: خواهران و برادران، اگر تعلقات انسان به دنیا قوی باشد، هنگام قبض روح، خدای ناخواسته با دشمنی خدا از بین می رود. اگر می خواهیم با امام نزدیک شویم باید این تعلقات را آهسته آهسته کاهش دهیم. مردی که در کنار او و در جوار مزارش حضور داریم، با دستان مبارکش در اوج قدرت به عنوان شخص اول عالم دنیا مرقوم داشت که با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص می شوم. مردم دنیا، امام در حالی دنیا را متحول کرد که هیچ ارتباطی با آن نداشت.

وی اظهار داشت: امام بزرگوار شکسته نفسی کردند. زیرا اگر می‌خواستند واقع امر را بنویسند، مرقوم می‌کردند که با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیری امیدوار از خدمت برادران و خواهران سالهاست مرخص شده‌ام. این روح به یک عالم دیگری تعلق دارد و تنها بدن است که بین شماست. لذا باید مراقب بود که با محبت خدا و اولیائش از دنیا چشم بست. اگر با محبت فاطمه زهرا(س) و فرزندانش دیده ها را فرو بندیم، پیامبر اکرم می فرمایند شهید هستیم.

امام بزرگوار منادی محبت اهل بیت بود

ابوترابی فرد گفت: هرکسی که بر محبت اهل بیت پیامبر جان بدهد، در حالی می‌میرد که همه گناهانش آمرزیده است و در قله ایمان از دنیا می‌رود. مردم، محبت این خاندان است که سعادت دنیا و آخرت را رقم می‌زند و همین است که امام بزرگوار منادی محبت اهل بیت بود. امام بزرگوار منادی ولایت اهل بیت عصمت و طهارت بود. امام بزرگوار افتخارش آن بود که حدیث ثقلین ستاره پرفروغ حرکت او بوده و جامعه را در همین مسیر هدایت کرده است. حضرت ملک الموت بشارت می دهد به او که اهل بهشت است. 

وی در ادامه بیان کرد: مردم امروز شما در جوار مرقدی هستید که زیارتگاه ملائکه است، یعنی شما اگر در جوار این حرم مطهر تلاش و خدمت می کنید، در نقطه ای حضور دارید که زیارتگاه ملائکه الهی است. انسانی که عمر خود را در راه محبت اهل بیت، دفاع از مدرسه اهل بیت و آراستگی به معارف اهل بیت و تبیین و ترویج و گسترش آن معارف در عالم سپری کند، قبر او زیارتگاه ملائک الهی است. شما برادران و خواهران عزیز افتخار دارید که خادم افتخاری باشید و در جوار حرمی که مزار ملائکه خدای سبحان است، خدمت کنید. 

 اگر دنیای کفر در برابر دین ما بایستد، در برابر همه دنیای آنها می‌ایستیم

ابوترابی فرد گفت: در جوار مزاری حضور دارید که دو راه به سوی بهشت برین دارد. از خدا بخواهیم که ما را در مسیر نورانی این عالم وارسته و مجاهد فی سبیل الله قرار دهد. عمر پربرکت امام بزرگوار تفسیر این سخن ناب دینی است که عمری مجاهدت در راه تهذیب نفس و در راه گسترش معارف دین و در راه ایستادگی در برابر همه دنیای کفر، این مرد الهی را تبدیل به شخصیتی در تراز قران و مدرسه اهل بیت کرد. در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی که انقلاب در این اندازه از صلابت و قدرت در مقابل ایادی استکبار در منطقه قرار نداشت و در روزهایی که دنیای سلطه و استکبار، مزدوری به نام صدام را حمایت می کردند، امام برای مقابله با سلطه فریاد انقلابی خود را بلند کردند و فرمودند که اگر دنیای کفر در برابر دین ما بایستد، در برابر همه دنیای آنها می ایستیم.

وی اظهار کرد: این چه اقتداری بود که امام داشت؟ این اقتدار برآمده از قدرت خدای متعال بود. إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا ۗ این اقتدار ثمره معرفت الله و ایمان به خداست. شما خادمین بزرگوار، برادران و خواهران گرامی مفتخرید که در جوار این مزار نورانی به نور توحید خدمت کنید. امیدوارم که از بهترین عنایات و توجهات حضرت حق برخوردار باشید. رسول مکرم اسلام می فرماید اگر کسی در حالی از دنیا رود که با خاندان پیامبر دشمن باشد، در پیشانی او می نویسند؛ از رحمت خدا محروم است. 

کسی که دشمن خاندان پیامبر(ص) است، هرگز بوی بهشت را استشمام نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این را علما و مفسرین برجسته اهل سنت از پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند بدین معنا که کسی که با دشمنی اهل بیت پیامبر و با دشمنی فاطمه زهرا، امیرالمومنین، حسنین، فرزندان و اهل بیت او از دنیا برود، درحالی از دنیا می‌رود که هیچ بهره ای از ایمان نبرده است. بعد هم می‌فرمایند کسی که از دنیا برود در حالی که دشمن خاندان پیامبر است، هرگز بوی بهشت را استشمام نمی‌کند.

وی بیان کرد: امیدوارم خداوند متعال شما خواهران گرانقدر و برادران بزرگوار را در مسیر بندگی، عبادت و خدمت به بندگانش هدایت کرده و از نعم و عنایات ویژه خود بهره مند بفرماید. عرض ادب به محضر امام بزرگوار و عرض ادب به این شخصیت ملکوتی افتخار بود. در خدمت برادر عزیز و بزرگوارم حضرت حاج حسن آقا«دامت برکاته» هستم که امیدوارم خداوند متعال این برادر بزگوار، اخوان عزیز و ارجمند و بیت شریف را در راه نورانی امام، پاسدار ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب اسلامی قرار دهد و در پناه خودش به سلامت و در راه مورد رضای امام بزرگوار ثابت قدم و استوار بدارد.

 

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.