جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: نقش ایران در عرصه تولید علم و صنایع موشکی و هسته ای و توسعه اقتصادی منطقه بی بدیل است.

سومین مراسم نکوداشت «مجاهدان در غربت» با محوریت تحولات جهان اسلام و بررسی رویکردهای جهانی مبارزان شیعه در جهان اسلام  و با حضور سردار حسین سلامی و بیش از 85 اندیشمند از 28 کشور اسلامی و خانواده شهیدان محسن حججی، ابراهیم زکزاکی و عماد مغنیه در شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش جماران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت : بیرق جهاد و مجاهدت در راه دفاع از اسلام ، اعتبار و منزلت مسلمانان را در کشور اسلامی بر افراشته است. مسلمانان در حال باز یابی مجد و عظمت از دست رفته خود هستند و نقش ایران در عرصه تولید علم و صنایع موشکی و هسته ای و توسعه اقتصادی منطقه بی بدیل است.

حجت‌ الاسلام عبدالله دقاق جانشین سرشیعیان بحرین، در ابتدای این نشست با بیان اینکه تلاش‎ های علما و خون شهدا امروز باعث پیشرفت حرکت‌ های انقلابی و اسلامی در جهان شده است، گفت: این تلاش‌ ها امروز باعث شده تا حرکت‌ های آزادی ‎خواه در جهان پیشرفت کند و مسلمانان به دنیا نشان دادند که اثرات بسیاری در روشن‌ بینی و حرکت ‌های آزادی ‌خواهانه در جهان اسلام دارند.

محمدحسن شجاعی‎ فرد، دیگر سخنران این نشست بود که با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در گسترش دین اسلام و تشیع در جهان، اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها کشور‌های محدودی بودند که شیعیان در آنها حضور داشتند و به نوعی ایران و بحرین تنها کشور‌های شیعه در جهان بودند و سایر کشورها، شیعیان بسیار اندکی را داشتند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌ های تبلیغی و انقلابی افزایش پیدا کرد و به جایی رسید که امروز در بسیاری از کشور‌ها مسلمانان حرف اول را می‌ زنند و مکتب اهل بیت(ع) به دنیا شناخته شده است.

نماینده شیخ ابراهیم زکزاکی در سومین بزرگداشت مجاهدان در غربت، افزود: نمونه واضح این پیروزی در کشور‌های نیجریه بود که روزی شیعه در آن حضور نداشت و امروز میلیون‌ ها شیعه در آن حضور دارند و به تبلیغ آن مشغول هستند؛ لذا این برنامه ‌ها می ‌تواند در تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) و تشیع بسیار اثرگذار باشد. توسعه مکتب اهل بیت(ع)، باعث شده که روز به روز این مکتب در کل آفریقا گسترش پیدا کند.

سیدحسن علی العماد، نیز با تأکید بر اینکه برگزاری همایش مجاهدین نشان می‌ دهد مسلمانان متحدتر و مجتمع شده‎ اند، گفت: همین حرکت باعث ترس دشمن شده است؛ چرا که آنها از زمان حضرت علی(ع) تاکنون تلاش می ‌کنند که بین طرفداران حق تفرقه بیندازند.

دبیرکل جنبش العدالة یمن تصریح کرد: امروز مهمترین اصل این همایش حرکت و یک گام به جلو در مبارزه با استکبار و تقویت اتحاد مسلمانان است که ضعف گذشته مسلمانان در مبارزات انفرادی را با اتحاد جبران کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(س) در ابتدای انقلاب و رهنمود‌های مقام معظم رهبری بعد از ایشان، به مسلمانان جهان نشان داد که دشمن کیست و جبهه حق کجاست.

وی با تأکید بر اینکه به برکت حرکت امام خمینی(س) و رهنمود‌های آیت الله خامنه‌ ای، امروز تمامی مسلمانان در یک سنگر حضور دارند، تصریح کرد: امروز کشور‌های منطقه همه در زیر پرچم اسلام در یک سنگر مقابل آل سعود، آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی ایستادگی کرده اند. امام خمینی(س) کشور‌های اسلام را زنده و بیدار کرد و امروز شاهدیم اسلام به قلب مسلمانان جهان راه پیدا کرده است.

علی العماد در پاسخ به سؤال خبرنگاری در زمینه نظر آمریکا در مورد تلاش های منطقه ای ایران، گفت: اگر آمریکا، عربستان و اسرائیل به بهانه ‌های مختلف به دنبال نابودی انقلاب اسلامی هستند، باید بدانند امروز اسلام به تمام جهان راه پیدا کرده است. نظر این کشور‌ها این است که هر انسان آزادی ‎خواه، مقاوم و آزاد را که استقلال کشورش را می‌ خواهد به ایران نسبت می ‌دهند.

وی ادامه داد: امام خمینی(س)، مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران باعث زنده شدن اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بود و باعث شد تا مسلمین جهان دوباره جان بگیرند. امروز یمن در محاصره است و تسهیلات کافی در جنگ با عربستان ندارد، اما سلاحی که می گویند ایران به ما داده، یا موشک برای ما آورده، بدانند که این سلاح‌ ها و موشک‌ های ایران همان انسان‌ های آزاده و مقاوم یمن هستند که همانند هزاران موشک قدرت نابودی استکبار را دارد.

معاونت بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نیز در این مراسم حضور داشت که تهیه بسته های فرهنگی و دریافت دل نوشته از فعالیت های آن بود.

اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور 8 خادم رضوی، شعر خوانی، سرود خوانی ، تجلیل از خانواده شهیدکودک محمد طاها اقدامی که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید تجلیل از زکیه زکزاکی فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم حججی و علیزاده و تجلیل از 8 مبارز کشورهای اسلامیاز دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.