گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمدتقی رهبر: نباید انقلابی گری و دشمن ستیزی را وسیله اختلاف قرار دهیم

جناح های سیاسی ما عقلانیت کنند، به هم نزدیک شوند و با هم گفت و گو کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اختلافات جناح های سیاسی ملت را دلسرد و دشمن را امیدوار می کند، گفت: وقتی نگاه می کنیم می بینیم که همان بحث انگور و عنب مولانا است. یعنی همه به دنبال یک چیز هستیم ولی زبان همدیگر را نمی فهمیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص تبعات دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور، اظهار داشت: دو قطبی شدن به معنای اختلاف است و اختلاف منجر به ضعف کلی کشور می شود. قرآن می فرماید اگر تنازع کنید شوکت و عظمت شما از بین می رود. امروز روز این مسائل نیست و روزی است که باید به داد مردم مظلوم و محروم برسیم. من نمی دانم چه زمانی ما می خواهیم بیدار شویم. راه چاره این است که اختلافات را با هم در میان بگذاریم و آنها را حل کنیم و سوژه به دست دشمنان ندهیم و مردم را هم ناامید نکنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: ما در جمع مسئولین خائن و وابسته نداریم. حداکثر اختلاف سلیقه است که می توان با گفت و گو آن را حل کرد. توهین به مسئولین به هیچ وجه صلاح نیست؛ غیر از اینکه از نظر شخصی گناه است، از جنبه اجتماعی هم به صلاح کشور و ملت نیست. این کار وحدت و انسجام را بر هم می زند. لذا ولو اینکه انتقاد داریم، باید ادبیات خوب به کار ببریم. ادبیات ناپسند به هیچ وجه نمی تواند مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اینکه ملت با همدیگر اختلاف ندارند، افزود: جناح های سیاسی ما عقلانیت کنند، به هم نزدیک شوند و با هم گفت و گو کنند. همه ما اسلام، امام، انقلاب، دشمن ستیزی، ظلم ستیزی و ولایت فقیه را قبول داریم. من معتقدم که ما نباید این گونه موارد را وسیله اختلاف قرار دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امروز هیچ چیزی واجب تر از این نیست که جناح های سیاسی با هم تعامل داشته باشند. گفت و گو نه تنها ضرری ندارد بلکه راهی به سوی تفاهم و وحدت است. اختلافات جناح های سیاسی ملت را دلسرد و دشمن را امیدوار می کند و خود ما هم اعتبارمان را از دست می دهیم. ما باید توجه داشته باشیم که امیرالمؤمنین(ع) سختی ها و محرومیت ها را در دوران خودش تحمل کرد؛ برای اینکه اسلام حفظ شود. امیرالمؤمنین(ع) شک نداشت که راه او راه رسول الله(ص) است. اما تا وقتی که دشمن دست به سلاح نبرد ایشان جنگ نکرد.

وی در پایان گفت: پیشنهاد من این است که سران جناح های سیاسی دور هم بنشینند و نقاط اختلافشان را بیان و بررسی کنند. وقتی نگاه می کنیم می بینیم که همان بحث انگور و عنب مولانا است. یعنی همه به دنبال یک چیز هستیم ولی زبان همدیگر را نمی فهمیم. خیلی از اختلافات ما لفظی است و عمقی و ریشه ای نیست. باید امروز میانجی صلح و واسطه صفا و وحدت شد. این چیزی است که سران جناح های سیاسی باید به آن تأمل کنند و همه برای وحدت بکوشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.