به گزارش ایرنا، احمد همتی یکشنبه شب در آیین بزرگداشت روز پزشک در هتلی در سمنان، افزود : همدلی و همراهی پزشکان در حوزه سلامت، جامعه را به سمت حفظ موهبت الهی، سلامت پایدار و فراگیر و استمرار آن سوق می دهد، در برهه کنونی که دشمن از هر طریقی سعی بر تضعیف نظام و دلسردی مردم دارد، همراهی جامعه پزشکی در حوزه سلامت در عبور از مشکلات به وجود آمده این حوزه موثر است.
همتی با اشاره به این که شرایط کشور در ماه های آینده در حوزه های مختلف نسبت به حال سخت تر می شود، یادآور شد : پزشکان با ارائه نقطه نظرات در خصوص رفع مشکلات حوزه پزشکی، در حل و فصل مسائل پیشرو، حال و آتی این حوزه مفیدتر عمل کنند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ، سازمان نظام پزشکی را محوری برای رفع مشکلات جامعه پزشکی عنوان و اضافه کرد : برگزاری جلسات و تعاملات مثبت، ارتقاء قانون نظام پزشکی و افزایش تفویض اختیارات به پزشکان در پیشبرد اهداف عالی این قشر در حوزه سلامت حایز اهمیت است.
به گفته وی، پزشکان با مسوولیت خطیری که به عهده گرفتند باید با تمام وجود و خودگذشتگی خدمات لازم در حوزه سلامت و بهداشت را به جامعه ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد : سلامت، سرمایه ارزشمندی است که حفظ و ارتقای آن جزو مهمترین تلاش های جامعه پزشکی و پزشکان متعهد است.
همتی با تاکید بر نقشه دشمنان در ایجاد چالش های مختلف در جامعه، یادآور شد : دشمن با دسیسه ها و توطئه های خود موانع فراوان و به تبع آن، چالش هایی را برای زمین گیر کردن ایران اسلامی به وجود آورده است.
وی خاطرنشان کرد : هم افزایی پزشکان ، نخبگان ، مسوولان و اقشار مختلف جامعه در خنثی سازی دسیسه های و حربه های دشمنان نظام اسلامی موثر و منجر به صیانت و حفط منزلت و عزت از میهن عزیزمان است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت : بی شک رسیدن به این مهم با عزم ملی و مشارکت همگانی محقق می شود.
مراسم بزرگداشت روز پزشک با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندارسمنان، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و جمعی از مسوولان استانی و جمعی از پزشکان سمنان در هتلی در سمنان برگزار شد.
یکم شهریور زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک در کشور نامگذاری شده است.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.