راضیه شهاب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگاه شهری به روستا فقط هویت و آرامش را از ساکنان آن سلب خواهد کرد و هر نوع اشتغالزایی باید بر مبنای مسایل روستا باشد.
وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید خلاء اقتصاد و اشتغال پایدار را در روستاها متوجه شد و سعی کرد تا با تسهیلات روستایی با سود کم اشتغالزایی کند، خاطرنشان کرد: دولت با افرادی که علاقه داشته باشند در روستاها سرمایه گذاری کنند همکاری همه جانبه دارد.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به تفاهم نامه معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری با بانک های عامل و بنیاد مستضعفان، تاکید کرد: در این تفاهم نامه به منظور اشتغالزایی 500 میلیارد ریال برای استان سمنان در نظر گرفته شد.
وی به 108 مورد طرح اعلام شده به کشور از سوی دفتر امور روستایی استانداری سمنان به ارزش 810 میلیارد ریال اشاره و اضافه کرد: جذب اعتبار در این بخش بیشتر از آن چیزی بود که تخصیص یافت که با مدیریت این میزان اعتبار می توان 630 شغل پایدار را در حوزه روستایی ایجاد کرد.
شهاب خاطرنشان کرد: در پنج سال دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل، تعداد دهیاری های استان سمنان از 173 به 258 مورد افزایش یافت که رشدی 48 درصدی را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: در توزیع ماشین آلات و ارائه خدمات به دهیاری های روستاهای استان سمنان نیز با 79 درصد رشد در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل مواجه بودیم.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات آبادانی کشور توسعه روستاهاست، گفت: اداره کردن روستا با عوارض محلی و اعتبارات دولتی منسوخ شده است و شوراهای اسلامی روستا و دهیاران باید به فکر ایجاد درآمد پایدار برای اداره روستا باشند.
وی افزود: روستاهای استان سمنان ظرفیت های ویژه ای دارند که باید شناسایی و عملیاتی شود تا تحولی در توسعه و آبادانی روستاها ایجاد شود.
شهاب با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین مشکلاتی که در گذشته وجود داشته نگاه خدمات رسانی صرف به روستاها بود، بیان کرد: این نگاه باعث شد کمتر شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار در روستاها باشیم.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به وضعیت کمبود آب، گفت: دهیاران و شوراهای روستاها باید توجه ویژه ای در خصوص صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب داشته باشند و در مورد بحران آب اطلاع رسانی جامع به کشاورزان و بهره برداران روستاها احساس می شود.
استان سمنان هشت شهرستان دارد و از 702 هزار نفر جمعیت استان سمنان حدود 142 هزار نفر ساکن روستاها هستند.
تراکم جمعیت به نسبت هر کیلومتر مربع در استان سمنان 7.2 نفر است و نرخ بیکاری در بهار 97 در این استان 7.1 درصد اعلام شده است.
6103/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.