به گزارش ایرنا ، وسایل حمل ونقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی ها نقش بسیار زیادی در رساندن مردم به مقصد داشته و موجب کاهش آلایندگی هوا و ترافیک در شهرها می شود.
مقرون به صرفه بودن استفاده از این وسایل و همچنین نظارت مسوولان موجب اقبال عمومی از آن ها شده است.
در چند دهه گذشته شهرهای کشور توسعه بیشتری یافته که شاهرود هم از این قاعده مستثنی نبوده ، گستردگی محدوده شهرها نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها بویژه حمل و نقل عمومی است.
با این که رانندگان تاکسی در این شهر خدمات بسیاری به مردم می دهند ، برخی خیابان های اصلی و بزرگ شاهرود کمتر شاهد رفت و آمد وسایل حمل و نقل عمومی هستند.
در این شهر خیابان هایی وجود دارد که ساکنان آن ها از خدمات حمل و نقل عمومی به ندرت بهره مند بوده و نیازهای خود را بیشتربا استفاده از وسایل شخصی یا تاکسی های تلفنی برطرف می کنند.
شهروندی که ابتدای خیابان کمربندی پایین شاهرود ایستاده و قصد رفتن به میدان کارگر را دارد به خبرنگار ایرنا گفت : بیش از 20دقیقه منتظر یک وسیله نقلیه عمومی هستم ولی نومیدانه بایستی این مسیر را پیاده طی کنم.
حامد منتظری با بیان این که30سال است در این شهر سکونت دارد، ادامه داد: در این مدت وضعیت حمل ونقل عمومی همپای گسترش محدوده شهر توسعه نیافته است.
شهروند دیگری هم گفت : هرچند تعداد خودروهای شخصی زیاد شده اما شهرداری باید برای همه مردم امکانات رفاهی و حمل ونقل عمومی را فراهم کند.
حمید عرب عامری افزود : از هر نقطه شهر که بخواهید به برخی مناطق و خیابانهای شاهرود مانند مجموعه تفریحی آبشار ، خیابان های چمران و رزمندگان یا مسیر برگشت میدان آزادی به سمت میدان بسیج رفت و آمد کنید مجبور به استفاده از سرویس های دربستی تاکسی ها و یا تاکسی تلفنی هستید.
یکی دیگر از شهروندان گفت: در برخی شهرک های اقماری شاهرود نیز ساعت مشخصی برای حضور تاکسی ها و اتوبوس های شهرداری درایستگاه ها به چشم نمی خورد.
حسن اکبری افزود : در بیشتر این شهرک ها که جمعیت زیادی را در خود جای داده اند به ویژه در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاهها خدمات دهی منظمی صورت نمی گیرد و مدت زیادی را باید منتظر تاکسی باشید.
وی ادامه داد: در برخی خیابان های این شهرک ها حتی باید مسافت طولانی را برای دسترسی به ایستگاه اتوبوس و تاکسی طی کرد.
راضیه جلالی یک خانم میانسال نیز با بیان این که برخی رانندگان تاکسی به حق خود در سرویس های دربستی قانع نیستند و رفت و آمد با تاکسی تلفنی بصرفه تر است ، افزود: رانندگان تاکسی ها یک مقصد را به چند مسیر تفکیک کرده و کرایه دربست را برای هریک از آن ها طلب می کنند.
وی این را اجحاف به مردم برشمرد و افزود: تاکسی های عمومی برای برخی مقصد ها مانند مسیر میدان جمهوری تا خیابان رزمندگان هشتادهزار ریال کرایه در خواست می کنند در حالی که همین مسیر را تاکسی های تلفنی با نصف قیمت خدمات دهی می کنند .
سرپرست سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری شاهرود گفت: چنانچه شکایتی از شهروندان در خصوص دریافت کرایه اضافه توسط برخی رانندگان تاکسی به دست ما برسد با حضور شاکی موضوع بررسی و برخورد قانونی با راننده متخلف انجام خواهد شد.
علیرضا محمدی یادآور شد: طرح جدیدی برای رفاه بیشتر مردم در حال اجراست که تاکسی های شهری خطی باید از انتهای مسیر مردم را به سطح شهر بیاورند.
وی افزود: در انتهای مسیر بلوارهای بعثت و فرهنگیان ، راه آهن ، میدان بسیج ودیگر نقاطی که مسیر بازگشت آن با کمبود احتمالی تاکسی مواجه است ، با تاکسی های خطی پوشش داده شده است.
سرپرست سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری شاهرود تاکید کرد: به زودی سامانه پیامکی اطلاع رسانی تخلف احتمالی رانندگان تاکسی درون شهری در شاهرود راه اندازی خواهد شد.
او با بیان اینکه مشکل حمل و نقل عمومی مردم در شهرک های شهید همت و میدان 9 دی این شهر پس از پیگیری های زیاد برطرف شد، ادامه داد: ساعت ورود و خروج اتوبوس ها به ایستگاه های سطح شهر ثبت و قابل رصد است.
محمدی با اشاره به اینکه تلفن رسیدگی به شکایات مردم برروی بدنه اتوبوس ها نقش بسته است ، تاکید کرد: از پیشنهادها و انتقادات مردم برای ساماندهی امور استفاده شده و به شکایت های آنها نیز پاسخ داده می شود.
به گفته وی ، اکنون تعداد 130دستگاه تاکسی خطی با بغل نویسی مسیر رفت و آمد در سطح شهر شاهرود به مردم خدمات ارائه می دهند.
محمدی با بیان این 700دستگاه تاکسی و 50 دستگاه اتوبوس در شهر شاهرود خدمات دهی می کنند، ادامه داد: شماره تلفن 32320840و نمابر322240880 آماده دریافت شکایت و نواقص حوزه تاکسی رانی در شاهرود است.
شاهرود با 150 هزار نفر جمعیت و سه هزارو500 هکتار مساحت در حاشیه شمالی دشت کویر و در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز با ارتفاعی معادل 1380 متر از سطح دریا در شمال شرقی استان سمنان واقع شده است .
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.