قاسم شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : خانواده ها در انتخاب رشته دانشگاه فرزندانشان بهتر است در کنار شاخص هایی مانند رتبه کنکور، رشته مورد علاقه و محل تحصیل، شاخص آینده شغلی و بازار کار را هم ملاک قرار دهند.
وی با اشاره به فعال شدن 13 پایگاه انتخاب رشته دانشگاه زیر نظر این نهاد، اظهارداشت: این پایگاه ها با حضور 50 مشاور، متخصص و فرهنگی باتجربه در انتخاب رشته فعال شدند و تا آخرین روز فرصت انتخاب رشته فعالیت دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سمنان بیان کرد : 13 پایگاه انتخاب رشته این اداره کل در شهرهای بیارجمند، میامی، بسطام، شاهرود، دامغان، امیریه، سرخه، مهدیشهر، آرادان، گرمسار و چهار پایگاه در سمنان وجود دارد.
به گفته وی مشاوران حاضر در پایگاه های آموزش و پرورش با اطلاع دقیق از رشته های دانشگاهی و با اطلاع از به روزترین وضعیت بازار کار رشته های تحصیلی مختلف، سعی در هدایت مناسب دانش آموزان دارند.
شریفی با بیان این که انتخاب رشته مناسب می تواند سرنوشت دانش آموزان را تعیین کند، ادامه داد : یکی از معیارهای انتخاب رشته مناسب، به روز بودن اطلاعات مشاوران انتخاب رشته است که این امر در پایگاه های آموزش و پرورش از طریق به روزترین نرم افزار آمار و اطلاعات رشته های دانشگاهی در دسترس است.
وی با اشاره به راهنمایی دانش آموزان در 2 نشست و با اخذ تعرفه دولتی در پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش، تاکید کرد : فرآیند راهنمایی دانش آموز برای انتخاب رشته در سه مرحله و 2 نشست با ارایه انتخاب های ممکن برای هر دانش آموز متناسب با رتبه، علاقه و بازار کار انجام می شود.
معاون آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که خانواده ها در انتخاب مشاوران و پایگاه های آزاد انتخاب رشته دقت کنند، اضافه کرد : در برخی موارد این پایگاه های آزاد در زمانی کوتاه و با هزینه گزاف به انتخاب رشته برای دانش آموزان اقدام می کنند.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مشاوران پایگاه های انتخاب رشته دانشگاهی آموزش و پرورش در تهران و در استان، خاطرنشان کرد: در این دوره ها سعی شده است مشاوران با به روزترین اطلاعات و با دریافت آمار دقیق از تازه ترین اصلاحات رشته های دانشگاهی، به انتخاب رشته دانش آموزان کمک کنند.
معاون آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد : در قالب راهنمایی برای انتخاب رشته، 150 کد رشته به دانش آموز ارایه می شود که دانش آموز با توجه به شرایط، رتبه و راهنمایی مشاوران، برای انتخاب نهایی اقدام کند.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 15 تا 20 مرداد ماه می توانند کد رشته محل های مورد علاقه خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت کنند.
استان سمنان حدود 110 هزار دانش آموز دارد و در آزمون سراسری ورود به دانشگاه سال 97 پریسا علاوی طوسی از شهر سمنان در گروه آزمون زبان های خارجی رتبه 2 کشور و در رشته علوم تجربی رتبه 500 منطقه 2 کشور را کسب کرد.
استان سمنان پس از استان یزد در سال های اخیر، در شاخص موفقیت داوطلبان کنکور نسبت به جمعیت داوطلبان، رتبه دوم کشور را داراست.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.