بهروز اسودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 66 درصد از 2 هزار و 10 واحد صنعتی استان مشکل کمبود نقدینگی دارند و در 2 بخش پرداخت حقوق کارکنان و خرید مواد اولیه نیازمند چتر حمایتی دولت هستند.
وی اظهارداشت : 20 درصد از واحدهای تولیدی استان با مشکل نبود بازار برای کالاهای تولیدی مواجه هستند و نبود بازار فراوش برای یک پنجم از تولیدکنندگان استان مشکلاتی ایجاد کرده که به تعویق افتادن تولید مهمترین آن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خاطرنشان کرد : کمبود نقدینگی، بدهی های معوق و بدهی های بخش کارگری، سه معضل عمده واحدهای تولیدی سمنان است که فعالیت کارخانه های را با سختی مواجه کرده است.
وی با اشاره به این که بخش مهمی از بدهی تولیدکنندگان مسایل بیمه و مالیات است، بیان کرد : بین 45 تا 50 درصد از واحدهای تولیدی استان به تامین اجتماعی، اداره امور مالیاتی و بانک ها بدهکارند و سعی می شود در کارگروه رفع موانع تولید، برای ارایه تسهیلات و رفع مشکل بدهی واحدهای تولیدی تلاش شود.
اسودی تاکید کرد : نباید واحدهای صنعتی به‌ دلیل بدهی به بانک‌ ها و یا مشکل تامین مواد اولیه تعطیل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان اضافه کرد : با لحاظ بدهی واحدهای تولیدی در بخش کارگری علاوه بر بدهی تولید کنندگان در کنار مسایل بیمه، مالیات و بانکی، باید گفت 64 درصد واحدهای تولیدی سمنان در بخش کارگری، بیمه و تامین اجتماعی بدهکارند.
وی تاکید کرد : بدهی به بخش های دولتی مانند بیمه و مالیات قابل بررسی و ارایه مهلت است، ولی بدهی آن ها به کارگران مانع ارایه خدمات مناسب تولیدکنندگان به این قشر زحمتکش است.
به گفته این مسوول 810 واحد صنعتی استان به بانک‌ ها بدهکارند و در سال های گذشته تعطیلی بعضی از کارخانه ها به این دلیل بوده است.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی وجود دارد که 51 درصد اشتغال استان را تامین می کند، صنعتگران با اشاره به سهم چهار درصدی صنایع و خدمات استان سمنان از مصرف آب، معتقدند در صورت افزایش این سهم، صنایع سهم می توانند نقش موثرتری در اشتغالزایی داشته باشند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.