سید محمدموسوی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست های تخصصی اخیر مصوبات ارزشمندی برای استفاده بهینه از این نعمت الهی تدوین شد و اجرای این برنامه ها می تواند در کاهش هزینه های خانواده ها و تامین انرژی استان تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به رشد 10 درصدی مصرف برق در سمنان در مقایسه با سال گذشته، اظهارداشت: افزایش دمای هوا و رونق بخش تولید به عنوان 2 عامل مهم رشد مصرف برق در استان است و برای گذر موفق از دوره اوج بار مصرف تابستان ، نیاز به مشارکت جدی مشترکان داریم و با همکاری تمامی مشترکان درتعرفه های مختلف این مهم قابل کنترل و مدیریت است.
وی با بیان این که همکاری بخش های دولتی و خصوصی برای در مدار آوردن دیزل ژنراتور و تغییر ساعت کاری، از عوامل مهم در عبور از اوج مصرف است، افزود: اجرای مناسب برنامه های پیش بینی شده در راستای گذر از اوج بار مصرف برق در تابستان، باید به نحو شایسته ای پیگیری و عملیاتی شود .
موسوی زاده با اعلام این که در زمان حاضر رشد دوره اوج بار مصرف برق استان سمنان به نسبت مدت سال قبل، 10.6درصد است، بیان کرد : تشویق و ترغیب مشترکان و اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار و اطلاع رسانی به هنگام، در کاهش اوج بار ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان با بیان که در دولت تدبیر و امید 487 ایستگاه توزیع برق در استان نصب و راه اندازی شد، گفت: 57 هزار کیلوولت آمپر به ظرفیت پست های برق استان در چهار سال گذشته افزوده شد و از مرداد 95 تا کنون 354 هزار متر شبکه هوایی فشار ضعیف و فشار متوسط احداث شده است.
وی با بیان این که 50 هزار متر خطوط زمینی توزیع برق در دولت تدبیر وامید در استان دایر شده است، یادآور شد: 25 هزار و 132 مشترک جدید به مجموع مشترکان برق استان در چند سال گذشته اضافه شده است.
مدیرعامل توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: تمامی روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند و ضریب نفوذ برق در سمنان در این مناطق 100 درصد است.
در سال گذشته بیش از 110 میلیارد ریال عملیات اصلاح، بهینه سازی و پایداری شبکه از سوی شرکت توزیع برق در استان سمنان اجرایی شده است.
سهم مصرف تعرفه های مختلف برق در استان سمنان شامل مشترکان خانگی با 22/19 درصد، مشترکان عمومی 6/7 درصد، بخش کشاورزی 3/28 درصد، صنعتی 58/38 درصد، تجاری 19/4 درصد و روشنایی معابر 1/2 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.