علی سماکوش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام، جنگ روانی دشمن به ویژه در حوزه اقتصادی شدت و ابعاد بیشتری گرفته است که مقابله با آن تنها از راه شفاف سازی در مسایل داخلی میسر است.
وی با تاکید بر این که برای مقابله با هر حربه دشمن در جنگ روانی باید یگانگی در رفتار مسوولان و دولتمردان وجود داشته باشد، اظهارداشت: مردم اگر به طور شفاف در جریان مسایل اقتصادی قرار بگیرند، به یقین، با درک درست و منطقی خود را با شرایط کشور همراه می کنند.
وی با تاکید بر این که اقتصاد حوزه ای است که جامعه ایران اکنون نسبت به آن حساس تر شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه کنترل حساسیت جامعه و جلوگیری از هر گونه جنگ روانی دشمنان برای سوء استفاده از فضای داخلی ایران، شفاف سازی و رفتار یگانه مسوولان کشور است.
سماکوش با بیان این که رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان بر اتحاد آنان با وجود تنوع سلیقه ها تاکید و اضافه کرد: در شرایط کنونی، نیازمند همبستگی ملی و اتحاد داخلی برای مقابله با انواع دسیسه ها و ترفندهای جنگ روانی دشمن هستیم.
این استاد دانشگاه با تاکید بر این که شرایط داخلی کشور پس از خروج آمریکا از برجام نباید زمینه بهره برداری سیاسی برای برخی طیف ها باشد، افزود: شرایط کنونی برهه ای است که به فرموده رهبری بیش از گذشته به همبستگی و وحدت نیازمندیم.
وی بر شفافیت در قانون به عنوان دیگر عامل از بین برنده جنگ روانی دشمن یادکرد و گفت: اگر قانونی در کشور کاربرد ندارد و به روز نیست، باید از سوی قانونگذار تغییر کند تا با روان‌سازی جریان اجرایی کشور، تمام فرآیندهای به ویژه در حوزه اقتصادی برای مردم نمایان و شفاف باشد.
سماکوش با تاکید بر اینکه تصمیم گیری های موازی یکی دیگر از عوامل ایجاد نارضایتی در جامعه است، بیان کرد: سرمایه‌گذاران تنوع کانونهای تصمیم گیری را مانع فعالیت های خود می بینند و همین مساله عامل دلسردی فعالیت اقتصادی داخلی است.
استاد رشته علوم سیاسی دانشگاه های سمنان تصریح کرد: سیاست های کلان کشور در زمینه شفاف سازی در هر حوزه ای باید تمام بخش های اجرایی و غیراجرایی را در بربگیرد، پس از خروج آمریکا از برجام، ضرورت دارد در کشور تصمیم‌گیری‌ها از یک کانون، یک شکل و با هماهنگی کامل بخش های مختلف اتخاذ شود.
سماکوش با تاکید بر ضرورت تقویت اعتماد بین مردم و حاکمیت و با بیان این که به عنوان نمونه در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، ابتدا شهروندان باید استفاده از کالای ایرانی را در بین مسوولان شاهد باشند، اضافه کرد: هر گونه دوگانگی در حرف و عمل، به اعتماد بین جامعه و حاکمیت ضربه می زند.
وی ادامه داد: در کنار شفافیت، بهتر است مسوولان عامل به حرف خود باشند تا در گام دوم مردم برای همراهی با سیاستهای جدید تمایل پیداکنند.
به گفته صاحب نظران، دشمنان نظام اسلامی به ویژه امریکا با خروج از برجام، ایجاد جنگ روانی به ویژه در بازار و مسایل اقتصادی را زمینه‌سازی کرده اند، در این جنگ روانی، القای عداوت از جمله اقدامات دشمن علیه جمهوری اسلامی است که باید برای مقابله با دسیسه بدخواهان نظام، از دامن زدن به مسایل اختلافی پرهیز کرد.
در روزهای اخیر چهره های برجسته عضو طیف های رقیب دولت تدبیر و امید، با هدف مقابله با نیرنگ دشمنان و با پیروی از فرمایش رهبر انقلاب، پیام همدلی و وحدت سردادند و امید را مهمترین لازمه کنونی جامعه ذکر کردند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.